Vraag

Abonnement afkopen

• 24 januari 2009
  • 112 reacties
  • 11627 Bekeken

Reputatie 2
Ik wil graag weten of een abonnement af te kopen is, ik zou namelijk graag een nieuw abonnement starten, met een nieuwe telefoon, maar wil er eigenlijk geen 2 tegelijk. Ik wil hierbij best de resterende maandbedragen in 1 keer betalen en dit zou eigenlijk alleen maar gunstig zijn voor t-mobile.

De klantenservice deed hier helaas een beetje moeilijk over en kon me geen passend antwoord geven hierop.

This topic has been closed for comments

112 reacties

Reputatie 2
Logisch. Providers verdienen meer aan je als je gewoon bij het contract blijft. Plus dat ze je telefoon ook nog moeten terugverdienen.

Misschien heb je al de mogelijkheid om je contract te verlengen? Dit kan als je nog 4 maanden moet. Het moet goedkoper zijn dan een nieuw abonnement af te sluiten.
@MikeyNL. Alleen als je verhuist naar het buitenland kun je een T-Mobile contract afkopen. Ik adviseer je eens langs te gaan bij een T-Mobile Shop om eens na te vragen wat de mogelijkheden zijn voor jou.
Reputatie 2
Hallo,

Zojuist heb ik mijn abonnement laten beeindigen bij T-mobile.Echter is dit pas in november.Nou kun je normaal gesproken elk abonnement afkopen, en betaal je de resteerende maanden. Nou heb ik begrepen dat dit nou net niet bij t-mobile kan. Klopt dit en hoe kan ik het evt. wel regelen?
Reputatie 2
Hoi,
Lees je berichtje net.
Vreemd dat je bij hun de resterende maanden niet zou kunnen afkopen door eenmalige betaling van de resterende maanden.
Misschien hopen ze dat je in de resterende maanden eventueel buiten je tegoed komt en op deze manier voordat ze weer eens een klantje kwijtraken er extra aan kunnen verdienen??
Het kan natuurlijk ook een truukje zijn om je zolang mogelijk alsnog als klant te kunnen behouden.
Mvg. Rodriquez
abonnement opzeggen?had gevraagt hoeveel mij dat zou gaan kosten..
Pff moet dan de rest van de tijd gewoon verder betalen en ik heb nog een jaar te gaan.
12x40,00=480 euro als ik dat goed gerekend heb.
En dan kan ik datgeld niet meer gebruiken omdat de simkaart dan blokkeerd wordt!
Kan ik net zo goed verder bellen en dat geld verbruiken!
En dan krijg je zeker ook een extra rekening omdat je het contract van te voren opzegt!
Heb nog nooit problemen gehad in de laatste 3 jaar,maar na dit jaar stop ik ermee,heb er genoeg van!
Reputatie 2
Hallo,

Ik hoop ook dat het kan..
Want ik ben echt ontevreden over t-mobile!
Reputatie 2
ik heb een vraagje
ik heb de iphone 3g zit er nog 1 jaar aan vast.. maar heb ook die blackberry curve besteld via studentenmobiel ook van t-mobile.
is er een manier dat ik abbo van iphone kan afkopen of iets waardoor ik alleen bb als abbo heb..
Reputatie 2
Dit begrijp ik niet zo goed.
Je wilt je abonnement afkopen door eenmalig je totale resterende abonnementskosten te betalen?
Wat is daar dan het voordeel van? Dat je er eerder van af bent?
Want de kosten zijn gelijk.
En je geeft eigenlijk iets weg wat nog iets van waarde heeft.
Als het je gaat om een ander abonnement bij een andere provider af te sluiten, dan kan dat toch gewoon?
Er is toch niets op tegen om tegelijkertijd 2 abonnementen te hebben?
Misschien is het tijdelijk wat lastig om dan ook 2 telefoons te hebben, maar dan kun je wel je resterende beltegoed opmaken. Je kunt dan zelfs in die tijd 2 keer zo veel bellen (als je een vergelijkbaar abonnement neemt).
Reputatie 3
Er kunnen allerlei redenen zijn waarom je een abonnement graag wilt afkopen. Bij T-Mobile kun je je abonnement alleen afkopen als je naar het buitenland verhuist.
Reputatie 2
Aangezien dat ik bang word dat m'n rekening al in the honderden zit heb ik geen goede gevoel meer over t-mobile. Ik kan m'n iPhone bijna niet meer gebruiken, en de mensen van 1200 geven geween foute informatie uit (bvb dat het mogelijk is met "Instellingen" te zien hoeveel minuten al gebruikt zijn). Is het al mogelijk het abonnement af te kopen en over te wisselen naar een andere werkend provider?
Reputatie 2
Helaas niet,
Je kan alleen afkopen als je bv. naar het buitenland verhuist.
Reputatie 4
Waarom bang worden? Je kunt zelf toch bijhouden hoeveel je belt enz... De belstatus is een indicatie en je blijft zelf verantwoordelijk voor je belgedrag. Na het onderhoud door T-Mobile zal de belstatus wel weer actueler moeten zijn. Als je enorme hoge kosten zie dan kun je als je de factuur hebt gekregen precies zien waar die kosten van zijn en hoeveel het is. mochten ze op je factuur niet zichtbaar zijn is er dus niets aan de hand. Tmobile factureerd alleen daadwerkelijk gemaakte kosten. als ik kijk bij overige kosten zie ik ook 5 euro staan terwil me bundel net 2 dagen oud is. Ik maak me geen zorgen.
Reputatie 2
Je kunt in principe toch altijd ''afkopen''; al is het officieel niet mogelijk, dan kun je toch eggwoon je simkaart op je bureau laten liggen.. dan betaal je ook gewoon je vaste abo-kosten, komt op hetzelfde neer als afkopen.. aangezien ze meestal bij afkopen ook egwoon de standaardaboprijs vergoed willen hebben tot het einde van je contractsperiode? Of mis ik nu iets :))
Reputatie 2
Na de laatste keer dat het fout ging met hun systemen was ik ineens 20 euro kwijt. Zou liever wat lekere eten pakken dan m'n geld zo weggeven.

Ze hebben mij op 1200 een paar weken geleden verteld dat ik op m'n iphone bij Instellingen / Gebruik (iirc) m'n gebruikte minuten kan zien. Ik viel bijna flauw toen ik 7 uur zag terwijl m'n abonnement maar 300 minuten is. Het blijkt dat t-mobile nooit een iPhone hebben gebruikt, want de nummer is eigenlijk niet alleen maar uitgaande gesprekken, maar ook binnenkomend.

Ik word een beetje gek hiervan. Het geeft maar een foutmelding als ik naar de bel status ga.

Waarom bang worden? Je kunt zelf toch bijhouden hoeveel je belt enz... De belstatus is een indicatie en je blijft zelf verantwoordelijk voor je belgedrag. Na het onderhoud door T-Mobile zal de belstatus wel weer actueler moeten zijn. Als je enorme hoge kosten zie dan kun je als je de factuur hebt gekregen precies zien waar die kosten van zijn en hoeveel het is. mochten ze op je factuur niet zichtbaar zijn is er dus niets aan de hand. Tmobile factureerd alleen daadwerkelijk gemaakte kosten. als ik kijk bij overige kosten zie ik ook 5 euro staan terwil me bundel net 2 dagen oud is. Ik maak me geen zorgen.
Reputatie 2
Je kunt in principe toch altijd ''afkopen''; al is het officieel niet mogelijk, dan kun je toch eggwoon je simkaart op je bureau laten liggen.. dan betaal je ook gewoon je vaste abo-kosten, komt op hetzelfde neer als afkopen.. aangezien ze meestal bij afkopen ook egwoon de standaardaboprijs vergoed willen hebben tot het einde van je contractsperiode? Of mis ik nu iets :))

Dit is inderdaad waar. Als je je simkaart niet meer gebruikt, betaal je gewoon elke maand je vaste kosten. Afkopen heeft als 'voordeel' dat je de kosten in een keer betaalt en je dus direct van het contract af bent. Je hebt dan geen 'zorgen' meer over je contract.
Reputatie 2
Ze hebben mij op 1200 een paar weken geleden verteld dat ik op m'n iphone bij Instellingen / Gebruik (iirc) m'n gebruikte minuten kan zien. Ik viel bijna flauw toen ik 7 uur zag terwijl m'n abonnement maar 300 minuten is. Het blijkt dat t-mobile nooit een iPhone hebben gebruikt, want de nummer is eigenlijk niet alleen maar uitgaande gesprekken, maar ook binnenkomend.

De iPhone toont inderdaad een totaal van inkomende en uitgaande gesprekken, dus is het op deze manier controleren van gebruikte belminuten niet goed mogelijk.
Reputatie 2
Ik weet dat een vriend van mij in zijn menu precies kan zien hoeveel beltegoed hij nog heeft. Dat zou bij iedereen die een Iphone heeft dus moeten kunnen, Weet alleen niet of T-mobile dat ondersteunt en hij een T-mobile abo heeft. Maar als het goed is moet je dat kunnen zien in je eerste menu!
Reputatie 2
Juridisch kun je je contract dus niet afkopen kennelijk, zo geeft de moderator aan. Maar praktisch denkend is er volgens mij wel een uitvlucht mits je nummerbehoud niet essentieel vindt: (1) kies een abo bij een anderr provider (met toestel of sim only); (2) stuur eventueel iedereen die ertoe doet een sms dat je een ander nummer hebt; (3) stop met gebruik van je t-mobile simkaart, haal 'm uit je telefoon; dan kun je in elk geval geen enkele kosten meer maken buiten je bundel; (4) zeg je contract bij t-mobile op per eerstvolgende vervaldatum. Resultaat: je betaalt voor de rest van je minimale contracttijd nog wel de afgesproken bundel-prijs bij t-mobile, maar geen kosten buiten je bundel. Dat is vergelijkbaar met afkopen.
Reputatie 3
(3) stop met gebruik van je t-mobile simkaart, haal 'm uit je telefoon; dan kun je in elk geval geen enkele kosten meer maken buiten je bundel;

Zorg er dan wel voor dat je geen doorschakelingen hebt ingesteld, geen sms-diensten ontvangt en ook niet via My T-Mobile sms-berichten verstuurt of andere kosten genereert.
Reputatie 2
Ik heb een my faves abonnement en wil graag een I-phone bij t-mobile.
Ik kan mijn contract volgens de spelregels pas 4 maanden voor beeindiging wijzigen.

Zijn er geen uitzonderingen of mogelijkheden als ik gewoon klant blijf?

Alvast bedankt voor jullie reacties
Reputatie 2
Er kunnen allerlei redenen zijn waarom je een abonnement graag wilt afkopen. Bij T-Mobile kun je je abonnement alleen afkopen als je naar het buitenland verhuist.

Lijkt me een beetje een raar verhaal.
Volgens mij kan je gewoon je abb stopzetten en je betaald dan rest van de maanden.
Alleen na het buitenland verhuizen zou een optie zijn, hahaha stel dat je na buitenland gaat dan moet je toch ook de resterende maanden betalen?
Reputatie 4

Lijkt me een beetje een raar verhaal.
Volgens mij kan je gewoon je abb stopzetten en je betaald dan rest van de maanden.
Alleen na het buitenland verhuizen zou een optie zijn, hahaha stel dat je na buitenland gaat dan moet je toch ook de resterende maanden betalen?

Je hebt een contract getekend voor 1 of 2jr, dat je verhuist naar het buitenland is je eigen keuze.
Wil niet zeggen dat zomaar contracten direct stop gezet worden omdat de persoon vertrekt.
Je bent een contract aangegaan, beide partijen hebben rechten en plichten
Zo is het geregeld bij de nederlands wet.

Dus dat ze bij emigratie resterende maandkosten in rekening brengen kan ik voor 100% begrijpen

Reputatie 2
ja tuurlijk moet je dan de resterende maanden betalen das logisch.
maar de gene die dit topic opende wilde van zijn abbo af, maar dan kan niet zeg t-mobile alleen als die gaat verhuizen na het buitenland.
Nou en dat geloof ik dus niet.

volgens mij is het gewoon zo dat je abbo stop kan zetten rest maanden zal je dan moeten betalen + mischien nog iets van een boete ofzi
snap ie
Reputatie 2
Hey, ik vraag me iets af. Ik ga hoogstwaarschijnlijk voor mijn baas in het buitenland werken. Tijd = onbepaald ivm vaste aanstelling in een buitenlands kantoor.

Kan je dan je contract bij T Mobile zomaar opzeggen? Of hoe gaat dat in zijn werk?
Reputatie 2
Denk t niet... tenzij er een 'diplomaten clausule' in je contract met T-Mobile staat. Heb zelf ook een aantal jaar in het buitenland gezeten en hetzelfde gehad. Heb toen met mijn werkgever afgesproken dat zij de kosten van het abonnement vergoeden (dus niet bellen en SMS-en)