Beantwoord

Abonnement afkopen

• 19 mei 2020
  • 4 reacties
  • 162 Bekeken

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Hallo, omdat ik via mijn werkgever kan gaan bellen wil ik mijn contract afkopen. Ik heb een toestelkrediet van 240 euro met een looptijd van 24 maanden. Mijn contract loopt tot 14 februari 2021. Wat ben ik kwijt aan kosten als ik wil afkopen? Ik sprak net een medewerkster van de klantenservice en die gaf mij aan dat ik het toestelkrediet moet betalen + een boete (schadevergoeding). Over dat laatste kan ik nergens iets vinden en ik lees er ook niets over terug in de eerder gestelde vragen op dit forum. Ik zie jullie reactie graag tegemoet. Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door CrisTien 19 mei 2020, 15:43

Hallo @ElzeTB  Dat is jammer, je werkgever kan natuurlijk altijd jouw contract overnemen zodat jij je nummer kan behouden.

Inderdaad je moet eerst je telefoon helemaal afbetalen en dan kan je afkopen

Afkopen kost je per maand dat je nog moet gaan €13,50 Dat is ongeveer 9x €13:50 

Groetjes!

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @ElzeTB  Dat is jammer, je werkgever kan natuurlijk altijd jouw contract overnemen zodat jij je nummer kan behouden.

Inderdaad je moet eerst je telefoon helemaal afbetalen en dan kan je afkopen

Afkopen kost je per maand dat je nog moet gaan €13,50 Dat is ongeveer 9x €13:50 

Groetjes!

Mijn totale telefoonkrediet is 240 euro. Looptijd contract is 24 maanden. Betekent dus 10 euro per maand. Ik heb nog 9 maanden te gaan, dat zou dan toch 90 euro zijn?

Waar komt jouw 13,50 vandaan?

En ik koop mijn telefoon dus af gedurende de looptijd van mijn contract. Waar kan ik dan lezen in de voorwaarden of in het contract wat de kosten zijn als je je contract wil afkopen? 

Reputatie 7
Badge +20

@ElzeTB Het afkoopbedrag is het goedkoopste abonnement Sim only en dat kost 13,50 per maand

Dit is buiten je telefoon want die moet je eerst in een keer afbetalen, wil je kunnen afkopen.
Uiteraard is dit zonder de kortingen die je nu eventuele hebt die vervallen allemaal.

Sim only  prijzen. 
Groetjes?

Kan ik mijn telefoon afkopen?

Het afkopen van je toestel verschilt per situatie. Heb je een Toestelkrediet en wil je dat in één keer afbetalen? Ga dan naar My T-Mobile en kies 'Mijn abonnement'. Je ziet de hoogte van het toestelkrediet, hoeveel je inmiddels al hebt afbetaald, en hoeveel nog te gaan is. Ook kun je direct het hele toestelkrediet betalen via iDEAL.

Wat dat betreft kun je beter je abbo op het goedkoopste tarief zetten en opzeggen einde contract, kost net zoveel of als je korting op je abbo hebt zelfs minder dan afkopen, en kun je hem nog 9 maanden gebruiken.

Reageer