Beantwoord

Abonnement stopgezet, maar nummerbehoud aangevraagd

  • 24 april 2017
  • 3 reacties
  • 405 Bekeken

Goedendag,

Ik had een 2jarig abonnement met als einddatum 23 maart 2017. Eind vorige maand (21maart) al opgezegd en daarvan ook een bevestiging ontvangen per sms. Vandaag is 24 april en ik zie nog altijd dat mijn abonnement vrolijk doorloopt. Ik ben naar een andere provider overgestapt, en deze is nu bezig om mijn nummer over te nemen. Ik wil namelijk mijn nummer graag behouden...

Graag zou ik willen zien dat mijn abonnement al gestopt is, en dat ik niet meer een factuur voor de komende maand zal ontvangen.

Gaarne het abonnement stoppen.

Met vriendelijke groet,
icon

Beste antwoord door Thalina 26 april 2017, 11:28

Hoi Bozzo,

Wat jammer om te lezen dat je ons gaat verlaten! Maar ik ga je natuurlijk ook hier gewoon bij helpen zodat alles in orde komt 🙂 Ik zie dat HugoB al een reactie heeft gegeven op jouw vraag, had je daar al naar kunnen kijken?

Ik zie in het systeem dat jouw abonnement inderdaad per 21/04 stopgezet zou worden, maar op 18/04 is er een nummerbehoud verzoek goedgekeurd voor 28/04. Zodra er een nummerbehoud verzoek binnenkomt, wordt jouw opzegging geannuleerd. En dat is maar goed ook, want met als je jouw abonnement opzegt komt jouw nummer ook te vervallen (behalve als je hebt gekozen voor overzetten naar PrePaid, maar dat was bij jou niet het geval). Als jouw nummer niet meer actief is, kan deze ook niet meer overgezet worden naar een andere provider. Dus vandaar dat jouw opzegging automatisch wordt geannuleerd. Over jouw nummerbehoud aanvraag kun je het beste contact opnemen met jouw nieuwe provider.

Totdat jouw nummer is overgezet blijft jouw nummer bij ons actief en daarmee dus ook jouw abonnement. Voor deze dagen ontvang je ook gewoon nog een factuur. Als jouw nummer is overgezet ontvang je van ons nog een eindfactuur als je kosten hebt gemaakt of wanneer je teveel betaald hebt. Op deze pagina vind je meer informatie over deze eindfactuur.

Ik hoop dat dit in ieder geval meer duidelijkheid geeft. Als je nog aanvullende vragen hebt, stel ze gerust!
Bekijk origineel

3 reacties

Badge +5
Als je je nummer wilt behouden, dan kun je het beste dit bij je nieuwe provider regelen. Tevens zou ik dan niet je T-Mobile abonnement opzeggen, maar dit door je nieuwe provider laten regelen middels nummerbehoud. Wanneer heb je nummerbehoud aangevraagd? De kans is groot dat je nieuwe provider weer rekening houdt met de maand opzegtermijn en de overgangsdatum daardoor wat vooruit is geschoven. Je nieuwe provider zou hier meer over moeten kunnen vertellen.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Bozzo,

Wat jammer om te lezen dat je ons gaat verlaten! Maar ik ga je natuurlijk ook hier gewoon bij helpen zodat alles in orde komt 🙂 Ik zie dat HugoB al een reactie heeft gegeven op jouw vraag, had je daar al naar kunnen kijken?

Ik zie in het systeem dat jouw abonnement inderdaad per 21/04 stopgezet zou worden, maar op 18/04 is er een nummerbehoud verzoek goedgekeurd voor 28/04. Zodra er een nummerbehoud verzoek binnenkomt, wordt jouw opzegging geannuleerd. En dat is maar goed ook, want met als je jouw abonnement opzegt komt jouw nummer ook te vervallen (behalve als je hebt gekozen voor overzetten naar PrePaid, maar dat was bij jou niet het geval). Als jouw nummer niet meer actief is, kan deze ook niet meer overgezet worden naar een andere provider. Dus vandaar dat jouw opzegging automatisch wordt geannuleerd. Over jouw nummerbehoud aanvraag kun je het beste contact opnemen met jouw nieuwe provider.

Totdat jouw nummer is overgezet blijft jouw nummer bij ons actief en daarmee dus ook jouw abonnement. Voor deze dagen ontvang je ook gewoon nog een factuur. Als jouw nummer is overgezet ontvang je van ons nog een eindfactuur als je kosten hebt gemaakt of wanneer je teveel betaald hebt. Op deze pagina vind je meer informatie over deze eindfactuur.

Ik hoop dat dit in ieder geval meer duidelijkheid geeft. Als je nog aanvullende vragen hebt, stel ze gerust!
Dank jullie wel voor antwoord 🙂

Reageer