Vraag

Afkopen contact met nummer behoud

• 27 april 2020
  • 11 reacties
  • 250 Bekeken

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Hoi, ivm (zeer) ontvangst in huis/kantoor wil ik graag mijn abonnement afkopen. Eindigt pas volgend jaar mei. Ik begrijp dat ik zelf moet bellen en opzeggen, en dat ik dan 50% betaal voor de nog resterende maanden? Klopt dat idd?

Wil wél graag mijn nummer behouden, maar als ik zelf opzeg gaat dit denk ik niet goed, want dat doet de nieuwe provider toch normaal?

Alvast bedankt voor de reactie(s) :)

11 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @frp 

Maak je gebruik van 4G bellen en helpt het gebruiken van een ander toestel niet?

De kosten voor het opzeggen van je abonnement bedragen €13,50 × aantal resterende maanden, je nummer zal dan worden overgezet op een prepaid aansluiting.

Houd rekening met een maand opzegtermijn.

Morgen zijn de moderators er weer en kunnen je verder helpen, bellen kan natuurlijk ook.

Hoi @Waqqas ,

Dank voor je bericht.

Maar kan ik bij een andere provider direct nummer behoud aanvragen op mijn 'prepaid' aansluiting, want ik wil mijn nummer meteen meenemen (of één maand later ivm de opzegtermijn?)

Dus; afkopen 13,50 x het aantal resterende maanden, prepaid aansluiting krijgen, en dan met nummer behoud naar een andere provider? 

Ga zeker bellen hoor, maar altijd fijn als je van tevoren weet hoe de vork in de steel zit 😉

Reputatie 7
Badge +15

@frp

Het zit dus zo dat op het moment de opzegging wordt ingevoerd, een maand later je telefoonnummer overgaat naar een prepaid aansluiting. Daarna kun je direct bij het bestellen van een abonnement nummerbehoud aanvragen.

@Waqqas thx voor de duidelijkheid!

Reputatie 7
Badge +20

Hi frp,

Ik zie dat @Waqqas je alle informatie heeft gegeven. Voor wanneer wil je je abonnement afkopen? Ik kan dit namelijk in orde maken voor je. Houdt er wel rekening mee dat er een maand opzegtermijn is. Ik hoor graag van je of ik je verder moet helpen.

Hallo,

Ik wil graag overstappen naar een andere provider vanwege mijn Thuis TV en Internet en omdat de ontvangst Thuis wat minder is.

Mijn contract loopt pas 22-11-2020 af. Toch zou ik al eerder mijn contract willen afkopen of af laten lopen op het laagste pitje.

Ik zou graag de verschillen van prijs willen weten wat voor mij het voordeligste is.

Ook wil ik graag mijn nummer meenemen naar de nieuwe provider. Is dat een mogelijkheid als ik mijn contract niet afkoop?

ik hoor het graag. Alvast bedankt

Gr Jordi

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @JordiJoosen 

Welke problemen ervaar je precies met de tv en internet en heb je een DSL of glasvezel connectie?

Het afkopen zal je 50% van je maandelijkse kosten × het aantal resterende maanden kosten. Na de opzegging heb je nog een maand opzegtermijn waarin je de overstapservice naar een nieuwe provider kunt aanvragen.

Het laagste pitje zou voor jou zijn vast bellen en tv beëindigen en internet verlagen naar 50 Mbit.

Hallo @Waqqas 

Thuis heb ik alles van Ziggo.

Het gaat om mijn mobiel abonnement.

Dus als ik het goedkoopste abonnement heb van T-Mobile betaal ik 50% per maand tot mijn contract afloopt?

Of hoe zit dat precies?

Kan ik ook mijn contract laten lopen tot het einde en al eerder mijn Telefoonnummer meenemen naar de andere provider?

gr Jordi

Reputatie 7
Badge +15

@JordiJoosen

Excuus dit is voor thuis.

Voor mobiel geldt zoals hierboven te lezen 13,50 × het aantal resterende maand met een opzegtermijn van een maand.

Voor nummerbehoud dien je dat aan te geven en dan wordt je nummer overgezet naar prepaid zodat je het nummer kan meenemen.

Als je wenst het abonnement door te laten gaan op het laagste pitje, dat is €13,50 voor het laagste abonnement en als je klantvoordeel hebt wordt dat €11.

Verlengen met een andere provider kan al vanaf 4 maanden voordat je contract eindigd maar je nummer is daar pas actief op de datum van overname.

Oke. Maar dan kan je niet je nummer mee nemen toch als het door laat lopen?

Reputatie 7
Badge +15

@JordiJoosen

Een maand ofzo van te voren verlengen bij een andere provider en dan zou je geen problemen moeten hebben.

Reageer