Beantwoord

Boete bij opzegging abonnement vanwege emigratie

• 1 mei 2020
  • 4 reacties
  • 189 Bekeken

Beste mensen, wie kan mij vertellen waar in de algemene voorwaarden staat dat je een afkoopsom moet betalen als je je contract eerder wilt opzeggen en naar een prepaid nummer wilt overzetten, omdat je naar het buitenland emigreert? Ik vraag me ten stelligste af of dit überhaupt wel mag?! Tot nu toe kon ik al mijn contracten kosteloos eerder opzeggen vanwege emigratie. 

Ik heb zonet met de klantenservice gebeld in de veronderstelling dat het geen probleem is en hier dus verder geen kosten aan verbonden zijn om mijn contract voortijdig stop te zetten en over te zetten naar een prepaid nummer. Helaas is dit dus niet het geval…

Verder, krijg ik vervolgens in de mail die de beëindiging van mijn contract en het overzetten naar een prepaid nummer bevestigd, ook nog even verteld dat ik op de dag dat het prepaid nummer in gaat in NL moet zijn...dit is aan de telefoon niet verteld! En, mensen, ik woon in het buitenland?! Wie kan mij hier iets over vertellen? 

Alvast bedankt! 

icon

Beste antwoord door CrisTien 1 mei 2020, 14:58

Beste @elizui  Als je het abonnement moet afkopen betaal je de maanden die je nog moet gaan x het goedkoopste abonnement €13,50 p.m.
Hier staan al de algemene voorwaarden

Deze gegevens heb ik kunnen vinden op de site, misschien heb je er iets aan
Als je naar het buitenland verhuist, kun je ervoor kiezen je T-Mobileabonnement te behouden. Verhuis je naar een land waar T-Mobile actief is? Dan kun je overstappen als je verhuist naar: Duitsland, Hongarije, Kroatië, Macedonië, Montenegro, Oostenrijk, Polen, Slowakije, Tsjechië of de Verenigde Staten. Daarnaast kun je in het Verenigd Koninkrijk overstappen naar provider EE (Everything Everywhere). Neem voor meer informatie contact met ons op.  

Verhuis je naar een ander land? Dan kun je je T-Mobile abonnement het beste opzeggen. We kunnen namelijk extra kosten in rekening brengen wanneer je jouw abonnement wel in het buitenland, maar niet in Nederland gebruikt.

Ga je emigreren? Stuur ons een e-mail (alle informatie staat in de e-mail)

Groetjes.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Beste @elizui  Als je het abonnement moet afkopen betaal je de maanden die je nog moet gaan x het goedkoopste abonnement €13,50 p.m.
Hier staan al de algemene voorwaarden

Deze gegevens heb ik kunnen vinden op de site, misschien heb je er iets aan
Als je naar het buitenland verhuist, kun je ervoor kiezen je T-Mobileabonnement te behouden. Verhuis je naar een land waar T-Mobile actief is? Dan kun je overstappen als je verhuist naar: Duitsland, Hongarije, Kroatië, Macedonië, Montenegro, Oostenrijk, Polen, Slowakije, Tsjechië of de Verenigde Staten. Daarnaast kun je in het Verenigd Koninkrijk overstappen naar provider EE (Everything Everywhere). Neem voor meer informatie contact met ons op.  

Verhuis je naar een ander land? Dan kun je je T-Mobile abonnement het beste opzeggen. We kunnen namelijk extra kosten in rekening brengen wanneer je jouw abonnement wel in het buitenland, maar niet in Nederland gebruikt.

Ga je emigreren? Stuur ons een e-mail (alle informatie staat in de e-mail)

Groetjes.

Hello, I am not moving country but I would like to move to other company.

My contract finish on 25 August. My subscription cost is 47EUR. If I change it to the simplest one and cheaper subcription, and then I make a number transference in the other company, how much will cost this to me please? I paid for this month, so I have till 25 May already paid in my actual subcription. I have pending:

26 May > 25 Jun (47EUR)
26 Jun > 25 Aug (47EUR)

Which is my cheaper option to leave and steps to keeping the number please?
Please let me know what it can happen or what I should pay. I will be waiting news, thanks.
Kind Regards!

Reputatie 7
Badge +20

Hi @meshu5 

How unfortunate that you want to leave us. May I know the reason why? If you want to buy off your contract, you will have to pay a total of 15.70 euro. Please keep in mind there is 1 month notice which mean your contract will be terminated in June. Please let me know if you agree to I can cancel your contract and transfer it to PrePaid.

Hi @meshu5 

How unfortunate that you want to leave us. May I know the reason why? If you want to buy off your contract, you will have to pay a total of 15.70 euro. Please keep in mind there is 1 month notice which mean your contract will be terminated in June. Please let me know if you agree to I can cancel your contract and transfer it to PrePaid.

Thanks for the answer. It is just matter of money, I would like to reduce the monthy costs, and unfortunately I found quite cheapest alternative. I will write you privately ok?

Reageer