[FAQ] Abonnement online opgezegd

Reputatie 6
Badge +17
  • Oud T-Mobile Moderator
  • 5255 reacties
Je bent in dit topic terecht gekomen, omdat je net online jouw abonnement hebt opgezegd. Uiteraard jammer dat je ons gaat verlaten! Maar we gaan er alles aan doen om je tot de laatste dag goede service te geven en te helpen waar nodig.

Per wanneer wordt mijn abonnement opgezegd?
Is je vaste contractperiode verlopen, of loopt je vaste contractperiode binnen een maand af? Dan heb je een opzegtermijn van 1 maand. Duurt je vaste contractperiode nog langer dan een maand? Dan zeggen wij je abonnement op per einde contractdatum.

Ik heb geen bevestiging ontvangen van mijn opzeggen, wat nu?
We sturen je binnen 2 uur een bevestiging per e-mail als je online hebt opgezegd. Mogelijk is de bevestiging in jouw spambox terechtgekomen. Staat de bevestiging daar niet en is er al een werkdag voorbij? Laat het ons dan weten in dit topic!

Tot hoe lang kan ik in My T-Mobile?
Als jouw nummer niet meer actief is bij ons, dan kun je (bijvoorbeeld om jouw facturen in te zien) nog tot 2 maanden daarna inloggen op My T-Mobile. Na 2 maanden is het account opgeheven.

Wat gebeurt er met mijn T-Mobile Extra punten?
T-Mobile Extra punten vervallen op het moment dat jouw nummer niet meer actief is bij ons of als je bent overgestapt naar PrePaid. Zorg er dus voor dat je voor die tijd eventuele T-Mobile Extra punten opmaakt.

Wat gebeurt er met mijn nummer?
Als je jouw abonnement hebt opgezegd kun je jouw nummer over laten zetten naar PrePaid. Op die manier behoud je jouw nummer. Ook kun je nummerbehoud aanvragen bij een andere provider. Als je geen van deze twee opties kiest, komt jouw nummer te vervallen.

Kan ik mijn 06-nummer overzetten naar een andere provider?
Als je je nummer wilt meenemen naar een andere provider, kun je bij deze provider nummerbehoud aanvragen. Als je een abonnement bij ons hebt, houdt dan rekening met één maand opzegtermijn of als jouw abonnement nog loopt kan je per de einddatum overstappen naar een andere provider. Neem contact op met jouw nieuwe provider om nummerbehoud aan te vragen.

Kan ik mijn abonnement om laten zetten naar PrePaid?
Je kunt na afloop van je contractperiode jouw T-Mobile abonnement omzetten naar T-Mobile PrePaid, met behoud van je mobiele nummer. De eenmalige kosten bedragen € 9,95, inclusief btw. Wil je hier gebruik van maken? Laat dan een bericht achter in dit topic.

Hoe kan ik de opzegging van mijn abonnement annuleren / terugdraaien?
Als jouw nummer nog niet is overgezet naar een andere provider of als jouw nummer nog actief is bij ons, kunnen wij jouw opzegging annuleren. Laat hiervoor een bericht achter in dit topic. Dan helpen wij je verder!

Krijg ik een eindfactuur?
Ja, je ontvangt van ons een eindfactuur. Je betaalt je vaste maandkosten tot de datum waarop het abonnement stopt. Wanneer je in de laatste periode nog kosten buiten de bundel hebt gemaakt, dan moet je hiervoor betalen. Moest je op de vorige factuur kosten voor de hele maand betalen of kreeg je kortingen terwijl je abonnement al gestopt was? We corrigeren de kortingen en kosten op je eindfactuur. Heb je teveel betaald? Dan krijg je de teveel betaalde kosten binnen 2 weken teruggestort op je bankrekening.

55 reacties

Ik wil het omzetten naar pre-paid na afloop van het reeds opgezegde abonnement.
Reputatie 7
Badge +19
Hi Mevr.Benneker,

Jouw abonnement wordt 14-05-2017 omgezet naar PrePaid. Hopelijk is hiermee alles naar wens! Fijn paasweekend! 🙂
Ik zou graag mijn abonnement na afloop omzetten in een sim only abonnement, kan dit nu al? Het is me wel al gelukt mijn abonnement op te zeggen 😉
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Sabb,

Ik help je graag verder hiermee! Ik zie in het systeem inderdaad jouw opzegging. Jouw abonnement loopt nog tot en met 01/10/2018, dus jouw abonnement wordt op dit moment per 02/10/2018 stopgezet. Je hebt alleen nu een opzegging gedaan waarbij jouw nummer komt te vervallen. Zo te lezen is dat niet jouw bedoeling 🙂 Wil je jouw nummer om laten zetten naar een T-Mobile Sim Only abonnement aan het eind van jouw huidige abonnement? Dan kan ik jouw opzegging annuleren en kun je vanaf 02/06/2018 jouw abonnement verlengen met een Sim Only abonnement. Deze Sim Only gaat dan in aan het eind van jouw huidige contractperiode.

Als je trouwens op dit moment al minder wilt betalen per maand zou je er ook voor kunnen kiezen om jouw toestelkrediet in één keer af te betalen. Dan houd je alleen jouw abonnemenskosten over per maand. Mocht je dit willen, dan kun je op My T-Mobile gaan naar Mijn abonnement en daar kiezen voor Toestelkredieten.

Ik zie jouw reactie graag tegemoet!
Hoi Thalina, heel graag omzetten naar een sim only aan het einde van mijn huidige abonnement 🙂
Reputatie 6
Badge +16
Hoi Sabb,

Ik heb de opzegging er voor je uit gehaald. Je kan vanaf 2 juni 2018 dus een vernieuwing doen. Die vernieuwing gaat dan in op 2 oktober 2018. Je kan een vernieuwing doen via onze website of door te bellen met het gratis nummer 0800-8104.

Ik hoop dat je verzoek zo naar tevredenheid is afgehandeld. Heb je andere vragen? Laat het ons vooral weten, want we helpen je graag verder Sabb. 🙂
Mijn contract liep tot 11 juni. Ik heb bij Vodafone een nieuw contract met nummerbehoud aangevraagd. Dit zou per 11 juni overgaan. Nu is het 12 juni en mijn T mobile sim werkt nog steeds en mijn Vodafone sim werkt nog niet.

Reino
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Rhino666,

Je hebt jouw vraag ook al in een apart topic gesteld. Het is niet de bedoeling dat je op meerdere plekken dezelfde vraag stelt. Op die manier houden we het forum overzichtelijk. Wil je hier in het vervolg rekening mee houden? We beantwoorden alle vragen op volgorde van binnenkomst. Zodra jouw vraag aan de beurt is, ontvang je een antwoord in jouw eigen topic.
Heb een paar maanden geleden mijn abonnement van mijn tablet opgezegd maar i.v.m verandering van internet provider kan ik de bevestigings mail niet meer vinden . nu kan ik bij My mobile niets vinden dat ik opgezegd heb wel staat er natuurlijk de datum dat het abonnement afloopt dus denk zal hem maar voor de zekerheid weer opzeggen zodat ik een bevestiging krijg maar krijg een bericht terug van

Je hebt een aanvraag ingediend om je T-Mobile abonnement met telefoonnummer .................. op te zeggen. Helaas is het niet gelukt om jouw aanvraag te verwerken. Wil je meer informatie hierover, neem dan contact op met onze Klantenservice via t-mobile.nl/contact.

Heb je nog vragen? Vind je antwoord dan snel op t-mobile.nl/klantenservice. Je kunt niet rechtstreeks reageren op deze e-mail.

Met vriendelijke groeten,
Hans van der Plas
Klantenservice T-Mobile

Is dit omdat hij al is opgezegd?
Reputatie 6
Badge +17
Hoi OmieH,

Ah, dat is natuurlijk niet handig! Ik heb gelijk in het systeem gekeken en ik zie dat jouw tablet abonnement op 02/02/2017 per 21/08/2017. Dus jouw opzegging staat er in ieder geval goed in. Ik heb de bevestiging nogmaals verstuurd. Heb je deze ontvangen? :)

Als ik nog ergens bij kan helpen, laat het gerust weten!
Kreeg een bericht
Op 21 augustus 2017 wordt jouw T-Mobile abonnement met mobiel nummer 097**** door ons beëindigd en omgezet naar een PrePaid-aansluiting.

Voor deze omzetting rekenen wij € 9,95 activatiekosten. Deze kosten staan op je volgende factuur.

Maar hij hoeft niet omgezet te worden naar PrePaid

Met vriendelijke groet
Hilde
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Hilde,

Goed dat je dit nog even aangeeft! Ik heb dit voor je omgezet naar een opzegging zonder nummerbehoud. Dit gebeurt nog steeds op 21 augustus. 🙂

Als we je verder nog ergens bij kunnen helpen, laat het dan weten!
Goedemorgen,
Ik heb gister opgezegd, omdat wij naar Oostenrijk zijn verhuisd. Helaas heb ik tot op heden nog geen bevestiging mogen ontvangen (ook niet in de spam)
Dus vandaag nogmaals opgezegd en nu krijg ik gelijk een bericht dat het niet mogelijk is om mijn aanvraag te verwerken. Erg benieuwd wat er nu gebeurd en of dit betekent dat mijn opzegging van gister toch wel in behandeling is?

Groet,
Jacqueline
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Jacqueline,

In ons systeem zie ik terug dat je via de mail tweemaal een e-mail hebt ontvangen over een opzegging. De eerste was de bevestiging van de opzegging, op 18 september, en de tweede was een afwijzing van de opzegging, aangezien er al een opzegging bekend was. Deze mails zijn verstuurd naar het Hotmailadres dat bij ons aangemeld is. Je kunt dit e-mailadres ook via My T-Mobile vinden. De opzegging is in ieder geval bij ons bekend en jouw abonnement wordt per 18 oktober opgezegd.

Als wij je in de tussentijd nog ergens bij kunnen helpen, dan horen we dat graag van je! Heel veel geluk in Oostenrijk! 🙂
Hoi David,

Dank voor je bericht. Helaas heb ik de eerste mail niet ontvangen(alles nagekeken). Fijn te horen dat de opzegging wel is binnengekomen. Kan ik met een gerust hart mijn Oostenrijkse nummer in gebruik nemen.

Groet,
Jacqueline
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Jacqueline,

Dan kun je mijn bericht als bevestiging zien! 🙂

Heel erg veel geluk in Oostenrijk! Tschüss!
We hebben gisteren ons abonnement via digitaal formulier opgezegd, maar nog geen bevestiging ontvangen. Vandaag nog maar een keer opgezegd.......
Reputatie 3
Badge +11
Hey medicomfort,

Enorm jammer om te zien dat je ons gaat verlaten! Ik wil er in ieder geval voor zorgen dat we op goede voet uit elkaar gaan. Ik heb daarom meteen in ons systeem voor je gekeken en daar zie ik een email op 22 januari voorbij komen, waarin staat dat je T-Mobile abonnement per 29-03-2018 zal worden beëindigd. Is deze misschien in de spam-box terecht gekomen?

Weet dat we je altijd met open armen zullen ontvangen als je terug wilt, geniet van je dag! 😃
Ik zou graag willen overstappen naar Prepaid T-Mobile. Zou je mij hiermee kunnen helpen?
Ik heb inmiddels mijn abonnement opgezegd.
Reputatie 7
Badge +19
Hi Wificon,

Goed dat je dit aangeeft. Ik zie dat je bij je opzeggingsverzoek ook hebt aangegeven dat je graag wilt overstappen op PrePaid. Je wordt op 26 februari omgezet naar PrePaid. Hopelijk is hiermee alles naar wens! ;)

Als ik nog iets voor je kan betekenen, let me know!
Hoi ik heb mijn abbonnement opgezegd en wil graag overstappen naar prepaid. Alvast bedankt !
Reputatie 7
Badge +19
Hi Kubra,

Ik zie dat je al een opzeggingsverzoek hebt ingediend en daarin staat ook dat je gaat overstappen naar PrePaid. Op 25/7 wordt je abonnement omgezet naar PrePaid. Hopelijk is hiermee alles naar wens! 🙂
Behoud ik mijn nummer ook ?
Beste,

Aangezien het voordeelprogramma T-Mobile Klantvoordeel het T-Mobile Samen vervangt en ik daar geen gebruik van maak is dit een verandering in de voorwaarden en kan ik mijn abonnement vervroegd opzeggen.

Hierbij wil ik dit dan ook doen, mijn abonnement loopt tot 01-02-2019 en bij deze wil ik hem zsm opzeggen.

Met vriendelijke groet,
Reputatie 7
Badge +19
Hi Maculatus,

Ik geef je graag wat meer achtergrond informatie. T-Mobile Samen is een cadeau van ons aan onze klanten. Het is een extraatje vanuit ons en dus geen onderdeel van je contract. Het blijft dan ook beschikbaar voor klanten die daar nu gebruik van maken en hun abonnement niet verlengen, vernieuwen of overstappen. T-Mobile Samen is gekoppeld aan alle abonnementen geïntroduceerd vóór 29 januari 2018. Nieuwe abonnementen bieden wij ons nieuwe voordeelprogramma aan.

Als je je abonnement wilt opzeggen dan is dat mogelijk, maar dan moet je je abonnement wel afkopen. Je abonnement loopt tot 01-02-2019 dus als je deze wilt opzeggen dan moet je 50% van de resterende maanden in één keer aflossen. Als je daarmee akkoord gaat dan kan ik dat voor je regelen. Wil je dan ook nog je nummer behouden en omzetten naar PrePaid?

Ik hoor graag van je zodat ik je verder kan helpen.

Reageer