[FAQ] Abonnement online opgezegd

Toon eerste reactie

44 reacties

Dank voor de snelle reactie, ik kom hier op terug.
Hallo, ik heb mijn abo beëindigd per 4 januari 2019, tevens de einddatum van mijn contract. Ik begrijp dat ik alleen mijn nummer kan behouden door om te zetten naar prepaid? Ik ben voor lange tijd op reis en heb daarom geen abo meer nodig. Ik wil mijn nummer dus behouden en vanaf de datum dat mijn abo afloopt prepaid, kan dit via dit bericht geregeld worden? Alvast bedankt!
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Max77,

Wat tof zeg, dat je dusdanig lang op reis gaat dat je je abonnement om kunt zetten! Waar ga je naartoe?

Ik zag dat je inderdaad een reguliere opzegging had gedaan, waarbij het nummer zou vervallen. Deze opzegging heb ik geannuleerd en vervangen met een omzetting naar PrePaid. Dit kost eenmalig €9,95 en wordt op 4 juli uitgevoerd.

Het is wel handig om even te kijken of er in de landen waar je naartoe gaat wel een overeenkomst is voor PrePaid. Zeker in de meer exotische locaties zal dit niet altijd het geval zijn. Wellicht gebruik je de simkaart wel helemaal niet wanneer je op reis gaat en ga je voor lokale simkaarten. Het is wel een vereiste dat er eens in de 6 maanden actief gebruik wordt gemaakt van de aansluiting. Als dit namelijk niet gebeurt, wordt het nummer alsnog gedeactiveerd.

Als je nog verdere vragen voor ons hebt, laat het gerust weten, Max!
Beste David,

Bedankt. Maar waarom is de opzegging geannuleerd? Ik moest eerst mijn abo opzeggen en vervolgens prepaid aanvragen om mijn nummer te behouden.

Ik neem aan dat je 4 januari 2019 bedoelt ipv 4 juli? Ik ga geen gebruik maken van prepaid in het buitenland, dit is puur om mijn nummer te behouden. Of is er een andere manier waarop ik mijn nummer kan behouden waar geen kosten aan verbonden zijn? Ik heb namelijk geen internet/belminuten meer nodig.

Oke goed dat je dat zegt. Wat houdt actief gebruik maken van de aansluiting precies in?
Reputatie 7
Badge +20
Hi @Max77,

Sorry, je hebt helemaal gelijk, 4 januari, niet juli!

De opzegging zelf was geen omzetting naar PrePaid. Om je nummer te behouden is een omzetting, in plaats van opzegging nodig.

Via de link kom je op de website over PrePaid en in de vragen onderaan vind je wat er onder actief gebruik valt. Op die manier voorkom je een deactivatie van jouw telefoonnummer.
Beste David,

Oke top. Krijg ik hier nog een bevestiging van per mail? Dus dat per 4 januari 2019 mijn abo stopt en overgezet wordt naar prepaid?

Ik kan via de link geen info vinden over actief gebruik. Zou je nog een link kunnen sturen?
Reputatie 7
Badge +17
Hi Max,

Ik heb je 2 mailtjes gestuurd maar de laatste waarin je meer informatie vindt over de omzetting naar PrePaid is de correcte mail. Op deze pagina vind je meer informatie over de geldigheid van PrePaid.

Ik hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt.
Bedankt! Nog een vraagje, telt het versturen van een gratis sms in het buitenland om de tarieven op te vragen ook als actief gebruik van de simkaart? Dit kon ik nergens vinden.

Verder wilde ik mijn tmobile extra punten verzilveren. Echter, nadat ik een passend cadeau gevonden had bleek dat deze niet op voorraad was. Het betreft de €5 tegoed voor de tmobile accessoire webshop. Hoe kan dit niet op voorraad zijn? Beetje vreemd natuurlijk. Waarom staan er ünerhaupt cadeaus in de catalogus die niet op voorraad zijn? (4/18 cadeaus met punten 0-1000 niet op voorraad)
Reputatie 7
Badge +20
Hi @Max77,

Nee, het bericht over de tarieven valt hier niet onder. Om problemen te voorkomen zou ik persoonlijk adviseren om binnen de 6 maanden iemand te bellen, waarbij het gesprek wordt aangenomen. Je kunt ook opwaarderen, maar als je er weinig gebruik van maakt is dat ook wat onhandig.

T-Mobile Extra wordt sinds januari uitgefaseerd, dus het aanbod en de voorraad zal gaandeweg afnemen. Ook producten die van onszelf zijn kunnen daardoor uitverkocht raken. Je kunt echter ook in de T-Shops zelf je Extra punten inruilen voor korting op toestellen en accessoires.
Goedemorgen,
Ik heb net mijn abonnement opgezegd per einde contract (half maart 2019).
Mijn tmobile nummer gebruik ik niet meer tot die tijd, en zag nu ergens staan dat het eventueel ook aftekopen is.
Wat gaat dat dan precies kosten? Want als ik dan goedkoper uit ben dan wanneer ik gewoon blijf betalen tot half Maart is dat natuurlijk voor mij gunstiger.
Met vriendelijke groet,
Cindy
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Cindy,

Die mogelijkheid is er inderdaad ook, dan betaal je een schadevergoeding (afkoopsom) die bestaat uit 50 procent van de vaste maandelijkse kosten, zonder de kortingen. Je kunt in jouw My T-Mobile de kosten checken en dan kijken of dit iets is wat je in één keer wilt en kunt betalen. Wij kunnen dit dan voor je regelen! Geef dan ook alvast even aan of je het nummer wilt omzetten naar PrePaid (eenmalig een extra €9,95) of algehele opzegging.

We horen het graag!
Hoi david,
Dus als ik het goed begrijp betaal ik dan dus nu in mijn geval de resterende 3 maanden in 1x maar dan dus 50% van de factuur kosten zonder de korting. Zoja dan wil ik het graag geregeld hebben. Groetjes Cindy
Reputatie 7
Badge +20
Hi @19cindy88,

Dat klopt inderdaad en wil ik graag regelen, maar ik moet nog wel weten of je het nummer wilt laten vervallen of om wilt zetten naar PrePaid?
Hey David,
Nummer mag komen te vervallen.
Groetjes
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Cindy,

Helemaal goed! Ik heb het contract opgezegd en dit gebeurt op 28 december (in verband met maand opzegtermijn). Op de laatste factuur zal een afkoopsom van €8,74 in rekening worden gebracht.

Mocht je nog andere vragen hebben, let us know!
David schreef:

Hoi Cindy,

Helemaal goed! Ik heb het contract opgezegd en dit gebeurt op 28 december (in verband met maand opzegtermijn). Op de laatste factuur zal een afkoopsom van €8,74 in rekening worden gebracht.

Mocht je nog andere vragen hebben, let us know!

Bedankt voor het regelen 😀.
Beste Hajar,

Ik wil graag mijn abonnement afkopen en mijn nummer behouden.

Of jullie moeten met een mooie aanbieding komen (sim only) 100 belminuten +10GB internet voor 10 euro per maand, dan blijf ik graag.
Reputatie 6
Badge +16
Hoi Maculatus,

Dat zou natuurlijk heel jammer zijn, we zien je niet graag vertrekken. Daarom kan ik je zeker aanraden om even met 0800 - 8104 te bellen. Je krijgt dan één van mijn sales collega's aan de lijn en diegene kan samen met jou kijken naar geschikte opties! 😃
Dank voor de reactie, ik heb contact gehad met sales maar helaas konden ze me geen vergelijkbare aanbieding doen.

Alles is geregeld en bedankt voor de service.

Reageer