[FAQ] Abonnement online opgezegd

  • 27 februari 2017
  • 58 reacties
  • 11600 Bekeken

Reputatie 6
Badge +17
  • Oud T-Mobile Moderator
  • 5255 reacties
Je bent in dit topic terecht gekomen, omdat je net online jouw abonnement hebt opgezegd. Uiteraard jammer dat je ons gaat verlaten! Maar we gaan er alles aan doen om je tot de laatste dag goede service te geven en te helpen waar nodig.

Per wanneer wordt mijn abonnement opgezegd?
Is je vaste contractperiode verlopen, of loopt je vaste contractperiode binnen een maand af? Dan heb je een opzegtermijn van 1 maand. Duurt je vaste contractperiode nog langer dan een maand? Dan zeggen wij je abonnement op per einde contractdatum.

Ik heb geen bevestiging ontvangen van mijn opzeggen, wat nu?
We sturen je binnen 2 uur een bevestiging per e-mail als je online hebt opgezegd. Mogelijk is de bevestiging in jouw spambox terechtgekomen. Staat de bevestiging daar niet en is er al een werkdag voorbij? Laat het ons dan weten in dit topic!

Tot hoe lang kan ik in My T-Mobile?
Als jouw nummer niet meer actief is bij ons, dan kun je (bijvoorbeeld om jouw facturen in te zien) nog tot 2 maanden daarna inloggen op My T-Mobile. Na 2 maanden is het account opgeheven.

Wat gebeurt er met mijn T-Mobile Extra punten?
T-Mobile Extra punten vervallen op het moment dat jouw nummer niet meer actief is bij ons of als je bent overgestapt naar PrePaid. Zorg er dus voor dat je voor die tijd eventuele T-Mobile Extra punten opmaakt.

Wat gebeurt er met mijn nummer?
Als je jouw abonnement hebt opgezegd kun je jouw nummer over laten zetten naar PrePaid. Op die manier behoud je jouw nummer. Ook kun je nummerbehoud aanvragen bij een andere provider. Als je geen van deze twee opties kiest, komt jouw nummer te vervallen.

Kan ik mijn 06-nummer overzetten naar een andere provider?
Als je je nummer wilt meenemen naar een andere provider, kun je bij deze provider nummerbehoud aanvragen. Als je een abonnement bij ons hebt, houdt dan rekening met één maand opzegtermijn of als jouw abonnement nog loopt kan je per de einddatum overstappen naar een andere provider. Neem contact op met jouw nieuwe provider om nummerbehoud aan te vragen.

Kan ik mijn abonnement om laten zetten naar PrePaid?
Je kunt na afloop van je contractperiode jouw T-Mobile abonnement omzetten naar T-Mobile PrePaid, met behoud van je mobiele nummer. De eenmalige kosten bedragen € 9,95, inclusief btw. Wil je hier gebruik van maken? Laat dan een bericht achter in dit topic.

Hoe kan ik de opzegging van mijn abonnement annuleren / terugdraaien?
Als jouw nummer nog niet is overgezet naar een andere provider of als jouw nummer nog actief is bij ons, kunnen wij jouw opzegging annuleren. Laat hiervoor een bericht achter in dit topic. Dan helpen wij je verder!

Krijg ik een eindfactuur?
Ja, je ontvangt van ons een eindfactuur. Je betaalt je vaste maandkosten tot de datum waarop het abonnement stopt. Wanneer je in de laatste periode nog kosten buiten de bundel hebt gemaakt, dan moet je hiervoor betalen. Moest je op de vorige factuur kosten voor de hele maand betalen of kreeg je kortingen terwijl je abonnement al gestopt was? We corrigeren de kortingen en kosten op je eindfactuur. Heb je teveel betaald? Dan krijg je de teveel betaalde kosten binnen 2 weken teruggestort op je bankrekening.

58 reacties

Erg bedankt David!

Ik wens jullie een hele fijne dag!
Reputatie 7
Badge +20
Hey @Oniel,

Kreeg je toch spijt van je mogelijke vertrek? 😉

Ik heb het gecontroleerd en de opzegging gestopt, dus dat is bij deze tegengehouden! Je kunt mijn bericht hierin ook als bevestiging beschouwen. Als we je nog ergens bij kunnen helpen, laat het gerust weten!
Ik heb net online opgezegd, maar zou dit graag annuleren.
Alvast bedankt

Gr,
Oniel
Reputatie 7
Badge +20
Hi @ShanZhu,

Just taking over from Hajar!

I just cancelled your subscription and this will end after the term of notice. Your subscription and phone number will be terminated on March 11th. After that you will receive one final invoice and that's all.

If you need any further help, let us know!
Hi Hajar, thanks for your response. I don’t want to keep this number. I want to cancel my subscription without keeping the phone number. Thanks!
Reputatie 7
Badge +20
Hi Shanzu,

How unfortunate that you're leaving us. Is there a specific reason? Your online cancellation request did not work due to problems on our end. I would like to cancel you subscription for you if you can just tel me if you want to keep this number and transfer it to PrePaid. You will have to pay a fee of €9,95. If you would like to disconnect your subscription without keeping your number, please let me know. I will get at it right away.

Looking forward to your reply!
Hi Thalina, I cancelled online my subscription of my dutch phone number with T-Mobile since I moved aboard. But within 2 hours I didn't receive confirmation email. Also I checked with the spam. Could you please send the confirmation email to gmail? Thanks a lot!
Reputatie 7
Badge +20
Hi Jeroen,

Ik zie dat je opzegging goed is doorgekomen. Als het goed is heb je hier ook een bevestiging van ontvangen. Hopelijk is hiermee alles naar wens!
Hey David, bedankt voor je snelle reactie!

Ik heb het zojuist via een andere browser geprobeerd en nog geen mail ontvangen. Dit kan natuurlijk alsnog binnen 2 uren, maar momenteel heb ik nog niks.

Ik heb nu al een aantal maanden een ander abonnement zonder nummerbehoud, dus het is helaas geen optie om het via de andere provider automatisch te laten opzeggen.

Ik hoor graag wat ik nog meer zou kunnen doen om het op te zeggen!
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Jeroen,

Hier kunnen we je natuurlijk ook direct verder helpen! 😁

We zien op dit moment vaker dezelfde soort problemen binnenkomen, dus we gaan even na of dat iets is wat bij ons verkeerd gaat. Heb je online via jouw My T-Mobile opgezegd? Kun je dit eens met een andere browser proberen?

Als je het nummer wilt behouden en overstapt naar een andere provider, dan kun je er ook voor kiezen om de aanvraag voor nummerbehoud gewoon in te dienen bij de andere provider. Dit geldt dan ook automatisch als opzegging bij ons en dan wordt het ook allemaal geregeld, zodat je per einddatum contract over kunt stappen. Je hoeft dan ook niet nogmaals apart op te zeggen.

Laat je weten of het gelukt is? Als je nog vragen voor ons hebt, geef gerust een gil!
Reputatie 3
Badge +2
Bel anders even de klantenservice , dan weet je het direct.
Hallo, ik heb een aantal weken geleden een opzegging gedaan van mijn abonnement. Ik zou hier binnen 2 uur een mail over krijgen maar deze heb ik niet gekregen. Hierna heb ik het nog een aantal keren geprobeerd maar steeds zonder resultaat. Ik heb in mijn spam gekeken, alle postvakken in de gaten gehouden maar er komt niks binnen. Zouden jullie me kunnen helpen de opzegging te bevestigen? Ik hoor het graag!
Reputatie 7
Badge +20
Hi Rolf,

Ik zie dat je gisteren geholpen bent door mijn collega en dat jouw contract wordt stopgezet op 2 juni 2019. Dat is dus helemaal geregeld! Hopelijk zien we je in de toekomst nog terug!
Ik heb tot 3 keer toe mijn Abbo proberen op te zeggen. De bevestiging hiervan krijg ik niet ( nee ook niet in de spambox ).
Telefonisch zijn jullie niet te bereiken en via sociale media wordt er ook niet gereageerd!!
Graag contact met mij opnemen .
Dank voor de reactie, ik heb contact gehad met sales maar helaas konden ze me geen vergelijkbare aanbieding doen.

Alles is geregeld en bedankt voor de service.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Maculatus,

Dat zou natuurlijk heel jammer zijn, we zien je niet graag vertrekken. Daarom kan ik je zeker aanraden om even met 0800 - 8104 te bellen. Je krijgt dan één van mijn sales collega's aan de lijn en diegene kan samen met jou kijken naar geschikte opties! 😃
Beste Hajar,

Ik wil graag mijn abonnement afkopen en mijn nummer behouden.

Of jullie moeten met een mooie aanbieding komen (sim only) 100 belminuten +10GB internet voor 10 euro per maand, dan blijf ik graag.
Hoi Cindy,

Helemaal goed! Ik heb het contract opgezegd en dit gebeurt op 28 december (in verband met maand opzegtermijn). Op de laatste factuur zal een afkoopsom van €8,74 in rekening worden gebracht.

Mocht je nog andere vragen hebben, let us know!


Bedankt voor het regelen 😀.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Cindy,

Helemaal goed! Ik heb het contract opgezegd en dit gebeurt op 28 december (in verband met maand opzegtermijn). Op de laatste factuur zal een afkoopsom van €8,74 in rekening worden gebracht.

Mocht je nog andere vragen hebben, let us know!
Hey David,
Nummer mag komen te vervallen.
Groetjes
Reputatie 7
Badge +20
Hi @19cindy88,

Dat klopt inderdaad en wil ik graag regelen, maar ik moet nog wel weten of je het nummer wilt laten vervallen of om wilt zetten naar PrePaid?
Hoi david,
Dus als ik het goed begrijp betaal ik dan dus nu in mijn geval de resterende 3 maanden in 1x maar dan dus 50% van de factuur kosten zonder de korting. Zoja dan wil ik het graag geregeld hebben. Groetjes Cindy
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Cindy,

Die mogelijkheid is er inderdaad ook, dan betaal je een schadevergoeding (afkoopsom) die bestaat uit 50 procent van de vaste maandelijkse kosten, zonder de kortingen. Je kunt in jouw My T-Mobile de kosten checken en dan kijken of dit iets is wat je in één keer wilt en kunt betalen. Wij kunnen dit dan voor je regelen! Geef dan ook alvast even aan of je het nummer wilt omzetten naar PrePaid (eenmalig een extra €9,95) of algehele opzegging.

We horen het graag!
Goedemorgen,
Ik heb net mijn abonnement opgezegd per einde contract (half maart 2019).
Mijn tmobile nummer gebruik ik niet meer tot die tijd, en zag nu ergens staan dat het eventueel ook aftekopen is.
Wat gaat dat dan precies kosten? Want als ik dan goedkoper uit ben dan wanneer ik gewoon blijf betalen tot half Maart is dat natuurlijk voor mij gunstiger.
Met vriendelijke groet,
Cindy
Reputatie 7
Badge +20
Hi @Max77,

Nee, het bericht over de tarieven valt hier niet onder. Om problemen te voorkomen zou ik persoonlijk adviseren om binnen de 6 maanden iemand te bellen, waarbij het gesprek wordt aangenomen. Je kunt ook opwaarderen, maar als je er weinig gebruik van maakt is dat ook wat onhandig.

T-Mobile Extra wordt sinds januari uitgefaseerd, dus het aanbod en de voorraad zal gaandeweg afnemen. Ook producten die van onszelf zijn kunnen daardoor uitverkocht raken. Je kunt echter ook in de T-Shops zelf je Extra punten inruilen voor korting op toestellen en accessoires.

Reageer