[FAQ] Abonnement online opgezegd

  • 27 februari 2017
  • 60 reacties
  • 15241 Bekeken

Reputatie 6
Badge +17
  • Oud T-Mobile Moderator
  • 3927 reacties
Je bent in dit topic terecht gekomen, omdat je net online jouw abonnement hebt opgezegd. Uiteraard jammer dat je ons gaat verlaten! Maar we gaan er alles aan doen om je tot de laatste dag goede service te geven en te helpen waar nodig.

Per wanneer wordt mijn abonnement opgezegd?
Is je vaste contractperiode verlopen, of loopt je vaste contractperiode binnen een maand af? Dan heb je een opzegtermijn van 1 maand. Duurt je vaste contractperiode nog langer dan een maand? Dan zeggen wij je abonnement op per einde contractdatum.

Ik heb geen bevestiging ontvangen van mijn opzeggen, wat nu?
We sturen je binnen 2 uur een bevestiging per e-mail als je online hebt opgezegd. Mogelijk is de bevestiging in jouw spambox terechtgekomen. Staat de bevestiging daar niet en is er al een werkdag voorbij? Laat het ons dan weten in dit topic!

Tot hoe lang kan ik in My T-Mobile?
Als jouw nummer niet meer actief is bij ons, dan kun je (bijvoorbeeld om jouw facturen in te zien) nog tot 2 maanden daarna inloggen op My T-Mobile. Na 2 maanden is het account opgeheven.

Wat gebeurt er met mijn T-Mobile Extra punten?
T-Mobile Extra punten vervallen op het moment dat jouw nummer niet meer actief is bij ons of als je bent overgestapt naar PrePaid. Zorg er dus voor dat je voor die tijd eventuele T-Mobile Extra punten opmaakt.

Wat gebeurt er met mijn nummer?
Als je jouw abonnement hebt opgezegd kun je jouw nummer over laten zetten naar PrePaid. Op die manier behoud je jouw nummer. Ook kun je nummerbehoud aanvragen bij een andere provider. Als je geen van deze twee opties kiest, komt jouw nummer te vervallen.

Kan ik mijn 06-nummer overzetten naar een andere provider?
Als je je nummer wilt meenemen naar een andere provider, kun je bij deze provider nummerbehoud aanvragen. Als je een abonnement bij ons hebt, houdt dan rekening met één maand opzegtermijn of als jouw abonnement nog loopt kan je per de einddatum overstappen naar een andere provider. Neem contact op met jouw nieuwe provider om nummerbehoud aan te vragen.

Kan ik mijn abonnement om laten zetten naar PrePaid?
Je kunt na afloop van je contractperiode jouw T-Mobile abonnement omzetten naar T-Mobile PrePaid, met behoud van je mobiele nummer. De eenmalige kosten bedragen € 9,95, inclusief btw. Wil je hier gebruik van maken? Laat dan een bericht achter in dit topic.

Hoe kan ik de opzegging van mijn abonnement annuleren / terugdraaien?
Als jouw nummer nog niet is overgezet naar een andere provider of als jouw nummer nog actief is bij ons, kunnen wij jouw opzegging annuleren. Laat hiervoor een bericht achter in dit topic. Dan helpen wij je verder!

Krijg ik een eindfactuur?
Ja, je ontvangt van ons een eindfactuur. Je betaalt je vaste maandkosten tot de datum waarop het abonnement stopt. Wanneer je in de laatste periode nog kosten buiten de bundel hebt gemaakt, dan moet je hiervoor betalen. Moest je op de vorige factuur kosten voor de hele maand betalen of kreeg je kortingen terwijl je abonnement al gestopt was? We corrigeren de kortingen en kosten op je eindfactuur. Heb je teveel betaald? Dan krijg je de teveel betaalde kosten binnen 2 weken teruggestort op je bankrekening.

60 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hoi Jacqueline,

Dan kun je mijn bericht als bevestiging zien! 🙂

Heel erg veel geluk in Oostenrijk! Tschüss!
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Cindy,

Helemaal goed! Ik heb het contract opgezegd en dit gebeurt op 28 december (in verband met maand opzegtermijn). Op de laatste factuur zal een afkoopsom van €8,74 in rekening worden gebracht.

Mocht je nog andere vragen hebben, let us know!
Hoi Cindy,

Helemaal goed! Ik heb het contract opgezegd en dit gebeurt op 28 december (in verband met maand opzegtermijn). Op de laatste factuur zal een afkoopsom van €8,74 in rekening worden gebracht.

Mocht je nog andere vragen hebben, let us know!


Bedankt voor het regelen 😀.
Reputatie 7
Badge +20
Hey @Oniel,

Kreeg je toch spijt van je mogelijke vertrek? 😉

Ik heb het gecontroleerd en de opzegging gestopt, dus dat is bij deze tegengehouden! Je kunt mijn bericht hierin ook als bevestiging beschouwen. Als we je nog ergens bij kunnen helpen, laat het gerust weten!
Erg bedankt David!

Ik wens jullie een hele fijne dag!
Reputatie 6
Badge +17
Hoi OmieH,

Ah, dat is natuurlijk niet handig! Ik heb gelijk in het systeem gekeken en ik zie dat jouw tablet abonnement op 02/02/2017 per 21/08/2017. Dus jouw opzegging staat er in ieder geval goed in. Ik heb de bevestiging nogmaals verstuurd. Heb je deze ontvangen? :)

Als ik nog ergens bij kan helpen, laat het gerust weten!
Kreeg een bericht
Op 21 augustus 2017 wordt jouw T-Mobile abonnement met mobiel nummer 097**** door ons beëindigd en omgezet naar een PrePaid-aansluiting.

Voor deze omzetting rekenen wij € 9,95 activatiekosten. Deze kosten staan op je volgende factuur.

Maar hij hoeft niet omgezet te worden naar PrePaid

Met vriendelijke groet
Hilde
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Hilde,

Goed dat je dit nog even aangeeft! Ik heb dit voor je omgezet naar een opzegging zonder nummerbehoud. Dit gebeurt nog steeds op 21 augustus. 🙂

Als we je verder nog ergens bij kunnen helpen, laat het dan weten!
Goedemorgen,
Ik heb gister opgezegd, omdat wij naar Oostenrijk zijn verhuisd. Helaas heb ik tot op heden nog geen bevestiging mogen ontvangen (ook niet in de spam)
Dus vandaag nogmaals opgezegd en nu krijg ik gelijk een bericht dat het niet mogelijk is om mijn aanvraag te verwerken. Erg benieuwd wat er nu gebeurd en of dit betekent dat mijn opzegging van gister toch wel in behandeling is?

Groet,
Jacqueline
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Jacqueline,

In ons systeem zie ik terug dat je via de mail tweemaal een e-mail hebt ontvangen over een opzegging. De eerste was de bevestiging van de opzegging, op 18 september, en de tweede was een afwijzing van de opzegging, aangezien er al een opzegging bekend was. Deze mails zijn verstuurd naar het Hotmailadres dat bij ons aangemeld is. Je kunt dit e-mailadres ook via My T-Mobile vinden. De opzegging is in ieder geval bij ons bekend en jouw abonnement wordt per 18 oktober opgezegd.

Als wij je in de tussentijd nog ergens bij kunnen helpen, dan horen we dat graag van je! Heel veel geluk in Oostenrijk! 🙂
Hoi David,

Dank voor je bericht. Helaas heb ik de eerste mail niet ontvangen(alles nagekeken). Fijn te horen dat de opzegging wel is binnengekomen. Kan ik met een gerust hart mijn Oostenrijkse nummer in gebruik nemen.

Groet,
Jacqueline
We hebben gisteren ons abonnement via digitaal formulier opgezegd, maar nog geen bevestiging ontvangen. Vandaag nog maar een keer opgezegd.......
Reputatie 3
Badge +11
Hey medicomfort,

Enorm jammer om te zien dat je ons gaat verlaten! Ik wil er in ieder geval voor zorgen dat we op goede voet uit elkaar gaan. Ik heb daarom meteen in ons systeem voor je gekeken en daar zie ik een email op 22 januari voorbij komen, waarin staat dat je T-Mobile abonnement per 29-03-2018 zal worden beëindigd. Is deze misschien in de spam-box terecht gekomen?

Weet dat we je altijd met open armen zullen ontvangen als je terug wilt, geniet van je dag! 😃
Ik zou graag willen overstappen naar Prepaid T-Mobile. Zou je mij hiermee kunnen helpen?
Ik heb inmiddels mijn abonnement opgezegd.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Wificon,

Goed dat je dit aangeeft. Ik zie dat je bij je opzeggingsverzoek ook hebt aangegeven dat je graag wilt overstappen op PrePaid. Je wordt op 26 februari omgezet naar PrePaid. Hopelijk is hiermee alles naar wens! ;)

Als ik nog iets voor je kan betekenen, let me know!
Hoi ik heb mijn abbonnement opgezegd en wil graag overstappen naar prepaid. Alvast bedankt !
Reputatie 7
Badge +20
Hi Kubra,

Ik zie dat je al een opzeggingsverzoek hebt ingediend en daarin staat ook dat je gaat overstappen naar PrePaid. Op 25/7 wordt je abonnement omgezet naar PrePaid. Hopelijk is hiermee alles naar wens! 🙂
Behoud ik mijn nummer ook ?
Beste,

Aangezien het voordeelprogramma T-Mobile Klantvoordeel het T-Mobile Samen vervangt en ik daar geen gebruik van maak is dit een verandering in de voorwaarden en kan ik mijn abonnement vervroegd opzeggen.

Hierbij wil ik dit dan ook doen, mijn abonnement loopt tot 01-02-2019 en bij deze wil ik hem zsm opzeggen.

Met vriendelijke groet,
Reputatie 7
Badge +20
Hi Maculatus,

Ik geef je graag wat meer achtergrond informatie. T-Mobile Samen is een cadeau van ons aan onze klanten. Het is een extraatje vanuit ons en dus geen onderdeel van je contract. Het blijft dan ook beschikbaar voor klanten die daar nu gebruik van maken en hun abonnement niet verlengen, vernieuwen of overstappen. T-Mobile Samen is gekoppeld aan alle abonnementen geïntroduceerd vóór 29 januari 2018. Nieuwe abonnementen bieden wij ons nieuwe voordeelprogramma aan.

Als je je abonnement wilt opzeggen dan is dat mogelijk, maar dan moet je je abonnement wel afkopen. Je abonnement loopt tot 01-02-2019 dus als je deze wilt opzeggen dan moet je 50% van de resterende maanden in één keer aflossen. Als je daarmee akkoord gaat dan kan ik dat voor je regelen. Wil je dan ook nog je nummer behouden en omzetten naar PrePaid?

Ik hoor graag van je zodat ik je verder kan helpen.
Dank voor de snelle reactie, ik kom hier op terug.
Hallo, ik heb mijn abo beëindigd per 4 januari 2019, tevens de einddatum van mijn contract. Ik begrijp dat ik alleen mijn nummer kan behouden door om te zetten naar prepaid? Ik ben voor lange tijd op reis en heb daarom geen abo meer nodig. Ik wil mijn nummer dus behouden en vanaf de datum dat mijn abo afloopt prepaid, kan dit via dit bericht geregeld worden? Alvast bedankt!
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Max77,

Wat tof zeg, dat je dusdanig lang op reis gaat dat je je abonnement om kunt zetten! Waar ga je naartoe?

Ik zag dat je inderdaad een reguliere opzegging had gedaan, waarbij het nummer zou vervallen. Deze opzegging heb ik geannuleerd en vervangen met een omzetting naar PrePaid. Dit kost eenmalig €9,95 en wordt op 4 juli uitgevoerd.

Het is wel handig om even te kijken of er in de landen waar je naartoe gaat wel een overeenkomst is voor PrePaid. Zeker in de meer exotische locaties zal dit niet altijd het geval zijn. Wellicht gebruik je de simkaart wel helemaal niet wanneer je op reis gaat en ga je voor lokale simkaarten. Het is wel een vereiste dat er eens in de 6 maanden actief gebruik wordt gemaakt van de aansluiting. Als dit namelijk niet gebeurt, wordt het nummer alsnog gedeactiveerd.

Als je nog verdere vragen voor ons hebt, laat het gerust weten, Max!
Beste David,

Bedankt. Maar waarom is de opzegging geannuleerd? Ik moest eerst mijn abo opzeggen en vervolgens prepaid aanvragen om mijn nummer te behouden.

Ik neem aan dat je 4 januari 2019 bedoelt ipv 4 juli? Ik ga geen gebruik maken van prepaid in het buitenland, dit is puur om mijn nummer te behouden. Of is er een andere manier waarop ik mijn nummer kan behouden waar geen kosten aan verbonden zijn? Ik heb namelijk geen internet/belminuten meer nodig.

Oke goed dat je dat zegt. Wat houdt actief gebruik maken van de aansluiting precies in?
Reputatie 7
Badge +20
Hi @Max77,

Sorry, je hebt helemaal gelijk, 4 januari, niet juli!

De opzegging zelf was geen omzetting naar PrePaid. Om je nummer te behouden is een omzetting, in plaats van opzegging nodig.

Via de link kom je op de website over PrePaid en in de vragen onderaan vind je wat er onder actief gebruik valt. Op die manier voorkom je een deactivatie van jouw telefoonnummer.

Reageer