Beantwoord

Foutieve info klantenservice opzegtermijn 4G abonnement

• 10 augustus 2018
  • 5 reacties
  • 2164 Bekeken

Shame on you T mobile!!!

Ik heb 2 maanden geleden een 4G voor Thuis abonnement afgesloten. Alvorens het contract aan te gaan leek het mij verstandig om eerst de klantenservice van T Mobile te bellen en te vragen naar de opzegtermijn behorende bij 4G voor Thuis.
Ik wilde internet voor een paar maanden en de klantenservice verzekerde mij dat 4G voor Thuis een maandelijkse opzegtermijn heeft en ik dus per maand kon opzeggen. Ook nog op het forum gezocht en ook wordt bericht (door iemand van T mobile) over een opzegtermijn van een maand.
Nu wil ik na 2 maanden gebruik ervan gemaakt te hebben, vandaag mijn contract opzeggen en krijg ik te horen dat ik een contract voor 12 maanden heb. De spelregels zijn per 1 januari veranderd en dat betekent een contract van 1 jaar minimaal! Met als gevolg een afkoopboete van 260 euro indien ik er per direct van af wil!!
Ik heb een half uur aan de telefoon gehangen en de klantenservice kon helemaal niets voor mij betekenen. Excuses en begrip voor de verkeerde informatie van haar collega, maar ik had nog meer onderzoek moeten doen..en ze opperde om voortaan ter bewijs het gesprek op te nemen om dit in het vervolg te voorkomen... Nou brak mijn klomp helemaal..Ik werd uiteindelijk doorverwezen naar de chat en kon het daar opnieuw proberen.
Zo gezegd zo gedaan, en na wederom een half uur het hele verhaal opnieuw uitgelegd te hebben, kreeg ik wederom te horen dat het mijn eigen fout is!!! Wat ze wel kon doen uiteindelijk, was de helft van de boete ter coulance betalen..Dus moet ik nog 120 euro zelf als afkoopboete voldoen. Schandalig! De customer care is ver te zoeken en ik accepteer dit natuurlijk niet. T mobile is 100% verwijtbaar en niet ik, zoals zij beweren. Zij verstrekken foutieve informatie en op basis daarvan ben ik het contract aangegaan!

Ik laat het er niet bij zitten en overweeg om mijn rechtsbijstand in te schakelen. Dit kan echt niet en voel me echt genaaid door T mobile.

Wat kan T mobile nog betekenen voor mij??
icon

Beste antwoord door David 13 augustus 2018, 10:28

Hoi Martijn,

Meer dan spijtig om te lezen dat je een negatieve ervaring hebt met 4G voor Thuis, dat is altijd jammer!

We hebben vanaf de start tot januari 2018 inderdaad maandelijks opzegbare contracten bij 4G voor Thuis aangeboden. Onze Klantexpert Hidden.nld geeft het ook al terecht aan, dat je daar wel kosten voor een modem maakte, die zat er toen namelijk ook verplicht bij inbegrepen. Dit doet verder niet veel af aan jouw huidige abonnement, maar dan had je ook inderdaad extra kosten gehad. Waar het precies verkeerd is gegaan bij het gesprek met mijn collega, over de voorwaarden van 4G voor Thuis. Excuses voor deze info van mijn collega!

Ik heb het contract erbij gepakt, waar je akkoord mee bent gegaan bij het afsluiten van het abonnement. Hier staat ook in aangegeven dat het om een contractduur van 12 maanden gaat. We kunnen het contract dan ook niet kosteloos voor je opzeggen of maandelijks opzegbaar maken. Mijn collega heeft je al een gul aanbod gedaan, door aan te bieden de helft van de afkoopsom te vergoeden. Dit is al een hoge uitzondering en meer kan ik er ook niet van maken.

Als we je echter nog ergens anders bij kan helpen, dan horen we dat natuurlijk graag van je!
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hallo Martijn0125,

Wat vervelend dat je verkeerd bent voorgelicht, Dat zou ik ook niet prettig vinden.
Als je het kan aantonen dan sta je sterk. anders word het jou woord tegen het zijne. Daarbij komt nog dat het wel in de voorwaarden vermeld staat. dus om dan te zeggen dat het 100% T-Mobile is klopt dan niet helemaal....

Dit staat er in de voorwaarden:
  • Je Dienst heeft een minimale looptijd. Deze vind je terug op het contractsformulier. Als je je Dienst wilt opzeggen kan de opzegging pas ingaan op een datum gelegen op- of na het verstrijken van de minimale looptijd. Na de minimale looptijd wordt de Dienst omgezet in een Dienst voor onbepaalde tijd. De Dienst is dan elk moment opzegbaar. De opzegtermijn is altijd een maand.
Hoi Hidden.nld,

Nou ik vind het woord "vervelend" in deze nogal eufemistisch...Deze verkeerde voorlichting kost mij nu gewoon 120 euro!
De genoemde voorwaarden heb ik destijds ook aangehaald tijdens het telefoongesprek met de klantenservice. Ik heb zelfs nog volgende post nog aangehaald tijdens het gesprek: https://community.t-mobile.nl/4g-voor-thuis-algemeen-477/hoe-kan-ik-4g-voor-thuis-opzeggen-276996
Zij vertelde mij dat er voor 4G voor Thuis andere voorwaarden gelden. Dat was ook zo, maar dan alleen voor 1 januari 2018! Dat was ze vergeten om erbij te vermelden. Ik ga er natuurlijk vanuit dat er geen sprake was van opzet, maar de desbetreffende medewerker van T mobile was gewoon nog niet op de hoogte van de gewijzigde voorwaarden.

Je mag er toch vanuit gaan dat degene die je om advies vraagt bij T mobile je de juiste informatie verstrekt? Het moet allemaal niet gekker worden, en welke klant neemt zijn gesprekken nou op als hij een simpele vraag stelt aan de klantenservice? Hoe kan ik in godsnaam aantonen dat de klantenservice mij verkeerde info heeft verstrekt? In deze gevallen trek je als klant gewoon altijd aan t kortste eind, zo simpel is het.
Alleen had ik in dit geval wel meer begrip van T mobile verwacht. 😡 Daar was echt weinig van te merken en ze vonden dat ik 100% verwijtbaar was. Ben op deze manier echt wel klaar met T mobile! Heb nog een ander abonnement lopen bij ze, indien ze niet snel met een andere oplossing komen, dan gaat er nu zo snel mogelijk uit!
Reputatie 7
Badge +10
Hallo @Martijn0125

Volgens mij moest je bij de oude 4gvt ook nog een modem kopen van 205 euro.
Ik zou even wachten op een moderator. misschien dat die nog wat voor je kan betekenen.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Martijn,

Meer dan spijtig om te lezen dat je een negatieve ervaring hebt met 4G voor Thuis, dat is altijd jammer!

We hebben vanaf de start tot januari 2018 inderdaad maandelijks opzegbare contracten bij 4G voor Thuis aangeboden. Onze Klantexpert Hidden.nld geeft het ook al terecht aan, dat je daar wel kosten voor een modem maakte, die zat er toen namelijk ook verplicht bij inbegrepen. Dit doet verder niet veel af aan jouw huidige abonnement, maar dan had je ook inderdaad extra kosten gehad. Waar het precies verkeerd is gegaan bij het gesprek met mijn collega, over de voorwaarden van 4G voor Thuis. Excuses voor deze info van mijn collega!

Ik heb het contract erbij gepakt, waar je akkoord mee bent gegaan bij het afsluiten van het abonnement. Hier staat ook in aangegeven dat het om een contractduur van 12 maanden gaat. We kunnen het contract dan ook niet kosteloos voor je opzeggen of maandelijks opzegbaar maken. Mijn collega heeft je al een gul aanbod gedaan, door aan te bieden de helft van de afkoopsom te vergoeden. Dit is al een hoge uitzondering en meer kan ik er ook niet van maken.

Als we je echter nog ergens anders bij kan helpen, dan horen we dat natuurlijk graag van je!
Hoi David,

Jammer dat je verder niks meer kunt doen, had zoiets natuurlijk ook al wel verwacht. Het kostte me al erg veel moeite om niet de volle mep te moeten betalen..pas na erg lang aandringen ( 45 min telefoon en 40 min chatten) kon er toch een coulance vanaf.
Ik ben dan ook absoluut niet te spreken over hoe ik behandeld ben door de klantenservice van T mobile. Het gaat me met name om het feit dat jullie wel erg makkelijk over de verkeerde voorlichting van de klantenservice heenstappen en duidelijk de schuld bij de klant neerleggen. Tja je hebt immers toch een contract getekend....ja dat klopt, maar wel na het inwinnen van advies bij jullie eigen klantenservice!!

Het is altijd zo gemakkelijk om je achter de regels van je organisatie te verschuilen en geen eigen verantwoording te nemen. Ik ben als klant uiteindelijk toch gewoon een nummertje in een grote database.

Maar ik laat het er niet bij zitten en ga zeker mijn rechtsbijstand inschakelen. Het gaat mij niet om het geld, maar gewoon hoe jullie als organisatie hiermee zijn gegaan. Kan echt niet!😡

Reageer