Ik heb 2 maanden geleden een 4G voor Thuis abonnement afgesloten. Alvorens het contract aan te gaan leek het mij verstandig om eerst de klantenservice van T Mobile te bellen en te vragen naar de opzegtermijn behorende bij 4G voor Thuis.
Ik wilde internet voor een paar maanden en de klantenservice verzekerde mij dat 4G voor Thuis een maandelijkse opzegtermijn heeft en ik dus per maand kon opzeggen. Ook nog op het forum gezocht en ook wordt bericht (door iemand van T mobile) over een opzegtermijn van een maand.
Nu wil ik na 2 maanden gebruik ervan gemaakt te hebben, vandaag mijn contract opzeggen en krijg ik te horen dat ik een contract voor 12 maanden heb. De spelregels zijn per 1 januari veranderd en dat betekent een contract van 1 jaar minimaal! Met als gevolg een afkoopboete van 260 euro indien ik er per direct van af wil!!
Ik heb een half uur aan de telefoon gehangen en de klantenservice kon helemaal niets voor mij betekenen. Excuses en begrip voor de verkeerde informatie van haar collega, maar ik had nog meer onderzoek moeten doen..en ze opperde om voortaan ter bewijs het gesprek op te nemen om dit in het vervolg te voorkomen... Nou brak mijn klomp helemaal..Ik werd uiteindelijk doorverwezen naar de chat en kon het daar opnieuw proberen.
Zo gezegd zo gedaan, en na wederom een half uur het hele verhaal opnieuw uitgelegd te hebben, kreeg ik wederom te horen dat het mijn eigen fout is!!! Wat ze wel kon doen uiteindelijk, was de helft van de boete ter coulance betalen..Dus moet ik nog 120 euro zelf als afkoopboete voldoen. Schandalig! De customer care is ver te zoeken en ik accepteer dit natuurlijk niet. T mobile is 100% verwijtbaar en niet ik, zoals zij beweren. Zij verstrekken foutieve informatie en op basis daarvan ben ik het contract aangegaan!
Ik laat het er niet bij zitten en overweeg om mijn rechtsbijstand in te schakelen. Dit kan echt niet en voel me echt genaaid door T mobile.
Wat kan T mobile nog betekenen voor mij??
Beste antwoord door David
Meer dan spijtig om te lezen dat je een negatieve ervaring hebt met 4G voor Thuis, dat is altijd jammer!
We hebben vanaf de start tot januari 2018 inderdaad maandelijks opzegbare contracten bij 4G voor Thuis aangeboden. Onze Klantexpert Hidden.nld geeft het ook al terecht aan, dat je daar wel kosten voor een modem maakte, die zat er toen namelijk ook verplicht bij inbegrepen. Dit doet verder niet veel af aan jouw huidige abonnement, maar dan had je ook inderdaad extra kosten gehad. Waar het precies verkeerd is gegaan bij het gesprek met mijn collega, over de voorwaarden van 4G voor Thuis. Excuses voor deze info van mijn collega!
Ik heb het contract erbij gepakt, waar je akkoord mee bent gegaan bij het afsluiten van het abonnement. Hier staat ook in aangegeven dat het om een contractduur van 12 maanden gaat. We kunnen het contract dan ook niet kosteloos voor je opzeggen of maandelijks opzegbaar maken. Mijn collega heeft je al een gul aanbod gedaan, door aan te bieden de helft van de afkoopsom te vergoeden. Dit is al een hoge uitzondering en meer kan ik er ook niet van maken.
Als we je echter nog ergens anders bij kan helpen, dan horen we dat natuurlijk graag van je!