Beantwoord

Geannuleerde bestelling door fout in geboortedatum

• 22 februari 2017
  • 11 reacties
  • 570 Bekeken

Ik ben onlangs via mobiel.nl klant geworden bij t-mobile met een sim only Go abonnement. Na veel denkwerk toch ter conclusie gekomen dat ik er graag een mobiel bij wens. Zodoende heb ik gebruik gemaakt van de 'Toestelflexibiliteit' en heb ik het abonnement aangepast naar eentje mét telefoon.

Voor vandaag stond de levering van het nieuwe toestel op de planning, maar deze is helaas niet door kunnen gaan ivm een foutief geboortejaar welke door mobiel.nl dan wel TMobile is genoteerd. Er werd mij dus verteld dat ik een nieuwe bestelling moest gaan plaatsen, maar nu blijkt dat het 48u(!) duurt alvorens de huidige foutieve bestelling is geannuleerd door jullie..

Dit houdt in dat ik nu wéér 2 werkdagen moet wachten, vervolgens hopen dat ik weer via My Tmobile mijn huidig sim only abonnement kan aanpassen naar een met mobiel én dat het toestel deze week nog wordt geleverd.

Nu is mijn vraag, aangezien het niet mijn schuld is, of het proces van verwerken niet een stukje vlotter kan en mag gaan. Waarom wordt er in godsnaam een tijd verwerkingstijd van 48u gehanteerd.

Want op dit moment ben ik alles behalve tevreden. Dit is een vervelende en negatieve start voor een langdurige samenwerking, aangezien ik nog hard zit te twijfelen of ik mijn tmobile abonnement niet zal stopzetten (zit in de 14 dagen bedenktijd) en dat ik elders een abonnement ga nemen waar ik wél a.s. vrijdag het toestel van in huis zal hebben.
icon

Beste antwoord door Thalina 22 februari 2017, 14:22

Hoi Walta,

Ik begrijp heel goed dat je zo snel mogelijk jouw nieuwe toestel wilt ontvangen! Ik heb alle gegevens erbij gepakt om te zien wat er precies mis is gegaan. Ik zie op jouw bestelling van jouw Sim Only abonnement dat de geboortedatum al niet klopt. Deze gegevens hebben wij destijds ontvangen van Mobiel.nl en nemen wij over in ons systeem. Er is dus bij Mobiel.nl iets verkeerd gegaan met het invoeren van de geboortedatum. Stond het in jouw contract wel juist vermeld? Heb je hier nog contact over gehad met Mobiel.nl? Gelukkig is dat nu gecorrigeerd door mijn collega en staat jouw geboortedatum nu wel goed in het systeem.

Het is natuurlijk jammer dat dit niet eerder is ontdekt en dat jouw bestelling hierdoor geannuleerd moest worden. De koerier van AMP had het toestel al ontvangen om af te leveren bij jou. Een annulering aan de deur bij de koerier duurt 48 uur voordat het bij ons is verwerkt. Dit komt doordat het pakketje eerst weer terug naar ons moet komen en dit verwerkt moet worden in het systeem. Dit proces kan ik op geen enkele manier versnellen. Als het sneller had gekund, had ik dat meteen voor je gedaan.

Ik zie dat mijn collega gisteravond via de chat ook uitleg hierover heeft gegeven. Zij heeft aangeboden om de kosten voor het kiezen van een specifiek tijdsvak voor bezorging te vergoeden als je opnieuw een bestelling geplaatst hebt. Uit het gesprek met mijn collega begreep ik ook dat je de komende tijd niet veel thuis bent. Is het misschien een idee om het toestel op een ander adres te laten bezorgen, bijvoorbeeld op jouw werk? Het is namelijk mogelijk om een ander afleveradres aan te geven bij de bestelling.

Ik zou het natuurlijk erg jammer vinden als je ons na zo'n korte tijd alweer zou gaan verlaten. Ik begrijp dat dit niet het antwoord is waarop je had gehoopt, maar ik hoop dat bovenstaande uitleg iets meer inzicht geeft in waarom ik dit proces niet voor je kan versnellen. Ondanks alles hoop ik dat je snel jouw nieuwe toestel ontvangt! Als ik in de tussentijd nog ergens bij kan helpen, laat het dan gerust weten!
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hoi Walta,

Ik begrijp heel goed dat je zo snel mogelijk jouw nieuwe toestel wilt ontvangen! Ik heb alle gegevens erbij gepakt om te zien wat er precies mis is gegaan. Ik zie op jouw bestelling van jouw Sim Only abonnement dat de geboortedatum al niet klopt. Deze gegevens hebben wij destijds ontvangen van Mobiel.nl en nemen wij over in ons systeem. Er is dus bij Mobiel.nl iets verkeerd gegaan met het invoeren van de geboortedatum. Stond het in jouw contract wel juist vermeld? Heb je hier nog contact over gehad met Mobiel.nl? Gelukkig is dat nu gecorrigeerd door mijn collega en staat jouw geboortedatum nu wel goed in het systeem.

Het is natuurlijk jammer dat dit niet eerder is ontdekt en dat jouw bestelling hierdoor geannuleerd moest worden. De koerier van AMP had het toestel al ontvangen om af te leveren bij jou. Een annulering aan de deur bij de koerier duurt 48 uur voordat het bij ons is verwerkt. Dit komt doordat het pakketje eerst weer terug naar ons moet komen en dit verwerkt moet worden in het systeem. Dit proces kan ik op geen enkele manier versnellen. Als het sneller had gekund, had ik dat meteen voor je gedaan.

Ik zie dat mijn collega gisteravond via de chat ook uitleg hierover heeft gegeven. Zij heeft aangeboden om de kosten voor het kiezen van een specifiek tijdsvak voor bezorging te vergoeden als je opnieuw een bestelling geplaatst hebt. Uit het gesprek met mijn collega begreep ik ook dat je de komende tijd niet veel thuis bent. Is het misschien een idee om het toestel op een ander adres te laten bezorgen, bijvoorbeeld op jouw werk? Het is namelijk mogelijk om een ander afleveradres aan te geven bij de bestelling.

Ik zou het natuurlijk erg jammer vinden als je ons na zo'n korte tijd alweer zou gaan verlaten. Ik begrijp dat dit niet het antwoord is waarop je had gehoopt, maar ik hoop dat bovenstaande uitleg iets meer inzicht geeft in waarom ik dit proces niet voor je kan versnellen. Ondanks alles hoop ik dat je snel jouw nieuwe toestel ontvangt! Als ik in de tussentijd nog ergens bij kan helpen, laat het dan gerust weten!
Dank voor je uitgebreide toelichting. Het is spijtig dat het zolang moet duren alvorens er opnieuw een bestelling geplaatst kan worden, wanneer AMP het seintje heeft gegeven dat de bestelling is geannuleerd. Enigszins begrijp ik de reden wel, maar aan de andere kant zou het ook klantvriendelijker kunnen worden.

Misschien een idee om contracten sowieso last-minute digitaal aan te leveren bij de AMP koeriers zodat contracten live (met de meest recente aanpassingen) kunnen worden aangeboden en ondertekend. Zeker wanneer het een verlenging betreft. Wellicht iets voor in de toekomst, als dit uberhaupt te realiseren valt.

Anyway, ik wil je nogmaals bedanken voor de reactie. Ik heb komende vrijdag gelukkig vrij dus ik hoop dat ik morgen een nieuwe bestelling kan plaatsen en deze vrijdag kan worden aangeboden. Fingers crossed.

ps: vergoeding voor het kiezen van een tijdvlak stel ik zeer op prijs, want hier vraagt AMP zich pak en beet 5EUR voor :?
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Walta,

Fijn om te lezen dat mijn antwoord wat meer duidelijkheid heeft kunnen geven. Jouw ideeën zouden inderdaad erg mooi zijn! Dank voor het delen. Wie weet dat er in de toekomst iets aan gedaan kan worden. We kijken sowieso altijd hoe processen eenvoudiger en/of sneller kunnen gaan.
Wat betreft jouw bestelling: ik zou je willen adviseren om vanmiddag te proberen te verlengen. Ik duim met je mee dat het lukt! Als je een afspraak hebt kunnen maken, kun je mij dat dan laten weten? Dan maak ik de vergoeding in orde.

Voor nu een fijne dag toegewenst! En als ik nog ergens bij kan helpen, laat het gerust weten.
Ik heb deze ochtend al de bevestiging ontvangen en de nieuwe bestelling is al geplaatst. Ik heb voor het voor mij best uitkomende tijdvlak gekozen (no shame). Kosten voor de bezorging zouden 6.95EUR zijn.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Walta,

Dat is goed nieuws! 🙂 Fijn dat het allemaal toch redelijk snel gaat nu. Ik heb jouw bezorgafspraak nog even gecontroleerd, maar als ik kijk bij AMP dan zie ik nog geen geplande afleverafspraak staan voor jou bestelling. Heb je wel een bevestiging ontvangen van de bezorging? Mogelijk is er iets misgegaan met het plannen van de afspraak. Anders wil ik je adviseren om zo snel mogelijk een afspraak te maken. Houd je ons op de hoogte?
Oké ik ben er he-le-maal klaar mee. Ik heb gisteren, duizend procent zeker, de afspraak bevestigd. Ik heb het net opnieuw gedaan en nu krijg ik wél een bevestiging voor morgen, maar dan ben ik er niet. Heb mij verdomme vandaag wéér vrij gepakt en nu krijg ik dit weer.

Als er niet ervoor gezorgd kan worden dat ik vandaag het toestel ga krijgen (al
Moet ik hem ergens gaan ophalen), dan annuleer ik het huidige contract eveneens. Dit gaat helemaal nergens meer over.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Walta,

Ik begrijp heel goed dat je jouw toestel vandaag had willen ontvangen. Ik heb meteen uitgezocht of ik dit leveringsproces nog kan versnellen naar vandaag of dat dit bij uitzondering gedaan kon worden, maar dit is niet meer mogelijk. Hoe graag ik het ook had willen doen. Is het mogelijk om het toestel morgen op een ander adres te laten bezorgen waar je morgen bent? Je kunt het dus ook zonder problemen op een ander adres laten bezorgen, zodat je hiervoor niet thuis hoeft te blijven. Wellicht handige achtergrondinformatie: op de dag zelf informeert de koerier je via sms in welk tijdvak (van twee uur) het toestel wordt bezorgd. Of is er anders komende week nog een optie? Dan kunnen we de bezorgafspraak nog verplaatsen.

Ik zou het ontzettend jammer vinden als je ons zou verlaten! Ik hoop dat we het met bovenstaande mogelijkheid kunnen oplossen en we van een stroeve start uiteindelijk een goede start kunnen maken!
Dat is geen optie, ik werk in Belgie. Ik ben nu in de stad en ga zo richting de concurrent. Mocht dat gelukt zijn, dan annuleer ik de Tmobile bestellingen. Meest waardeloze gang van zaken wat ik de afgelopen week heb meegemaakt.

Ik heb jullie al een tweede kans gegeven. Bij een andere provider zou ik het de volgende dag hebben gehad.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Walta,

Erg jammer om te lezen. 😞 We vinden het ook erg jammer dat het op deze manier is gelopen. Mochten wij nog wat voor je kunnen betekenen dan horen we het natuurlijk graag van je Walta.

Mocht je ons nog een kans willen geven dan doen we er natuurlijk alles aan om het hele bezorgproces zo goed en snel mogelijk te laten verlopen!
Inmiddels is alles geregeld en heb ik een mooi aanbod gekregen van Jory, jullie Twitter tijger. Zodoende heb ik de bestelling laten doorlopen en heb ik zojuist het toestel in ontvangst mogen nemen. Ik ben weer blij.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Walta,

Goed om te horen dat onze Twitter Tijger a.k.a Jordyshore jou goed heeft geholpen! Als jij blij bent dan zij wij dat ook! 😃 Mocht je in de toekomst weer vragen hebben dan kun je altijd bij ons terecht!

Reageer