Beantwoord

Klacht over opzeggen

• 29 juni 2016
  • 7 reacties
  • 449 Bekeken

Goede morgen,

Ik weet niet of dit de manier is om een klacht af te handelen, maar ik hoop het wel.
Ik heb vanmorgen telefonisch opgezegd en met wat vragen erbij omdat ik niet op de site kon vinden wat ik wilde. Als ik ingelogd ben kon ik wel zien wat mijn opzegtermijn is, maar nergens staat duidelijk of het dan gewoon stopt of wat de consequenties zijn.
Nu heb ik dus opgezegd en hoor ik toch nog dat ik voor de laatste maand bijna 40 euro kwijt ben! Dit is meer dan het dubbele wat ik normaal betaal. Als het nog duidelijk ergens zou staan, of makkelijk te vinden is, maar dat is het niet.
Verlengen met een maand mag niet voor het zelfde tarief.
Ik heb niet het gevoel dat jullie klant vriendelijk proberen te zijn, maar nog wat geld extra proberen af te troggelen en dat vind ik jammer. Nu ga ik niet met een goed gevoel bij jullie weg, zelf met een slecht gevoel, terwijl het tot nu toe wel altijd goed gevoeld heeft.
Ik hoop dat jullie nog iets kunnen doen voor mij,
Ik hoor het graag.

groeten EviW
icon

Beste antwoord door KoenM 29 juni 2016, 13:36

Hoi Evi,

Ik kan niet in je gegevens kijken, maar ik vermoed dat je 'te laat' bent met opzeggen van je abonnement. Kan dat kloppen? Je hebt een opzegtermijn van een maand. Waarschijnlijk is jouw 'opzegtermijn-maand' de 25e maand van je contract. Hierin vervallen dus je kortingen en daarom betaal je meer. Wanneer je eerder had opgezegd, dan had je dat niet gehad. Dit is de theorie die ik me kan bedenken.

Wanneer een medewerker langskomt, zal deze je van meer info kunnen voorzien.

Succes en wellicht tot ooit bij T-Mobile 😉
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 6
Hoi Evi,

Ik kan niet in je gegevens kijken, maar ik vermoed dat je 'te laat' bent met opzeggen van je abonnement. Kan dat kloppen? Je hebt een opzegtermijn van een maand. Waarschijnlijk is jouw 'opzegtermijn-maand' de 25e maand van je contract. Hierin vervallen dus je kortingen en daarom betaal je meer. Wanneer je eerder had opgezegd, dan had je dat niet gehad. Dit is de theorie die ik me kan bedenken.

Wanneer een medewerker langskomt, zal deze je van meer info kunnen voorzien.

Succes en wellicht tot ooit bij T-Mobile 😉
Reputatie 7
Badge +15
Hey EviW,

Goed dat je jouw verhaal hier doet. We helpen je graag verder wat het is natuurlijk helemaal niet prettig dat je nu met een vervelend gevoel bij ons weg gaat.

Ik heb net jouw gegevens bekeken en ik zie dat je opzegging in ieder geval goed verwerkt is. Je abonnement zal bij ons op 29/07/2016 beëindigen. Nou zie ik ook dat er wat onduidelijkheid was over de kosten. Ik geef je er graag wat meer informatie over.

Bij het afsluiten van je contract heb je korting gekregen op je verschillende bundels Deze korting loopt tot de einddatum van het contract en dit staat ook in het contract aangegeven. In jouw geval is dat tot 08/07/2016. De periode van 08/07/2016 t/m de dag dat jouw abonnement stop zal je de bundels dus inderdaad krijgen zónder korting omdat de korting per 08/07/2016 vervalt

Ik hoop dat alles zo wat duidelijker voor je is. Mocht je hier nog vragen over hebben dan helpen we je hier graag!
goede dag Amy

Bedankt voor de reactie, maar hier heb ik helemaal niets aan omdat ik het er gewoon niet mee eens ben.
Graag zou ik het contract ontvangen, want ik heb ik 2 jaar geleden een contract getekend van 2 jaar, wat 24 maanden is en niet 25 maanden. Hierbij heb ik niet getekend naar mijn weten dat ik dan ineens meer dan het dubbele zou moeten gaan betalen. Is het niet zo dat bij tarief verhogingen van de aanbiedende partij dat ik ook zou kunnen opzeggen per direct,
Dus bij deze hoop ik mijn contract te ontvangen, want alle regeltjes kan ik nergens op de site vinden bij mijn contract.
Ik ga hier niet mee akkoord en zal een eventuele incasso voor een duurder tarief ook laten terug zetten.
Ik hoor graag van jullie

Met vriendelijke groet,
Evi W
goede dag Amy

Bedankt voor de reactie, maar hier heb ik helemaal niets aan omdat ik het er gewoon niet mee eens ben.
Graag zou ik het contract ontvangen, want ik heb ik 2 jaar geleden een contract getekend van 2 jaar, wat 24 maanden is en niet 25 maanden. Hierbij heb ik niet getekend naar mijn weten dat ik dan ineens meer dan het dubbele zou moeten gaan betalen. Is het niet zo dat bij tarief verhogingen van de aanbiedende partij dat ik ook zou kunnen opzeggen per direct,
Dus bij deze hoop ik mijn contract te ontvangen, want alle regeltjes kan ik nergens op de site vinden bij mijn contract.
Ik ga hier niet mee akkoord en zal een eventuele incasso voor een duurder tarief ook laten terug zetten.
Ik hoor graag van jullie

Met vriendelijke groet,
Evi W

Hoi EviW,

Volgens Amy heb je een contract tot en met 8/7/2016. Je had dan volgens mij uiterlijk 8/6/2016 je contract moeten opzeggen. Je opzegtermijn is namelijk 1 maand.
Als je vandaag pas hebt opgezegd, dan is (inclusief de opzegtermijn) de einddatum van je contract 29/7/2016. Volgens mij heeft dat iets te maken met een stilzwijgende verlenging.
Je kortingen zijn slechts geldig tot 8/7/2016. Dus vanaf 8/7/2016 tot 29/7/2016 heb je geen korting meer en valt dat duurder uit.
Ik denk dat dit een gevalletje jammer-maar-helaas is... :S
Reputatie 6
Breetjeblauw heeft inderdaad gelijk.

Bij het tekenen van je contract behoorde ook de Algemene Voorwaarden. Dat je deze niet gelezen hebt, prima, dat doet niemand,. echter staat het hier wel in beschreven.

Volgende keer eerder opzeggen 😉
Reputatie 7
Badge +15
Hi Evi,

Ik vind het vervelend om te horen dat je hier niet van op de hoogte was. Zoals Koen ook aangeeft staat dit inderdaad beschreven in de algemene voorwaarden onder het kopje 'Duur van de overeenkomst en beëindiging'. Meer informatie hierover vind je terug in de algemene voorwaarden.

Sorry Evi, dit is natuurlijk niet het antwoord waar je op gehoopt had maar hier kunnen we geen veranderingen in maken. Als je nog vragen hebt hoor ik het graag.
Ik zou hier toch eens goed naar kijken topic starter, een foutje kan er namelijk goed in zitten. Wellicht handig om ze persoonlijk te benaderen hierover bij een t-mobile shop!

Reageer