Beantwoord

Mijn abbonement is geëindigd, maar betaal nogsteeds

• 22 oktober 2012
  • 14 reacties
  • 496 Bekeken

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje over mijn abbonement op mijn e72.
Mijn contract/abbonement is/zou geëindigd (zijn) op 20-21 Augustus.

Alleen ik zie nu dat ik nog een factuur op september heb staan.

Ik heb eigelijk niet echt verstand van telefoons en abbonementen, en ik bel eigelijk/sms eigelijk nauwelijks.

Wordt mijn abbonement automatisch gestopt na september (een maand na mijn eind datum)?
Moet ik dit zelf stop zetten? Zo ja, waar kan ik dat doen.

Mijn excuses voor enige dingen die ik gemist heb, ik ben zelf niet zo'n fan van de FAQ lijst. En ik kan daar nooit uit komen.
Ik weet ook niet of deze vraag al gesteld is.

Bedankt!
-Finn 

Te lang, niet gelezen.
Ik denk dat mijn abbonement niet stopt, hoe kan ik dit doen?
icon

Beste antwoord door CaspervdH 22 oktober 2012, 16:48

Hoi,

Daarvoor is een forum, welkom! Als je niet zelf opzegt, loopt je abonnement door met een opzegtermijn van een maand: dat is de hoofdregel. Indien je wel opgezegd hebt, kan de factuur die nu openstaat de eindafrekening zijn; belangrijk om dit even na te lopen en te betalen 😉.

Heb je nog niet opgezegd, dan loopt je abonnement, zoals hierboven gezegd, gewoon door. Je moet dan even contact opnemen met de klantenservice op 06 - 2400 1200. Daar kun je aangeven dat je je abonnement wilt opzeggen. Dit wordt dan gedaan, uiteraard met in achtneming van de 1 maand opzegtermijn.

Heb ik het op deze manier kunnen verduidelijken? Mocht je nog wat willen weten, laat maar weten!

Gr. Casper.
Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 5
Zijn ansich goede vragen hoor.
En herkenbaar ook ;)

Je kunt je huidige abonnement verlengen, MAAR... je raakt je belminuten kwijt.
Jouw relax prijsplan bestaat niet meer, dus kun je het ook niet meer verlengen. Stilzwijgend door laten lopen kan wel. (en verlagen naar Relax 15 '10)

Je huidige abonnement verlengen naar een data only prijsplan is mogelijk.
Je maakt dan een keuze uit deze prijsplannen.
Kijk even bij beide tabbladen. De sin-only's zijn erg interessant.

Voorts... kun je op een data-only abonnement wel bellen / gebeld worden.
Daarvoor gelden hogere tarieven, maar als je heel weinig zelf belt, dan is het een optie.
Reputatie 4
Hoi,

Daarvoor is een forum, welkom! Als je niet zelf opzegt, loopt je abonnement door met een opzegtermijn van een maand: dat is de hoofdregel. Indien je wel opgezegd hebt, kan de factuur die nu openstaat de eindafrekening zijn; belangrijk om dit even na te lopen en te betalen 😉.

Heb je nog niet opgezegd, dan loopt je abonnement, zoals hierboven gezegd, gewoon door. Je moet dan even contact opnemen met de klantenservice op 06 - 2400 1200. Daar kun je aangeven dat je je abonnement wilt opzeggen. Dit wordt dan gedaan, uiteraard met in achtneming van de 1 maand opzegtermijn.

Heb ik het op deze manier kunnen verduidelijken? Mocht je nog wat willen weten, laat maar weten!

Gr. Casper.
Hoi Casper,

Bedankt voor je reply. Heeft me veel geholpen!

Alleen nog een vraagje, kan je het alleen via de klanten service doen? Of kan je het ook via de website doen?
En als ik vandaag mijn abbonement opzeg, en mijn laatste betaling op 26 September is. 
Is mijn abbonement dan geëindigd op 25-26 Oktober of November? (ivm enige administratieve vervolgingen)

En mijn laatste vraagje, als mijn abbonement over is, kan ik dan nog steeds bellen op mijn oude resterende beltegoed?

Hartelijk bedank!
-Finn
Reputatie 4
Hoi Finn,

Nee, je kan ook een brief sturen, echter is de gang per telefoon een stuk gemakkelijker, sneller en efficienter. Stuur je een brief, dan telt de datum dat de brief aankomt op het hoofdkantoor als start voor de opzegtermijn.

Als je je abonnement stopt, komt het opgespaarde beltegoed te vervallen: hou hier goed rekening mee!!!

Gr. Casper.
Reputatie 5
Hoi finniespin,

Ik antwoord tussen jouw vragen door.

Alleen nog een vraagje, kan je het alleen via de klanten service doen? Of kan je het ook via de website doen?

Via de klantenservice is het snelste. 

En als ik vandaag mijn abbonement opzeg, en mijn laatste betaling op 26 September is. 
Is mijn abbonement dan geëindigd op 25-26 Oktober of November? (ivm enige administratieve vervolgingen)

Reken op eind november. Je opzegtermijn gaat pas tellen nadat je hebt opgezegd.

En mijn laatste vraagje, als mijn abbonement over is, kan ik dan nog steeds bellen op mijn oude resterende beltegoed?

Nee, op het moment dat je abonnement is opgezegd en de laatste dag van je opzegtermijn er op zit, is je beltegoed niet meer beschikbaar. Ook je nummer ben je dan kwijt, tenzij je dat uitdrukkelijk naar prepaid over laat zetten!! Denk daaraan!
Ouch, ik heb nog wel wat resterend beltegoed over.

Als ik naar pre-paid overschakeld houd ik dan alleen nog maar mijn nummer over?
Of ook mijn beltegoed?

Hier voel ik me niet erg prettig bij.

Maar toch bedankt.
-Finn
Reputatie 5
Hoi Finn, ben ik weer.

Leuk is het niet, dat begrijp ik.

Je kunt vragen om het abonnement te verlagen naar de laagste trede in het prijsplan, dat scheelt in de maandelijkse kosten.
Ondertussen doorbellen en je familie eens flink gaan stalken 😉   Ze hebben je tenslote gemist :D

Je beltegoed gaat niet mee naar je pre-paid.
Hoi,

Kan ik dan bij mijn nieuwe abbonement alleen voor internet betalen?
Of moet ik ook echt voor mobiel bellen/SMS betalen?

Mijn vragen komen maar bij, als een ketting reactie.
Nog eventjes 😛,

Ik ben wel van plan om een manier te vinden om dat beltegoed op te maken.

Dus als ik mijn abbonement van "Relax 20 '10" naar "Relax 15 '10" veranderd. Blijf ik nog mijn bel tegoed houden.
Kan ik dan ook andere dingen uitschakelen zoals internet, zonder dat ik mijn tegoed kwijt raak.

Ik heb nu:
  1. Relax 20 '10 - € 20,34 per maand
  2. w'n'w Standard Vast - € 10,12 per maand
  3. SMS - Geen voordeel bundels
  4. Family - Geen Family
In totaal betaal(de) ik ook maar €20 euro per maand. (Volgens mij zat "w'n'w Standard Vast" er gratis bij in begrepen)
Als ik nu alleen mijn "Relax 20 '10" naar "Relax 15 '10" veranderd, behoud ik dan nog mijn gratis internet?

Het begint nu allemaal weer een beetje moeilijker te worden. Ik kan misschien ook wat dingen vergeten.

Nogmaals bedankt.
-Finn
Reputatie 5

Dus als ik mijn abbonement van "Relax 20 '10" naar "Relax 15 '10" veranderd. Blijf ik nog mijn bel tegoed houden. Kan ik dan ook andere dingen uitschakelen zoals internet, zonder dat ik mijn tegoed kwijt raak.

Als jij je abonnement stilzwijgend laat doorlopen en verlaagd, dat blijf jij jouw beltegoed behouden.
Je kunt dat zaken als internet uitschakelen want je zit buiten de minimumperiode van je abonnement.

In totaal betaal(de) ik ook maar €20 euro per maand. (Volgens mij zat "w'n'w Standard Vast" er gratis bij in begrepen)
Als ik nu alleen mijn "Relax 20 '10" naar "Relax 15 '10" veranderd, behoud ik dan nog mijn gratis internet?

Nee, na je termijn van 24 maanden, ga je voor je internet betalen. Tenzij je het uitschakelt.

Het begint nu allemaal weer een beetje moeilijker te worden. Ik kan misschien ook wat dingen vergeten.
Wederom geen punt.
Reputatie 2
Omdat een zendmast bij mij in de buurt niet goed werkt heb ik overleg met t-mobile mijn abonnement op laten zeggen en mijn telefoon teruggestuurd naar t-mobile. Dit was een van de opties die t-mobile mij gegeven had en waar ik voor gekozen heb. Telefoon teruggestuurd, deze was netjes ontvangen. Tot zover goede service en een erg nette afhandeling. Tot ik nu erachter kom dat het abonnement nog steeds bestaat en dit nog steeds maandelijks wordt afgeschreven. Ik voel me nu redelijk in de rug gestoken door t-mobile. Ik was altijd erg tevreden over de service, ook de afhandeling van hetgeen voorgevallen en dan (nu het gevoel hebbende) als je de keuze maakt om bereikbaar te blijven dit. Ik Verwacht van t-mobile dat ze de in rekening gebrachte kosten vanaf het moment van ontvangst van het bij het abonnement behorende toestel terugstorten en verder het abonnement stopzetten zoals zij zelf hebben voorgesteld.

Hopend een op meer dan nette afhandeling en met vriendelijke groet,
Reputatie 5
@JDvanV goed dat je hier even contact over opneemt. De retourprocedure naar aanleiding van je dekkingsklacht is inderdaad in werking gezet. Mijn collega's hebben echter in het systeem gezet dat het nummer behouden dient te blijven. Het nummer staat dan ook klaar om zo snel mogelijk te worden geporteerd naar een nieuwe provider. Graag ontvang ik van jou een definitief akkoord dat het nummer mag komen te vervallen. Ik zal deze dan direct uit de lucht halen en het bedrag dat je vanwege dit misverstand aan abonnementskosten hebt betaald vergoeden. Ik zie je berichtje graag tegemoet!
Reputatie 2
@JDvanV goed dat je hier even contact over opneemt. De retourprocedure naar aanleiding van je dekkingsklacht is inderdaad in werking gezet. Mijn collega's hebben echter in het systeem gezet dat het nummer behouden dient te blijven. Het nummer staat dan ook klaar om zo snel mogelijk te worden geporteerd naar een nieuwe provider. Graag ontvang ik van jou een definitief akkoord dat het nummer mag komen te vervallen. Ik zal deze dan direct uit de lucht halen en het bedrag dat je vanwege dit misverstand aan abonnementskosten hebt betaald vergoeden. Ik zie je berichtje graag tegemoet!

Dag Tom,

Dank voor je snelle en accurate reactie. Dit hersteld het vertrouwen weer. Het nummer mag komen te vervallen. Dit bericht kan je zien als mijn definitief akkoord.

Mijn dank.
Reputatie 6
Badge +16
@JDvanV

Bedankt voor je reactie. We hebben jouw contract per direct geactiveerd. De kosten die je hebt gemaakt sinds april 2014 hebben wij gecrediteerd en laten terugstorten. Dit bedrag zal binnen 2 weken op je rekening staan.

Veel plezier bij je nieuwe provider!

Reageer