Beantwoord

Nummerbehoud voor vervoegd overstappen ander provider

• 25 augustus 2018
  • 9 reacties
  • 2554 Bekeken

Hoi

Ik vroeg mij af wat de mogelijkheden zijn om mijn huidige abonnement (lopend tot 22 december) af te kopen om eerder mijn abonnement bij vodafone te kunnen starten. Ipv dat ik nog 2 maanden moet wachten tot ik kan overstappen met nummerbehoud dus nu afkopen en alsnog met nummerbehoud overstappen naar vodafone.
Kunnen jullie mij voorrekenen wat mij dat zou kosten en of nummerbehoud dan alsnog mogelijk is?

Alvast bedankt.

Marcella
icon

Beste antwoord door Rosan 25 augustus 2018, 13:33

Beste @Marcellarot Nummerbehoud kan je 120 dagen van te voren aanvragen dus dat zou al eerder kunnen dan de 60 dagen die je dacht.
Wat is de reden van dat je zou willen overstappen?

Afkopen kost je een je 50% van je maand kosten die er nog komen met in acht neming van een maand opzeg termijn en eventueel je toestel bundel prijs mocht je een toestel erbij hebben.
Bekijk origineel

9 reacties

Badge +13
Beste @Marcellarot Nummerbehoud kan je 120 dagen van te voren aanvragen dus dat zou al eerder kunnen dan de 60 dagen die je dacht.
Wat is de reden van dat je zou willen overstappen?

Afkopen kost je een je 50% van je maand kosten die er nog komen met in acht neming van een maand opzeg termijn en eventueel je toestel bundel prijs mocht je een toestel erbij hebben.
Ik kreeg net telefonisch te horen dat mijn aanvraag tot nummerbehoud was afgewezen omdat dit 2 maanden van tevoren pas kan. Vandaar mijn vraag hoe het zit met afkopen.
Als dit al eerder kan zou ik graag willen dat de aanvraag die door vodafone bij jullie gedaan is voor nummerbehoud alsnog wordt goedgekeurd. Dit omdat de aanvraag gisteren/vandaag gedaan is (omdat ik zelf ook uitging van de 120 dagen) en ik vandaag op 119 dagen zit.

Waarom ik overstap? Heb ziggo en krijg inclusief een friends en familie aanbieding bij vodafone een veel interessantere aanbieding.

Als het toch afkopen zou worden, zou je mij dan kunnen voorrekenen wat dit in mijn geval zou moeten kosten?
Badge +13
Vermoedelijk is hij dan echt net te vroeg binnen gekomen hou er ook rekening mee dat een overstap niet in een weekend kan.
Dus als jouw overstap in december net in een weekend uitkomt kan je daardoor te vroeg zijn geweest met je aanvraag en is deze daarom geweigerd.
Ik denk dat je het dus pas per de 24ste kan aanvragen (als die dag mogelijk is) anders dus na kerst.
Want voor die paar dagen zal ik als ik jouw was geen afkoop regeling doen
Dat is zoals ik zei overige maanden 50% van je bundel (met maand opzeg blijven dus 3 maanden over) en als je een toestel heb rest van je toestel
Waarom wordt er dan telefonisch gezegd dat overstappen met nummerbehoud pas 2 maanden voor einde contract kan?
Badge +13
Ze hebben denk ik verkeerde Info nog en als moderators dat lezen word dat zeker terug gekoppeld.
Ik heb flink moeten zoeken maar gevonden Meer info
En in de screenshot staan een 120 dagen genoemd zoals je ziet.

22e december valt inderdaad in het weekend. Maar de 120 dagen daarvoor niet. Omdat dit toevallig zo is zou mijn abonnement pas vrijgegeven kunnen worden 120 dagen voor de eerste mogelijkheid na 22 december en dat is pas 27 december. Dat zou ook raar zijn. Bij jullie kan ik gewoon nu wel al verlengen (ook 120 dagen voor einde contract) en dat kan nu al vanaf de 23e augustus (staat in mijn account online). Neem aan dat hier geen verschil in zou moeten/mogen zitten. Vandaar ook mijn aanname dat per dezelfde datum overstap en aanvraag nummerbehoud mogelijk zou moeten zijn, op 23 augustus dus.
Kunnen je dat niet alsnog vandaag voor mij regelen en in gang zetten?
Badge +13
Ik ben gewoon mede klant dus kan er niks in betekenen voor je het enige wat je kan doen is opnieuw een aanvraag doen.
Ik denk echt dat je aanvraag net te vroeg is binnen gekomen en dat het daarom is afgewezen.
Verder kan een verlenging wel in een weekend maar een overstap niet daar zit gewoon een groot verschil in.
Ah, check.. dat wist ik niet...
Niet goed gelezen..
Badge +13
Maakt niet uit eerste helpen mede klanten daarna na 24/48 uur springen moderators bij mochten het vragen voor hun zijn.
Je heb nog tijd om het te regelen toch of heeft het veel haast?

Reageer