Beantwoord

opzeggen lukt niet

• 21 augustus 2019
  • 3 reacties
  • 770 Bekeken

Het abonnement van mijn zoon staat nog altijd op mijn naam. Nu loopt dat in september af. Wij willen dat abonnement i.p.v. verlengen graag nu op naam van mijn zoon. Ik heb dat bij mijn andere zoon ook gedaan vorig jaar en toen ik informeerde is mij verteld dat ik dan mijn abonnement moet opzeggen en dat mijn zoon dan een abonnement moet aanvragen en dan nummerbehoud aanvragen. Dat is allemaal prima verlopen toen. Nu heb ik het abonnement van mijn andere zoon opgezegd (vorige week) en in de bevestigingsmail staat dat mijn abonnement op 25-09 zal worden beëindigd. Dus dat doorgegeven aan mijn zoon en die heeft gisteren een nieuw abonnement aangevraagd en ik denk vandaag op de link geklikt in zijn mail voor nummerbehoud. Nu ontvang ik zojuist een e-mail dat het niet gelukt is mijn aanvraag om op te zeggen te verwerken???? Waarom is dit???? Het is toch heel simpel; ik zeg het op en mijn zoon vraagt een nieuwe aan zodat het voortaan op zijn naam staat!!! Graag advies wat we nu moeten doen! Of dat het opzeggen alsnog geregeld kan worden, want dan is alles opgelost! Dan gaat zijn nieuwe abonnement in als mijn (eigenlijk zijn) oude abonnement afloopt!
icon

Beste antwoord door Mitch 26 augustus 2019, 13:20

Hoi @anitavanhoof

Ik kan mij voorstellen dat je dit geregeld wilt hebben. In principe zou het huidige abonnement niet op zichzelf opgezegd dienen te worden. Een opzegging zit namelijk verwerkt in een geslaagde aanvraag van nummerbehoud. Wat je zoon het beste kan doen is een nieuw abonnement afsluiten en vervolgens nummerbehoud aanvragen. Stel hij zou dit vandaag doen, dan wordt nummerbehoud goedgekeurd voor 26/09 (als het abonnement eerder dan 26/09 afloopt). Dit komt omdat er altijd een opzegtermijn van een maand is. Stel het abonnement loopt af op 27, 28, 29 of 30/09, dan wordt nummerbehoud goedgekeurd voor de eerste daaropvolgende werkdag.

Laat je even weten of het is gelukt? Je zoon kan ook altijd even telefonisch contact opnemen met 0800-7123. Dan kan hij direct de mogelijkheden bespreken met de verkoopadviseur. Deze kan dan ook nummerbehoud aanvragen voor hem.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 4
Badge +3
Hoi @anitavanhoof

Ik kan mij voorstellen dat je dit geregeld wilt hebben. In principe zou het huidige abonnement niet op zichzelf opgezegd dienen te worden. Een opzegging zit namelijk verwerkt in een geslaagde aanvraag van nummerbehoud. Wat je zoon het beste kan doen is een nieuw abonnement afsluiten en vervolgens nummerbehoud aanvragen. Stel hij zou dit vandaag doen, dan wordt nummerbehoud goedgekeurd voor 26/09 (als het abonnement eerder dan 26/09 afloopt). Dit komt omdat er altijd een opzegtermijn van een maand is. Stel het abonnement loopt af op 27, 28, 29 of 30/09, dan wordt nummerbehoud goedgekeurd voor de eerste daaropvolgende werkdag.

Laat je even weten of het is gelukt? Je zoon kan ook altijd even telefonisch contact opnemen met 0800-7123. Dan kan hij direct de mogelijkheden bespreken met de verkoopadviseur. Deze kan dan ook nummerbehoud aanvragen voor hem.
Beste Mitch,

Bedankt voor je reactie! Mijn zoon heeft inmiddels nummerbehoud aangevraagd voor zijn nieuwe abonnement en dat is goedgekeurd. Dat betekent dan dus dat het oude abonnement dat nog op mijn naam staat automatisch wordt stopgezet op het moment dat het abonnement op zijn naam ingaat. Alles in orde nu dus, dank je wel!
Reputatie 4
Badge +3
Hoi @anitavanhoof,

Dank je wel voor je terugkoppeling en fijn dat het is gelukt! Overigens geen dank, maar graag gedaan. Heb een mooi weekend alvast.

Reageer