Beantwoord

Opzeggen vanuit buitenland

• 6 februari 2019
  • 14 reacties
  • 1091 Bekeken

Ik woon in het buitenland en wildan per direct mijn abonnement opzeggen. Graag hoor ik hoe ik dit kan regelen.
icon

Beste antwoord door Jaimy 8 februari 2019, 10:07

Hoi KirstenE,

Als je in het buitenland woont, dan snap ik heel goed dat je het abonnement niet meer wilt. Er zijn verschillende opties voor, dus geen zorgen! Wat Pipodeclown_2 aangeeft is inderdaad zo. De opties hangen een beetje af van jouw abonnement: is de contracttermijn al verlopen of nog niet? In het eerste geval kun je het abonnement opzeggen met een maand opzegtermijn, in het tweede geval zou je jouw abonnement kunnen afkopen - daarbij betaal je 50% van de resterende maandelijkse lasten zonder korting plus natuurlijk het overige toestelkrediet als je die hebt.

Ik zie dat jouw account niet gekoppeld is aan een telefoonnummer, dus mocht je willen dat ik verder met je meekijken en een opzegging of afkoop in gang zet, dan mag je mij een privéberichtje sturen met daarin: jouw naam, adres, telefoonnummer, geboortedatum en laatste 5 cijfers van jouw IBAN-nummer.

Laat het mij maar weten! 🙂
Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 5
Badge +4
Tja dan is “beëindigen en annuleren” een betere plek op het forum dan onder “prepaid”, maar als je zorgt dat je klantgegevens in je forumprofiel staan ingevuld dan kan een moderator je gegevens erbij zoeken en je vertellen wat de mogelijkheden zijn. Het hangt er o.a. vanaf of je nog een contractverplichting hebt of dat je contract inmiddels maandelijks opzegbaar is.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi KirstenE,

Als je in het buitenland woont, dan snap ik heel goed dat je het abonnement niet meer wilt. Er zijn verschillende opties voor, dus geen zorgen! Wat Pipodeclown_2 aangeeft is inderdaad zo. De opties hangen een beetje af van jouw abonnement: is de contracttermijn al verlopen of nog niet? In het eerste geval kun je het abonnement opzeggen met een maand opzegtermijn, in het tweede geval zou je jouw abonnement kunnen afkopen - daarbij betaal je 50% van de resterende maandelijkse lasten zonder korting plus natuurlijk het overige toestelkrediet als je die hebt.

Ik zie dat jouw account niet gekoppeld is aan een telefoonnummer, dus mocht je willen dat ik verder met je meekijken en een opzegging of afkoop in gang zet, dan mag je mij een privéberichtje sturen met daarin: jouw naam, adres, telefoonnummer, geboortedatum en laatste 5 cijfers van jouw IBAN-nummer.

Laat het mij maar weten! 🙂
Mijn contracttermijn is al jaren verlopen. Ik woon al 3 jaar niet meer in Nederland, maar mijn laatste adres was [gegevens verwijderd door moderator]
Ik wil graag opzeggen maar alleen nog even weten of mijn whatsapp die ggekoppeld is aan mijn Nederlandse nummer gewoon bruikbaar blijft, heb je daar antwoord op?
Alvast bedankt,

Kirsten
Reputatie 5
Badge +4
Je kunt in whatsapp aangeven dat je een nieuw nummer hebt en daarmee je historie meenemen. Kijk in whatsapp bij account -> nieuw nummer. Met het beëindigen van je abonnment raak je je Nederlandse nummer kwijt.
In dat geval wil ik graag overstappen naar prepaid, zodat ik niets meer betaal zolang ik niet in Nederland ben.
Reputatie 5
Badge +4
Daar kan @Jaimy je vast mee helpen. Zorg wel dat je je prepaid steeds binnen 6 maanden een keer gebruikt zodat deze niet automatisch gedeactiveerd wordt vanwege inactiviteit: https://www.t-mobile.nl/mobiel/prepaid
Reputatie 5
Badge +6
Het is wel van belang dat je de kaart elke half jaar even gebruikt. Anders vervalt het nummer.
De kaart gebruikt als in opwaarderen en smsen of bellen?
Reputatie 7
Badge +18
De kaart gebruikt als in opwaarderen en smsen of bellen?

Dat klopt, actief gebruikt.
Oke, laatste vraag; kan ik mijn telefoon dan met elk gewenst bedrag opwaarderen? Kan dat bijvoorbeeld ook met een euro?
Reputatie 5
Badge +4
Het minimum bedrag is EUR 10. https://www.t-mobile.nl/prepaid/opwaarderen
Reputatie 7
Badge +18
Oke, laatste vraag; kan ik mijn telefoon dan met elk gewenst bedrag opwaarderen? Kan dat bijvoorbeeld ook met een euro?

Op zich ook niet nodig, je stuurt gewoon 1 sms per half jaar en je nummer blijft actief.
Kan iemand mij nu per direct overzetten op Prepaid alstublieft?
Kirsten Elderhuis
Reputatie 7
Badge +20
Hi Kirsten,

Ik zie dat je goed bent geholpen door de rest. Ik kan je overstap naar PrePaid zeker mogelijk maken, maar houdt er wel rekening mee dat er één maand opzegtermijn is en dat je dus de volgende maand wordt overgezet. Ga je hiermee akkoord? Dan maak ik het direct in orde voor je!

Reageer