Beantwoord

Opzegging Abonnement

• 11 augustus 2019
  • 9 reacties
  • 905 Bekeken

Hallo,

Ik heb begin dit jaar mijn abonnement online stopgezet vanwegen verhuizing naar het buitenland en hier bevestiging van ontvangen op de site zelf, daarna nog een mail gehad dat het mislukt zou zijn, er is echter de afgelopen maanden steeds afgeschreven van mijn rekening. Dit terwijl ik de telefoon en simkaart al maanden niet heb kunnen gebruiken, zoalls jullie waarschijnlijk wel kunnen zien. Het is en ook niet mogelijk om de klantenservice te bellen met mijn huidige buitenlandse abonnement (niet zonder hoge kosten), dus ik had er niks aan om een mail te ontvangen waarin stond dat ik moest bellen om mijn abonnemend stop te zetten.

Nu heb ik een e-mail ontangen waarin er gedreigd wordt met een sommatie en dat ik op een zwarte lijst zou komen te staan.

Ik vind het prima om een factuur te betalen voor de maanden dat ik mijn mobiel en nummer nog kon gebruiken, maar vind het belachelijk dat ik zou moeten betalen voor een abonnement die ik getracht heb stop te zetten, en omdat waarschijnlijk de feature om het via de site stop te zetten weggehaald is, ik dit niet kon doen.

Groet,

Lloyd
icon

Beste antwoord door David 12 augustus 2019, 13:43

Hoi @VegRatMouse,

Zonde dat dit niet goed is gegaan!

De mail die je hebt ontvangen is hierin leidend, want je geeft zelf al aan dat de opzegging toen niet goed is gegaan. Via de website krijg je alleen de bevestiging dat je aanvraag goed is ontvangen, niet of deze goed- of afgekeurd is. De mail geeft hierin uitsluitsel en aan de hand daarvan kun je dan contact met ons opnemen. Aangezien er toen al werd gezegd dat de opzegging geannuleerd is, kunnen we niet met terugwerkende kracht de opzegging alsnog verwerken. Als we toentertijd bericht van je hadden gekregen, hadden we direct mee kunnen kijken wat er precies aan de hand was en je hierbij verder kunnen helpen. Dat je dit pas op dit moment doet is uiteindelijk een eigen verantwoordelijkheid.

Bij uitzondering kunnen we je abonnement direct stopzetten in plaats van met inachtneming van de reguliere maand opzegtermijn. Om dit echter te regelen moet eerst het openstaande bedrag worden betaald. Via My T-Mobile kun je zien welk bedrag nog voldaan moet worden en wanneer dit gebeurd is, zorgen we dat de opzegging wordt verwerkt.

Mocht je nog andere vragen hebben, dan horen we het graag van je!
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 4
Badge +3
Stond er in de mail ook waarom de opzegging ‘mislukt’ was?
Nee, er staat enkel dat het is mislukt en okm contact op te nemen via een link, toen ik die link volgde stond er dat er gebeld moest worden, wat met mijn nieuwe abonnement op dat moment niet meer ging.
Reputatie 4
Badge +3
Tja, meestal doen ze dit voor wat vragen ter identificatie om zeker te weten dat de contractant het abonnement opzegt. Een T-Mobile moderator kan dat via het forum waarschijnlijk ook voor je doen. Je hebt echter wel een aantal maanden gewacht met contact opnemen, dus verwacht ik dat het per heden kan worden beëindigd en niet met terugwerkende kracht. Maar ook daar kan een T-Mobile moderator je over informeren. Meestal reageren die binnen 1 of 2 (werk)dagen.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi @VegRatMouse,

Zonde dat dit niet goed is gegaan!

De mail die je hebt ontvangen is hierin leidend, want je geeft zelf al aan dat de opzegging toen niet goed is gegaan. Via de website krijg je alleen de bevestiging dat je aanvraag goed is ontvangen, niet of deze goed- of afgekeurd is. De mail geeft hierin uitsluitsel en aan de hand daarvan kun je dan contact met ons opnemen. Aangezien er toen al werd gezegd dat de opzegging geannuleerd is, kunnen we niet met terugwerkende kracht de opzegging alsnog verwerken. Als we toentertijd bericht van je hadden gekregen, hadden we direct mee kunnen kijken wat er precies aan de hand was en je hierbij verder kunnen helpen. Dat je dit pas op dit moment doet is uiteindelijk een eigen verantwoordelijkheid.

Bij uitzondering kunnen we je abonnement direct stopzetten in plaats van met inachtneming van de reguliere maand opzegtermijn. Om dit echter te regelen moet eerst het openstaande bedrag worden betaald. Via My T-Mobile kun je zien welk bedrag nog voldaan moet worden en wanneer dit gebeurd is, zorgen we dat de opzegging wordt verwerkt.

Mocht je nog andere vragen hebben, dan horen we het graag van je!
Hoi David,

Omdat ik geen Nederlands sppreek typt mijn vriendin mijn berichten voor me, destijds heeft ze me ook geholpen met opzeggen, en aangezien ik geen Nederlands spreek kon ik de mail niet interperteren, mijn vriendin heeft dit onlangs voor me gedaan.

Het is redelijk om te verwachten dat wanneer mijn twee jarig abonnement is afgelopen, en ik heb getracht het stop te zetten, en toen het abonnement op geen enkel manier heb kunnen gebruiken, dat jullie het per terugwwerkende kracht stopzetten.

Jullie zouden in jullie systeem moeten kunnen zien dat het abonnement niet gebruikt is sinds de getrachte stopzetting, en dat het getracht is stop te zetten. Ik kan een kopie van de mail sturen indien nodig.
Reputatie 7
Badge +20
Hi VegRatmouse,

Ik zie dat je inmiddels bent geholpen door een collega en dat je abonnement is stopgezet. Hopelijk is hiermee alles naar wens!
Hi VegRatmouse,

Ik zie dat je inmiddels bent geholpen door een collega en dat je abonnement is stopgezet. Hopelijk is hiermee alles naar wens!

Hi Hajar,

Helaas niet, want nu is me door David hier verteld:
"Bij uitzondering kunnen we je abonnement direct stopzetten in plaats van met inachtneming van de reguliere maand opzegtermijn. Om dit echter te regelen moet eerst het openstaande bedrag worden betaald."

Ik ga hier niet mee akkoord, aangezien er geen gebruikt gemaakt is van het abonnement.

Ik weet dat het stopgezet kan worden van jullie kant, mijn vriendin is net ook door heel dit gedoe geweest en pas toen ze een GDPR aanvraag deed konden jullie iets betekenen, en kon het met terugwerkende kracht stoppgezet worden, wellicht zal dat mijn volgende stap ook moeten zijn?

Zodat ik zelf de informatie over wwanneer ik trachte stop te zetten kan terug vinden en dit als bewijs kan indienen.

En er is ook niet gereageerd op mijn laatste reactie.

groet
Overigens is mijn vraag als "beantwoord" geclassificeerd, en Davids antwoord als "beste antwoord", vreemd, aangezien ik nog veel van mijn vragen niet beantwoord heb gekregen. Dit probleem is nog niet opgelost.
Reputatie 7
Badge +20
Hi @VegRatMouse

Ik heb je een privébericht gestuurd met meer informatie over je opzegging. Ik hoop dat het nu wat duidelijker is.

Reageer