Beantwoord

overstappen met nummerbehoud

  • 20 december 2018
  • 1 reactie
  • 1082 Bekeken

Ik ben overgestapt naar Telfort sinds 12 december 2018. Via Telfort had ik contact gehad voordat ik overstapte omdat ik mijn huidige telefoon nummer wil behouden, ik kon volgens hun vanaf 10 december overstappen met nummerbehoud. Na het overstappen van T-mobile naar Telfort is mijn nummerbehoud definitief afgewezen op 19 december. Mijn huidige contract bij T-mobile loopt tot 10 April 2019. Is het mogelijk om mijn contract eerder af te sluiten bij T-mobile, zodat het nummerbehoud alsnog in kan gaan bij Telfort en ik geen dubbele kosten blijf betalen.

Vr Gr Eveline
icon

Beste antwoord door Jaimy 21 december 2018, 12:16

Hoi Eveline,

Wat jammer dat je naar Telfort bent overgestapt zeg! Ik hoop je dan in de toekomst wel weer terug te zien hoor!

Hoe dan ook gaan we natuurlijk even kijken hoe de overstap netjes kan verlopen. De afwijzing kan te maken hebben met het te vroeg aanvragen van nummerbehoud. Dit is inderdaad 4 maanden voor het einde van het contract, maar in het systeem wordt daar 120 dagen voor geteld, dus als er dan een aantal 'lange' maanden zijn of iets dergelijks, dan kan het zijn dat het nu precies niet goed uitkwam. Je zou dus het nummerbehoud nog eens kunnen aanvragen!

Wat je ook kunt doen is het huidige abonnement afkopen. Je betaalt dan 50% van de abonnementskosten tot het einde contract (zonder kortingen). Om dan wel nummerbehoud te kunnen uitvoeren, zal het nummer daarna eerst omgezet moeten worden naar PrePaid. Vervolgens kun je het nummer over laten nemen door een andere provider.

Ik hoop dat ik alle opties zo duidelijk heb uitgelegd. Laat het gerust weten als je nog meer vragen hebt en natuurlijk als je weet wat je hierin wilt doen. 🙂
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +19
Hoi Eveline,

Wat jammer dat je naar Telfort bent overgestapt zeg! Ik hoop je dan in de toekomst wel weer terug te zien hoor!

Hoe dan ook gaan we natuurlijk even kijken hoe de overstap netjes kan verlopen. De afwijzing kan te maken hebben met het te vroeg aanvragen van nummerbehoud. Dit is inderdaad 4 maanden voor het einde van het contract, maar in het systeem wordt daar 120 dagen voor geteld, dus als er dan een aantal 'lange' maanden zijn of iets dergelijks, dan kan het zijn dat het nu precies niet goed uitkwam. Je zou dus het nummerbehoud nog eens kunnen aanvragen!

Wat je ook kunt doen is het huidige abonnement afkopen. Je betaalt dan 50% van de abonnementskosten tot het einde contract (zonder kortingen). Om dan wel nummerbehoud te kunnen uitvoeren, zal het nummer daarna eerst omgezet moeten worden naar PrePaid. Vervolgens kun je het nummer over laten nemen door een andere provider.

Ik hoop dat ik alle opties zo duidelijk heb uitgelegd. Laat het gerust weten als je nog meer vragen hebt en natuurlijk als je weet wat je hierin wilt doen. 🙂

Reageer