Overstappen naar tele2

Reputatie 5
Badge +14
Ik zie een mooie aanbieding op de site van tele2.
NU ze toch samen zijn ga ik misschien overstappen .
Zijn er mensen die ervaringen hebben , en heeft het ook nog nadelen ?

14 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Beste Jan,

Mijn dochters hebben beide een aantal jaren bij Tele2 gezeten maar zijn deze maand overgestapt op T-Mobile vanwege de Gogogo deals i.c.m. Klant-Voordeel. Zo kwamen ze goedkoper uit.

Tele2 werkt in Nederland gewoon prima maar in andere EU landen heb je enkel 3G vanwege ontbrekende roaming contracten voor 4G. In Duitsland bleek dat onlangs een groot nadeel want de 3G dekking in Duitsland is bagger, een reisgenoot met TM had probleemloos 4G naast haar.

Verder kun je alleen per maand van bundel veranderen als je de optie van een maandcontract kiest wat je 2 euro pm extra kost. Anders zit je voor 1 of 2 jaar aan een databundel en belminuten vast. Bij TM Go kun je altijd maandelijks bijstellen, zelfs lager dan je instap niveau.
Met de TM Gogogo deals ben je dan goedkoper uit dan met T2 maandcontract vooral als je, zoals als wij thuis, klantvoordeel hebt.

Groet, Folkert
Reputatie 5
Badge +14
Dag, Folkert
Het klopt wat je zegt , maar als straks mijn contract is afgelopen heb ik totaal geen voordeel meer omdat ik verder niets meer op mijn adres heb.
Mijn contract is in oktober afgelopen en denk dat er na die tijd niet meer zolang zal duren dat voorwaarden gelijk getrokken zullen worden !?
4 keer meer data voor het zelfde geld vind toch wel veel !
Ik ga het allemaal nog even vergelijken.
Reputatie 7
Badge +18
Dag Jan,

Je hebt nog even de tijd. Goed de voor- en nadelen tegen elkaar afwegen.
Over het werkelijk samengaan van Tele2 en T-Mobile is nog niets bekend. Voorlopig staat Tele2 gewoon naast T-Mobile, net als Ben.

Enige wat ik nog kan aanvullen is dat mijn dochters vorige zomer 1 dag in een EU land geen internet met Tele2 hadden vanwege een overbelaste roaming server. Verder nooit storingen gehad. Ze kregen achteraf compensatie, extra data.

Met T-Mobile heb ik in ruim 3 jaar tijd 1 keer een internet storing van ca. 3 uur gehad dus ook zeer betrouwbaar. Heb toen ook nog spontaan compensatie gekregen in de vorm van extra data.

Ondanks dat T-Mobile iets duurder is als je maar 1 abonnement hebt blijf ik bij ze vanwege de betrouwbaarheid (inclusief roaming) en de service. Op dit moment ben ik voordelig uit vanwege klantvoordeel maar zelfs als ze een paar euro duurder per maand zijn dan Tele2 stap ik niet over. Ik weet nu wat ik heb...

Ik wens je wijsheid met kiezen!

Groet, Folkert
Hallo Jan,

Ik ben zelf overgestapt van T-Mobile naar Tele2, dit was nog voor de fusie. Ik ben blij dat ik het heb gedaan. Ik heb nu unlimited data en bellen voor €25.

‘S nachts ging er steeds data af, terwijl mijn mobiel aan de lader lag. Dit gebeurde bij T-Mobile, ze konden vanwege privacy niet zeggen waarom mijn data steeds verbruikt was.

Toen ben ik maar overgestapt naar Tele2, nu geen last meer.

De dekking is goed in Nederland, laatst nog naar Londen geweest. Prima dekking met 3G, op het netwerk van O2-UK.

ik zou zeggen, leg het naast elkaar. Als je geen kortingen krijgt dan ben je met Tele2 goedkoper uit en over een tijdje zal je gewoon op het netwerk zitten van T-Mobile. Wanneer dat is durf ik niet te zeggen.

Succes met je keuze.
Reputatie 7
Badge +18
Beste @Roger34

Bij geen enkele provider raak je spontaan data kwijt, ik zie dit soort onzin verhalen wel vaker op deze community. Geen enkele provider mag kijken met welke toepassing je data verbruikt is.
Mijn gezin heeft al diverse providers gehad afgelopen jaren, Simyo (KPN), Hollands Nieuwe (Vodafone), Tele2 en T-Mobile en nooit heb ik meer dan 5 Mb verschil gezien op 5 Gb tussen wat de telefoon en wat de provider aangeeft als data verbruik, 0,1% afwijking is te verwaarlozen.
En dat was ook nog eens met Samsung, Sony, Motorola en Nokia telefoons, maakt allemaal niets uit.

@jan kelder Kijk bij je keuze vooral naar roaming (die in sommige landen waaronder Duitsland dramatisch is bij Tele2 en in sommige landen gewoon prima via 3G), vrijheid om bundels bij te stellen, ook lager dan je instapniveau en andere opties zoals Toestelflexibiliteit en Early Renewal welke ontbreken bij Tele2.
Bij unlimited is Tele2 goedkoper maar bij andere bundels inclusief maandelijks bijstellen nauwelijks.
Beste Folkert,

ik vertel geen broodje aap verhaal, ik heb zelfs T-Mobile ingelicht, maar ze mochten niet zeggen waar aan. Ik zit geen lulkoek verhaal op te hangen.
Ik moest maar een app downloaden om te kijken

De persoon in kwestie zei dat hij niks mocht zeggen over het data verbruik van mij.

Ik heb nu geen problemen meer.
En je weet ook zeker dat er nu geen data meer word verbruikt in de nachtelijke uren, want unlimited merk je dat ook niet meer.
Gebruik van data is altijd een instelling of app die op de achtergrond werkt, de Play store is er 1 van die in de nachtelijke uren de apps gaat updaten.

En klopt, de provider mag en kan niks zeggen waar jij je data aan verbruikt, iets met privacy.
Klopt helemaal Doornekamp33. Maar met unlimited data kun je altijd kijken op de app wat je data verbruik is 😉.

Ik had toen mijn mobiel altijd op WiFi thuis, dit gaat altijd automatisch.

Hij zei ook nog, moet je maar elke dag je mobiele data uitschakelen.

Of ik daar elke dag aan denk.

Nu heb ik WiFi uitgeschakeld en gewoon op 4G staan.
Reputatie 7
Badge +18
Het probleem is dat sommige telefoons voorzien zijn van een zogenaamde "slimme netwerk wissel" die in de praktijk niet altijd even slim is. Gaat je Wifi 's nachts in slaapstand blijkt ie ongevraagd naar 4G over te schakelen...

Wat ik even duidelijk wil stellen is dat geen enkele provider data steelt! Dat het slaapverbruik niet altijd even makkelijk te traceren is is een ander verhaal.
Ik zeg ook niet dat T-Mobile data steelt! Maar ik wou graag weten waar het aan lag.

ik ga ook niet elke dag mijn mobiele data uitzetten.

Dat is niet te doen.

Straks kun je in het buitenland ook gebruik maken van 4G met Tele2.

Zal ook nog wel even duren.

Als je tevreden bent met een vast abonnement en niet zo flexibel dan zit je bij Tele2 prima.
Reputatie 5
Badge +14
@Folkert nou het is weer tmobile geworden, heb weer een mooi abonnement afgesloten deze maand met een mooie actie van tmobile.
Even terug te komen op de verbindingen in Duitsland die zijn ook slecht met een abonnement van tmobile als tele2. Ik heb dat deze week ondervonden , daar tegen over was het zeer goed in polen , daar heeft tmobile ook een eigen netwerk.
Duitsland heeft nog veel te doen om het zelfde te krijgen als Nederland,
Reputatie 7
Badge +18
@jan kelder Ik hoor enkel klachten over het mobiele netwerk in Duitsland. Ik kan er weinig over zeggen want het is al weer een aantal jaren geleden dat ik door Duitsland gereden ben.

T-Mobile Polska is zeker niet slecht qua dekking. Overdag is de snelheid aardig maar 's avonds in de grote stad was de boel soms wel traag deze vakantie, naar mijn idee overbelasting want de 4G signaalsterkte was goed.
Reputatie 7
Badge +19
@jan kelder Leuk dat je toch weer bij ons blijft!!! 😁😁
Reputatie 5
Badge +14
@Jaimy Bedankt! , kon toch mijn familie niet verlaten !😍

Reageer