Beantwoord

Retour proces

• 7 april 2020
  • 1 reactie
  • 247 Bekeken

Hi T mobile, 

Ik ben al jaren klant bij jullie. Altijd naar volle tevredenheid. Tot nu. Het zit namelijk zo. Afgelopen vrijdag ben ik naar een t mobile shop geweest om mijn abbonnement bij jullie te verlengen en een toestel bij te nemen. In de shop heb ik duidelijk te kennen gegeven dat ik minimaal 128 gb wilde hebben op het toestel. Bij thuis komst zie ik dat ik 64 GB in handen heb. Dit was niet de bedoeling. Dus ik belde direct de klantenservice op met de vraag of ik terug mag naar de winkel om om te wisselen. Dit was niet mogelijk. de enige mogelijkheid was om het contract die ik zojuist nieuw had afgesloten in zijn geheel te annuleren en het toestel via een retour procedure retour te sturen. Ik moest wachten op een email met een formulier daarin om de overeenkomst te annuleren. Zo gezegd zo gedaan. Gisteravond ontvangt ik een email met het verzoek het toestel terug te sturen in een eigen doosje, verderop in de email staat dat ik geheel verantwoordelijk ben voor verlies van het toestel. Ik vind dit nogal een risico om te nemen en heb daarom contact gezocht met T mobile klantenservice. Zij konden mij geen oplossing hiervoor geven en wezen mij erop dat de enige mogelijkheid was om het toestel retour te sturen. Als het verloren zou gaan, dan is t mobile niet verantwoordelijk. 

Ik vraag mij af of dit wel correct is ? Ik heb als consument het recht om een overeenkomst die 3 dagen geleden afgesloten is te annuleren zonder bij komende kosten (zoals het risico van verlies van toestel). 

Ik wordt nu gedwongen het toestel te houden en dus de overeenkomst niet te annuleren of een risico te nemen waarbij ik misschien bijna 1000 euro verlies wanneer het toestel kwijt raakt. Lieve t mobile, ik heb jullie altijd heel hoog gehad en ook altijd aanbevolen, maar nu krijg ik een bittere nasmaak van dit voorval. Vertel me aub dat dit een misverstand is en ik het toestel in de winkel (of elders) mag retourneren zonder bijkomende risico's? Ik beloof dan dat ik klant blijf en ga voor het toestel met meer GB.. Ook mijn tmobile thuis en het abonnement van mijn man zal dan bij jullie blijven. (en oh ja ik heb mijn hele familie bij tmobile gebracht, mijn fam bestaat uit 12 broers en zussen met aanhang). 

Ik hoop dat jullie me nu wel willen helpen ?

groetjes Saida

icon

Beste antwoord door Hajar 8 april 2020, 10:14

Hi Saida,

Wat jammer dat je een verkeerd toestel hebt ontvangen. Het is heel begrijpelijk dat je die wilt ruilen, maar de enige manier is inderdaad door de verlenging te annuleren en het toestel retour te sturen. Daarvoor moet het toestel opgestuurd worden en kan het niet in de winkel geretourneerd worden. Ik begrijp uit je verhaal dat je je zorgen maakt over de risico’s, maar je kan ervoor kiezen om je pakket aangetekend op te sturen om die risico’s te verminderen. Op deze pagina kun je er alles over vinden. Ook ontvang je sowieso een track and trace code dus kun je je pakket goed in de gaten houden. De retourprocedure wordt vaak gevolgd en heb tot nu toe geen klachten erover gehoord, dus ik verwacht en hoop dat dit ook goed gaat. 

Ik hoop dat ik je gerust heb kunnen stellen. Als je nog andere vragen hebt, laat het mij weten. 

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +20

Hi Saida,

Wat jammer dat je een verkeerd toestel hebt ontvangen. Het is heel begrijpelijk dat je die wilt ruilen, maar de enige manier is inderdaad door de verlenging te annuleren en het toestel retour te sturen. Daarvoor moet het toestel opgestuurd worden en kan het niet in de winkel geretourneerd worden. Ik begrijp uit je verhaal dat je je zorgen maakt over de risico’s, maar je kan ervoor kiezen om je pakket aangetekend op te sturen om die risico’s te verminderen. Op deze pagina kun je er alles over vinden. Ook ontvang je sowieso een track and trace code dus kun je je pakket goed in de gaten houden. De retourprocedure wordt vaak gevolgd en heb tot nu toe geen klachten erover gehoord, dus ik verwacht en hoop dat dit ook goed gaat. 

Ik hoop dat ik je gerust heb kunnen stellen. Als je nog andere vragen hebt, laat het mij weten. 

Reageer