Beantwoord

Slecht netwerk en de aangeboden opties van T-Mobile

Beste mensen,

Ik heb zojuist een hele vervelende ervaring met de “klanten”service gehad, iemand advies wat verder te doen?

Ik ben echt al jaren klant bij T-mobile, stam nog uit de “Ben” tijd. Op zich altijd tevreden geweest.
Een aantal jaar geleden zijn wij naar Barendrecht verhuisd, vanaf toen werd het bereik slechter, zeker in huis. Toen niet gelijk iets mee gedaan.... tot vorig jaar, toen was ik er klaar mee. Ik moet op zolder of in de tuin gaan staan om een normaal gesprek te kunnen voeren, heel irritant. Daardoor was bv. onze vaste telefoon opzeggen ook nog geen optie.
Vorig jaar ook een nieuwe telefoon gekregen, geen verbetering. Advies Tmobile, nieuwe simkaart proberen, gekocht, geen verbetering. Vorig jaar zijn er werkzaamheden aan een mast hier in de buurt geweest worden waardoor ‘t bereik mogelijk beter zou worden, geen verbetering. Toen wel een keer een korting gekregen vanwege huidige omstandigheden. Na van alles afgewacht/geprobeerd te hebben ben ik er nu klaar mee.
Ik betaal maandelijks een behoorlijk bedrag voor een dienst die niet (geheel) geleverd kan worden?
Overigens maakt mijn man gebruik van een ander netwerk en kan overal prima bellen.

Zojuist wederom Tmobile gesproken, erkennen ‘t probleem en geven aan dat er binnen afzienbare tijd geen verbetering verwacht wordt. Ik kreeg 2 opties: standaard 20% korting op mijn bundel of het abonnement kan per direct ontbonden worden echter mijn telefoonkosten dienen wel maandelijks betaald te worden tot einde contractperiode (nog ruim een jaar).

Met deze opties ben ik nu dus zelf de sigaar en wordt met hogere kosten opgezadeld. Een abonnement sluit je meestal af i.c.m. telefoon (ik altijd wel i.i.g.) i.v.m. de mooie korting enz..enz..
Nu word ik gedwongen om naast mijn maandelijkse kosten voor de telefoon ook nog abonnement af te sluiten om te kunnen bellen enz. bij een andere provider. Ik heb al rondgekeken en dit gaat mij beduidend meer per maand kosten.

Mijn verzoek was om ook mijn telefoon in te leveren zodat ik opnieuw een combi (voor een mooie prijs) kan afsluiten bij een andere provider. Dit is niet meer mogelijk?

Het is meer een principe-kwestie geworden, het kan er bij mij niet in dat ik als klant opgezadeld wordt met het probleem van Tmobile (plus de extra kosten die ik kwijt zou zijn per maand). Ik lees van alles over wat als je je als klant niet aan je verplichtingen houdt, andersom kan ik weinig vinden alleen mijn eigen ervaring. Jammer, klantgerichtheid is ver te zoeken, wat een moeite moet ik doen omdat het netwerk van Tmobile voor mij niet meer werkt.
Dit soort dingen kunnen gebeuren maar los het klantvriendelijk op! Dit houdt voor mij in: contract ontbinden en telefoon inleveren.

Iemand een idee hoe verder? Moet dit echt via de geschillencommissie?? Niet anders op te lossen?
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 12 januari 2018, 15:44

Hallo MartineBarendrecht,

Helaas klopt het wel.
Je heb de Dienst. mobiel bellen van T-Mobile
en je heb een Product De Telefoon.

Dit zijn 2 aparte gevallen. het toestel heb je gekocht op afbetaling (Lening)
Je kan dus het toestel niet terug geven omdat de dienst niet goed werkt. Je kan wel het toestel in een keer afbetalen. je heb dan geen maandelijkse kosten meer. en je zou dan het toestel kunnen verkopen op marktplaats of blijven gebruiken.
Je kan wel naar de geschillencommissie gaan maar dat zou zonde zijn van het geld.

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 6
Badge +7
Hallo MartineBarendrecht,

Helaas klopt het wel.
Je heb de Dienst. mobiel bellen van T-Mobile
en je heb een Product De Telefoon.

Dit zijn 2 aparte gevallen. het toestel heb je gekocht op afbetaling (Lening)
Je kan dus het toestel niet terug geven omdat de dienst niet goed werkt. Je kan wel het toestel in een keer afbetalen. je heb dan geen maandelijkse kosten meer. en je zou dan het toestel kunnen verkopen op marktplaats of blijven gebruiken.
Je kan wel naar de geschillencommissie gaan maar dat zou zonde zijn van het geld.
Hoi,

Bedankt voor je antwoord!

Ik begrijp t verschil echter was ik nooit aan een toestel i.c.m. dienst begonnen als ik weet wat ik nu de dag weet. TMobile heeft mij vandaag (na maanden van alles geprobeerd te hebben) telefonisch bevestigd dat er de komende maanden geen verbetering van het netwerk valt te verwachten...

Ik hoop dat TMobile zelf nog reageert....

Groetjes Martine
Reputatie 7
Badge +18
Hoi Martine,

Erg spijtig om te lezen dat je geen goede netwerkervaring hebt en ook niet tevreden bent met de klantenservice en geboden oplossing voor het probleem.

We willen het liefst natuurlijk dat iedereen een optimale netwerkervaring heeft, maar in sommige gevallen is dit niet mogelijk. Daarom bieden we ook 2 coulancemogelijkheden aan wanneer de dekkingsklacht uitwijst dat er geen verbeteringen in de nabije toekomst gepland staan. Hidden.nld gaf het al aan, het toestel is een aparte "dienst". Deze kun je natuurlijk gewoon blijven gebruiken, ook als het servicecontract ontbonden wordt. Het toestel is in dit geval niet de oorzaak van het probleem, dus bij een andere provider werkt deze gewoon. Deze moet dan nog wel betaald worden en dat kan dan in één keer of via de reguliere maandelijkse betaling. Een andere optie (zoals het teruggeven van de telefoon) bij een ontbinding is er in dit geval niet, dus daar kunnen we je niet verder een alternatief in aanbieden.

Hopelijk is mijn uitleg zo verder helemaal duidelijk, maar als je nog verdere vragen hebt, dan horen we dat graag!
Reputatie 6
Badge +13
Maar waarom zou je extra kosten kwijt zijn je hoeft tenslotte geen abonnement met toestel te nemen bij je nieuwe provider?
Je kan kiezen voor een sim only lijkt mij?
Ik weet niet welk toestel je nu heb en wat de toestel kosten per maand zijn?
Wat is het voordeel van de telefoon inleveren ? Die moet je daarna toch ook weer aanschaffen ? Dan kan je toch het abonnement opzeggen en een simonly abonnement aanschaffen bij een willekeurige provider ?

Ik zie dat probleem niet helemaal..
Hoi Martine,

Ik snap dat je het allemaal vreemd vind klinken maar moet eerlijk bekennen dat ik deze service van T-Mobile geweldig vind. Zelf heb ik enkele jaren geleden ook gebruik gemaakt van deze mogelijkheid. Een service die verder geen enkele provider (voor zover bij mij bekend) heeft en voor mij een reden om op T-Mobile te blijven letten. Mocht ik verhuizen dan ga ik weer terug. Ook ik ben een BEN klant op het moment dat er in mijn woonplaats nog geen enkele mast stond. Dus ja...van het eerste uur. Ik hoop dat T-Mobile met deze service blijft pronken op het moment dat ze TELE2 in mogen lijven en de concurrentie weer kleiner is geworden.

Reageer