Beantwoord

Stilzwijgend verlengt, contract overname niet mogelijk, prijs abonnement niet verlaagd.

• 1 augustus 2018
  • 3 reacties
  • 2004 Bekeken

Hallo,

Na bijna 8 jaar een abonnement bij T-mobile te hebben gehad ga ik er gelukkig binnenkort een einde aan maken bij jullie. Ik moet eerlijk waar zeggen dat ik nog nooit zo'n slechte service van wat voor een bedrijf dan ook heb meegemaakt, elke keer van het kastje naar de muur gestuurd, slaat echt nergens op.

Wanneer ik de klantenservice bel voor een contractovername wordt mij verteld dat ik dat in de winkel moet doen. Wanneer ik in de winkel ben wordt mij verteld dat de originele contracthouder ook aanwezig moet zijn, wanneer ik dus voor de derde keer in de winkel sta, met de originele contracthouder, wordt mij verteld dat ik dit allemaal online kan regelen, dat is veel makkelijker dus doe dat maar even. Ja top dit!

Daarnaast is er bij mijn telefoon ook een verzekering bij gedaan, ik was hier niet zo'n voorstander van maar de jongen in de winkel trok zijn agressieve marketing uit de kast en wist me toch over te halen, want ja wat als je je telefoon zou laten vallen, echt een doemscenario, er wordt alleen niet bijverteld dat de verzekering nagenoeg niks dekt en je zelf aansprakelijk bent voor de eerste 60 euro aan schade... bedenk wel dat dit een verzekering is waar je bijna 10 euro per maand voor betaald, dus je moet je telefoon in de 2 jaar tijd dat je hem hebt minimaal 8 keer op de grond laten stuiteren voordat dit ook maar een beetje waar voor je geld word...

Nog een ding, de verzekering loopt voor 8-10 jaar, wordt niet beëindigd wanneer je je contract bij T-mobile beëindigd. Ik ken serieus niemand die al 8 jaar dezelfde telefoon heeft of die 10 euro per maand betaald om zijn nokia 3310 te verzekeren... Even serieus dit is toch pure oplichting? een contract termijn voor de loop van je telefooncontract leek mij dan ook niet meer dan logisch... maarja het blijft t-mobile dus je moet overal zelf achteraan en altijd alert blijven dat je niet vanuit een donkere hoek in je rug gestoken wordt.

Tot slot resteert mij alleen de onvermijdelijk vraag waarom mijn abonnementskosten niet zijn verlaagd nadat mijn originele contract is beëindigd.. makkelijk scoren zo natuurlijk.
Mijn abonnementskosten hadden aan het begin van mijn contract ook de toestelkosten inbegrepen, logisch natuurlijk want zo'n telefoon kost ook wat. Echter, het contract loopt voor 2 jaar, gedurende die 2 jaar betaal je het toestel af, toch? Nee! Dit was ook mijn cruciale fout. Mijn originele contract was verlopen en vervolgens stilzwijgend verlengd, de toestelkosten zitten nog steeds bij dit contract inbegrepen..
Ik kan ook niet op het huidige contract overstappen naar iets goedkoper, ik ben noodgedwongen om met mijn abonnement toestelkosten te betalen voor een telefoon die nu geen stuiver meer waard is.

Bedankt T-mobile, ik zal jullie nooit vergeten

Vaarwel.
icon

Beste antwoord door Rosan 1 augustus 2018, 15:18

Beste stukje verdriet na afloop van je 24 maanden kan je zelf verlengen naar een contract zonder toestel als je nog niet aan een nieuw toestel toe bent.
Dat scheelt in kosten tevens werden er in verleden geen toestel kosten vermeld en na afloop contract verviel de korting vandaar dat de prijs steeg.
Door te verlengen kreeg je opniew korting voor een periode van 12/24 maanden dan wel met of zonder toestel.
Verder contract overname hier vind je daar meer Info over.
Betreft de verzekering die kan je zelf opzeggen op die pagina zie je waar je moet zijn.
Bekijk origineel

3 reacties

Badge +13
Beste stukje verdriet na afloop van je 24 maanden kan je zelf verlengen naar een contract zonder toestel als je nog niet aan een nieuw toestel toe bent.
Dat scheelt in kosten tevens werden er in verleden geen toestel kosten vermeld en na afloop contract verviel de korting vandaar dat de prijs steeg.
Door te verlengen kreeg je opniew korting voor een periode van 12/24 maanden dan wel met of zonder toestel.
Verder contract overname hier vind je daar meer Info over.
Betreft de verzekering die kan je zelf opzeggen op die pagina zie je waar je moet zijn.
Bedankt rosan (weet niet of je een persoon bent of een soort chat bot) voor je template reactie,
als iemand me dit nou had verteld voordat mijn contract termijn was afgelopen...

beter laat dan nooit?
Badge +13
Ik ben gelukkig geen chat bot maar gewoon een mede klant die andere klanten probeert te helpen waar kan.
Maar heb dus wel slechte ervaringen met mobiele telefoon verzekeringen voor mij nooit meer (jaren terug bij de rode buren)
Dit was voor het echt alles kan mobiele tijdperk ben er zelf veel te laat achter gekomen dat ik voor een toestel betaalde wat ik al lang niet meer had en toen moest ik dus met een imei nummer komen om op te zeggen
Hoe dan? Uiteindelijk een jaar later na veel klachten eraf gekomen dat was voor mij gelijk de laatste keer een verzekering op een toestel.
Nu gaat dat soepeler maar ik ben nog steeds geen voorstander ervan maar dat is mijn mening.

Verder is het altijd slimmer om te verlengen en nooit een abonnement maar door te laten lopen maar dat is echt eigen verantwoording
Datum in de agenda zetten maar ook geregeld inloggen en facturen maandelijks bekijken is van belang of er geen gekke dingen bij staan.
Tevens kan je dan zien wanneer je mag/kan verlengen en zo zie je dat soort dingen bijtijds.
Dus betreft aflopen contract dat is ook een stukje navragen aan de klanten service of een shop binnen lopen.

Het is en blijft eigen verantwoordelijkheid van de klant om dit soort dingen in de gaten te houden dat geld voor alle abonnementen (tijdschriften ed) zo ook voor je mobiele.
Alleen de ene klant zit er boven op en verlengd 4 maanden van te voren (eind datum blijft gelijk) en de andere pas later en wacht af omdat het om een Sim only gaat.
En kies je nu voor een Sim only maar wil je over 6 maanden toch een nieuw toestel dan is er Toestel Flexibiliteit dan stopt je lopende Sim only en ga je een nieuw T Mobile contract aan met toestel.

Reageer