Beantwoord

Verzoek ontbinding contract


Beste T-Mobile,


Ik heb afgelopen maanden meerdere malen contact gehad met de klantenservice van T-mobile betreffende het slechte bereik in/rondom Eindhoven centrum, waar ik woon. Voor mensen die mij proberen te bellen, ben ik 9 van de 10 keer niet bereikbaar en worden daardoor direct doorverbonden met de voicemail, waarna ik weer mijn voicemail moet gaan afluisteren om vervolgens zelf naar desbetreffende terug te bellen. Een website laden lukt überhaupt niet, en whatsap berichten worden met een enorme vertraging doorgegeven.

Ik heb een abonnement bij T-mobile afgesloten met de verwachting dat ik normaal bereikbaar ben, ongeacht de locatie waar ik me bevind binnen Nederland, het land met de grootste dekking aan telefonie. Zeker binnen de bebouwde kom in een stad als Eindhoven mag ik verwachten dat ik normaal bereikbaar ben ongeacht waar ik me binnen de bebouwde kom bevind. M.a.w. de prestatie die T-mobile levert is niet alleen ver beneden de maat, maar bovenal is het uitermate vervelend, omdat het tot onnodige irritatie leidt wanneer je extra handelingen moet verrichten en/of geen gebruik kan maken van functionaliteit waar elke maand netjes voor wordt betaald. Het behoeft mi. geen uitleg dat de bedoeling van een mobiele telefoon is, dat een persoon juist beter bereikbaar wordt. In mijn geval is niets minder waar en valt terug te lezen in mijn "dossier".

Ik ervaar deze slechte bereikbaarheid sinds oktober/november 2013 en heb toen de ontwikkeling even afgewacht om te zien of het geen tijdelijk incident was. Aangezien er geen verbetering in kwam heb ik in december 2013 voor het eerst contact opgenomen met de T-mobile klantenservice. Deze adviseerde mij destijds om een netwerkklacht in te dienen waarna onderzoek gepleegd zou worden, wat volgens zeggen de standaard procedure bij T-mobile is. De uitkomst was dat er in Eindhoven gewerkt wordt aan het 4G netwerk en tevens de optimalisering van het 3G netwerk en dat e.e.a. binnenkort verholpen zou zijn. Een exacte datum liet men achterwege om te vermelden. Ik heb T-mobile het vertrouwen gegeven dat het goed zou komen, echter dit vertrouwen is beschaamd.

Meerdere malen heb ik in afgelopen maanden vervolgens contact gehad met de klantenservice van T-mobile en zijn er mij keer op keer allerlei verschillende verklaringen afgegeven met betrekking tot zowel de oplossing van het probleem als het probleem zelf dat ik door de bomen het bos niet meer zag en eerlijk gezegd het vertrouwen in de klantenservice van T-mobile verloren ben. Simpelweg gezegd; ik ben al die tijd aan het lijntje gehouden. Zo is mij bijvoorbeeld toegezegd dat het probleem per 1-3-2014 gegarandeerd opgelost zou zijn, dit is op d.d. 15-4-2014 niet het geval. Mij is ook toegezegd door de klantenservice dat ik terug gebeld zou worden naar aanleiding van mijn klacht na 1-3-2014, ook dit is niet gebeurt. Vervolgens als ik iemand van T-mobile aan de lijn kreeg, heb ik van minimaal 3 personen een compleet ander verhaal moeten aan horen over wanneer het nou eindelijk opgelost zou zijn (zowel van de klantenservice alsmede het personeel in de T-mobile winkel, waarvan laatstgenoemde mij aangaf dat eind juli, begin augustus, de problemen definitief opgelost zouden moeten zijn. Kortom, er is geen pijl om te trekken en er is absoluut geen eenduidig verhaal, het lijkt wel giswerk. Het duurt gewoon te lang en de beloofde diensten kunnen klaarblijkelijk niet geleverd worden.

Afgelopen week heb ik wederom contact gezocht met de klantenservice van T-mobile en mijn hele verhaal gedaan, en ben ik nu gelukkig wel, terug gebeld door iemand van de technische dienst. Na weer uitgelegd te hebben wat er precies aan de hand is, werd er aangegeven dat 13-5-2014 het probleem opgelost zou moeten zijn. Om mij tegemoet te komen heeft T-mobile tot 3 maal toe mij een korting van 20% gegeven. Deze korting staat niet in verhouding tot het ongemak en mate van onbereikbaarheid wat ik over een periode van ettelijke maanden ondervind.

Ik heb na het gesprek dat ik vandaag gevoerd heb met de technicus van T-mobile, overleg gehad met het thuisfront, en komen allemaal tot de conclusie dat het huidige abonnement water naar de zee dragen is, na ruim 7 maanden deze problemen te ondervinden. Ik ben van mening dat ik zeer coulant ben geweest naar T-mobile om deze non-performance 7 maanden te accepteren, echter ergens komt een moment dat het geduld op is en die is nu aangebroken. Ik ben het helemaal beu en heb het vertrouwen in T-mobile verloren en geloof absoluut niet meer dat T-mobile in staat is haar problemen op te lossen in de regio Eindhoven (doelend op de geïndiceerde nieuwe datum van 13-5-2014). We spreken in het geval van de abonnementskosten van een aanzienlijk bedrag per maand, voor een dienst die niet geboden kan worden. Als gevolg van de herhaaldelijke toezeggingen van de zijde van T-mobile, echter continuering van de problemen over een langere periode, is er sprake van een wanprestatie aan de zijde van T-mobile. Daarvoor is T-mobile verantwoordelijk en dus aansprakelijk.


Kortom, ik wil u verzoeken mijn abonnementscontract met onmiddellijke ingang te ontbinden .


Met vriendelijke groet,


Een zeer teleurgestelde klant.

B. Schutjes
icon

Beste antwoord door barquesy 16 april 2014, 15:24

De kwestie is opgelost.

Topic kan gesloten/verwijderd worden.


Heb telefonisch contact gehad met de klantenservice, deze hebben mij geholpen.

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

5 reacties

Reputatie 6
Badge +13
Het is niet de bedoeling om dezelfde topic te openen.
Verder is de reactie tijd momenteel wat langer dus als je snel reactie wil is bellen sneller.
Verder had je in je andere topic al een antwoord mogen ontvangen dat ze geen ander aanbod konden doen dat de net werk specialist.
Naast dit verzoek, heb ik tevens verzocht het andere topic te sluiten gezien het feit uw collega mij klaarblijkelijk niet heeft begrepen.

Vandaar dat ik de moeite heb genomen mijn tekst zodanig aan te passen, dat het te begrijpen is voor een ieder.


Met wie moet ik contact opnemen met betrekking tot ontbinding van mijn contract?
Graag iemand hoger in functie dan het klantenservice personeel.

BVD.
Dit is een openbaar klantenforum, mensen zonder T-mobile logo in hun avatar zijn geen medewerkers maar klanten. 

Een topic dat is gesloten is nog steeds een topic waar een vraag is gesteld en antwoord is gegeven en ook blijft bestaan.
Het was overzichtelijker geweest (afgezien van het feit dat meerdere topics over hetzelfde onderwerp openen gewoon niet is toegestaan volgens de forumregels) om in het al lopende topic (waar ook een t-mobile medewerker al heeft gereageerd) verder te gaan.

Inhoudelijk kunnen wij, meelezende klanten, niets voor u betekenen. 
Als een klacht niet naar tevredenheid is afgehandeld is de geschillencommissie de volgende stap (zie ook: http://www.consuwijzer.nl/telecom-post/contracten-voorwaarden/vraag-klacht-aanbieder-telefonie-internet-tv).
De kwestie is opgelost.

Topic kan gesloten/verwijderd worden.


Heb telefonisch contact gehad met de klantenservice, deze hebben mij geholpen.
Reputatie 5
Goed om te lezen. Ik heb op jouw verzoek dit topic gesloten. Bedankt voor het doorgeven. 🙂