Beantwoord

100 MB internet, maar 57mb downstream op modem

  • 22 February 2018
  • 8 reacties
  • 485 Bekeken

Beste T-Mobile,

Sinds 2 dagen heb ik een T-mobile thuis abbonement met 100mb internet. Nu zie ik op mijn modem dat de max downstream maar 57mb is. Ik haal op verschillende speedtest methoden, inderdaad maar 5.5mb. Word dit nog binnenkort omgezet o.i.d?
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 11 March 2018, 13:07

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Hallo SyntaxError,

Welkom op het Comunnity Forum
Dat klinkt inderdaad niet goed. Zou je kunnen vertellen of je DSL modem rechtstreeks op het israpunt zit aangesloten met de korte kabel met solide kern ? deze zit meestal in de meterkast. soms kan het ook nodig zijn dat de draden in de aansluiting even opnieuw worden aangestript.
door de techniek die gebruikt word kan het tot 10 dagen duren voor dat de lijn helemaal is afgestemd op het nieuwe modem.

Het kan ook zijn dat je geen hogere snelheid kan halen op jou adres. kijk dan even op deze website. https://netco-fpi-info.fourstack.nl
Up
Verbindingsstatus:
Showtime
Upstream lijnsnelheid (kbit/sec):
13722
Downstream lijnsnelheid (kbit/sec):
57771
Maximale upstream snelheid (kbit/sec):
21092
Maximale downstream snelheid (kbit/sec):
56985
Veiligheidscoëfficiënt upstream ruis (dB):
5
Veiligheidscoëfficiënt downstream ruis (dB):
5.4
Upstream interleave depth:
0
Downstream interleave depth:
0
Lijnnorm:
VDSL
Upstream lijndemping (dB):
30.3
Downstream lijndemping (dB):
15.2
Upstream uitvoervermogen (dBm):
8.6
Downstream uitvoervermogen (dBm):
11.7
Downstream interleave depth:
Geen
DSL up tijd:
14 dagen 11 uren 14 minuten 7 seconden

Dit zijn de gegevens van het modem. De 10 dagen zijn om, en er is weinig verbetering te melden. De modem zit direct op het ISRA punt aangesloten.
Enige pointers om toch nog richting de geadverteerde 100MB te kruipen?
Reputatie 7
En wat zegt fourstack?
Reputatie 7
Badge +1
Hou er wel rekening mee dat er bij DSL een groot verschil (kan) zit(ten) tussen de theoretische en praktische download snelheid welke voor een goede weergave altijd bekabeld moet gebeuren.

DSL is helaas nou eenmaal een oude techniek welke nou eenmaal behoorlijk wat beperkingen heeft het werkt maar dat is het dan ook, een Lelijke Eend rijdt ook, maar een BMW rijdt sneller en comfortabeler, daarom blijft het ook zo oerdom van KPN dat ze blijven doorgaan met DSL i.p.v. alles op glasvezel in te zetten.

Hier in mijn omgeving de Achterhoek heeft 100% van de steden en dorpen glasvezel en ook de buitengebieden krijgen allemaal glasvezel, nu hebben alleen de gelukkigen 8mb de meesten nog niet eens 3mb download snelheid.
En wat zegt fourstack?

Wat
Koper
Beschikbaar
Small green check
Distributiepunt(en)
SDF
Wat
FttH
Beschikbaar
Small red cross
Distributiepunt(en)
Technologie
Internet Snelheid
Koper/DSL
100 Mbit/s
Bonded Koper/DSL
200 Mbit/s
Technologie
Internet Snelheid
Fiber
-

Volgens mij moet 100mb gewoon mogelijk zijn toch? En dat je wat verlies hebt daar ben ik bekend mee. Maar bijna 45mb langzamer is wel heel veel 'ruis'..
Reputatie 6
@SyntaxError
Kun je in detail aangeven wat "T-mobile thuis abbonement met 100mb internet" inhoud, dus de URL naar (aanvullende) voorwaarden etc. Woorden als 'vanaf', 'max', 'tot' etc m.b.t. snelheids getallen kunnen nogal het verschil uitmaken.

https://www.t-mobile.nl/thuis/internet
"
Voor gezinnen
50-100 Mbit/s
DSL of Glasvezel internet
"
zegt mij eerlijk gezegd al genoeg.

Als je die 100Mbps wilt halen over DSL, zal je op zoek moeten naar een internetprovider die op jouw adres bonding aan jouw wil verkopen.
Reputatie 7
Hallo SyntaxError,

100Mbit moet kunnen op je adres, dus er is iets mis met de verbinding als je bekabeld maar 57Mbit kan halen. Vaak word er ruis veroorzaakt door de interne bekabeling. (niet juiste kabels)
Heb je het modem direct aangesloten op de isra ? deze zit meestal in de meterkast. wil je deze verlengen dan moet je goede bekabeling gebruiken. Kun je eens wat foto's plaatsen zodat we kunnen zien of alles goed is aangesloten ?

Als het binnenshuis is uitgesloten dan kan de netwerkbeheerder worden aangestuurd om een onderzoek te starten.
Reputatie 7
Hi SyntaxError, om even in te haken op BeMu en Tmoesel, de maximale snelheid kan inderdaad wat afwijken met DSL, ik heb het voor jouw adres nagekeken en je zou hier een verwachtte snelheid van 81 Mbps moeten kunnen halen. Even een "dubbelcheck" vraag, heb je de modem aangesloten met de meegeleverde korte netwerk kabel die bij het installatiepakket zat? Foto's zou inderdaad helemaal ideaal zijn. Ik hoor het graag!

Reageer