Beantwoord

1Gbit/s verbinding, Viaplay, YouTube enz blijven bufferen

  • 10 June 2022
  • 8 reacties
  • 362 Bekeken

Reputatie 3

Hallo,

sinds vorige week ervaar ik een probleem met o.a. YouTube, Viaplay, Netflix, enz. dat deze blijven bufferen.

Bekijk ik een 380p video op YouTube dan na een paar seconden al “buffering”.

Mijn verbinding is glasvezel 1 Gbit/s (ODF).

Bijna dagelijks de melding “ERR_CONNECTION_REFUSED” als ik via Chrome iets wil opzoeken.

Vandaag contact met de klantenservice gehad, zij gaan een monteur sturen welke zeker te weten het probleem gaat oplossen.

 

  • Lijnmetingen waren groen.
  • Speedtest over 84 meting gemiddeld 946,04 Mbps, zie bijlage.
  • Vanaf de Huawei ONT → Cat6a naar Zyxel T50 → Cat6a naar de WAP6807
  • 3 laptops zijn bekabeld met Cat6a aangesloten

Laptop specs:

  • I7 / 32GB / VGA 12GB / Windows Home
  • I9 / 64GB / VGA 32GB / Windows Pro
  • I9 / 64GB / VGA 32GB / Windows Home

Wat ik gedaan heb en dagelijks doe om weer even normaal te kunnen kijken:

  • netsh winsock reset 
  • netsh int ip reset 
  • ipconfig /release
  • ipconfig /renew 
  • ipconfig /flushdns

 

 

Testen zijn gedaan met de virusscanner aan en in volle productiemodus, Wi-Fi gebruiken we hier zelden.

Laptops meegenomen naar bekenden, KPN klant, totaal geen problemen gehad met bufferen toen.

Is het niet makkelijker om gewoon een ander modem op te sturen ipv van een monteur? Uiteraard staat de koffie klaar voor hem/haar.

icon

Beste antwoord door Timo78 20 June 2022, 21:53

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

8 reacties

Reputatie 5

Hoi @Timo78 , Het klinkt als een probleem dat behalve aan het modem ook aan iets anders kan liggen. Ook aan de andere kant van de vezel, in de wijkcentrale kan iets niet goed zitten. Soms is de poort aan die kant bijvoorbeeld niet in orde en moet deze gewisseld worden. De monteur kan dit beter uitsluiten en oplossen dan de klantenservice op afstand. 

Bovendien, als je een modem opgestuurd krijgt, ben je een paar dagen verder voordat die er is. Blijkt dat het probleem niet op te lossen, kan je alsnog een paar dagenop een monteur wachten. Dat schiet niet op. De monteurs hebben trpuwens ook gewoon modems bij zich, mocht het probleem toch daar in zitten.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Timo78 

Sinds vorige week ervaar je dit dus en daarvoor werkte alles goed? De download ziet er uitstekend uit, is de upload hetzelfde?

Reputatie 3

@Jaap,

duidelijk en helder. Ben vandaag intern ook aan het zoeken gegaan en heb nu een kwalitatief betere usb → lan adapter gehaald USB 3.0 naar Gigabit Ethernet Netwerkadapter en met de vrije training F1 zojuist geen buffering issues gehad. Ben benieuwd straks met de kwalificatie en morgen met de race.

@Waqqas,

klopt, op 09-06-2021 ben ik overgezet naar ODF en sindsdien totaal geen problemen gehad tot vorige week. Maar zie bovenstaande, hopelijk is dat het probleem aangezien alle speedtest metingen +940 down en up zijn.

 

Reputatie 3

Euh, antwoord van @Jaap is de oplossing?

Lees mijn reactie mbt vervangen van de usb lan adapter en tot op heden geen problemen gehad. Dus zeer bijzonder dat @Jaap het beste antwoord heeft gegeven...🤣

 

Reputatie 5

@Timo78 mijn naam is haas 🤣. Wel apart dat dezelfde usb adapter elders geen probleem geeft. Kan het zijn dat de andere NIC 'm niet op full duplex pakt? 

Reputatie 3

Waren gewoon full duplex, morgen weer even testen en dan weet ik meer. F1 race bekeken en geen buffering issues oid gehad na vervangen van de usb -> lan adapter.

Reputatie 3

Afgelopen week en weekend zonder buffering issues kunnen genieten van o.a. Netflix, en Viaplay F1.

 

Vervangen van de USB 3.0 naar Gigabit Ethernet Netwerkadapter was dus de oplossing. 

 

Reputatie 5

top, bedankt voor de terugkoppeling!