Beantwoord

2.4 GHz werkt niet goed!

  • 2 January 2018
  • 12 reacties
  • 1421 Bekeken

Ik heb een dual band modem, en als ik met de 2.4 GHz netwerk verbind, en bijvoorbeeld een filmpje bekijk, stopt mijn internet met werken voor ongeveer een halve minuut. Mijn 5 GHz netwerk werkt goed, maar door de 2.4 GHz netwerk stopt het ook met werken. Hierdoor kan ik niet met oudere apparaten die alleen de 2.4 GHZ netwerk zien met het internet verbinden, omdat het anders stopt met werken. Ik heb van alles geprobeerd, het kanaal te verranderen wat niet heeft gewerkt. We hebben gebeld, en een kabel van onze modem is vervangen wat ook niet heeft geholpen. Ik had ook een keer de MHz verranderd, waardoor het werkte voor een tijdje en toen weer problemen veroorzaakte. Weet iemand misschien hoe ik dit kan oplossen?

ik heb de Huawei HG659
Hardwareversie: VER.B
Softwareversie: V100R001C243B030
icon

Beste antwoord door Brian 8 January 2018, 16:36

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 5
zijn de wachtwoorden van de ssid ook verschillend ? , zo niet probeer dat eens .
zijn de wachtwoorden van de ssid ook verschillend ? , zo niet probeer dat eens .
Hoe kan ik de wachtwoorden van de ssid verschillend maken?

Bedankt voor je hulp 🙂
Reputatie 5
https://thuisservice.t-mobile.nl/thuis-assets/downloads/handleidingen/ssid-en-wifi-wachtwoord-wijzigen-hg659.pdf
https://thuisservice.t-mobile.nl/thuis-assets/downloads/handleidingen/ssid-en-wifi-wachtwoord-wijzigen-hg659.pdf
Bedankt, maar is de 'Vooraf gedeelde WPA-sleutel' niet het wachtwoord van alle ssids? Want als ik het verrander, blijft het toch allebij hetzelfde en niet verschillend?
Reputatie 5
het wachtwoord hoeft niet , alleen de naam van de ssid .
dus voor 2,4ghz bijvoorbeeld : jan en voor 5ghz : kees

dit wel bevestigen in je modem , denk dat je modem even opnieuw opstart.
het wachtwoord hoeft niet , alleen de naam van de ssid .
dus voor 2,4ghz bijvoorbeeld : jan en voor 5ghz : kees

Ze waren allebij al verschillend
Reputatie 5
oke , dus daar ligt het niet aan .
ja dan heb ik zo daar geen antwoord op .
Reputatie 7
Hi, dat klinkt alsof het 2.4 Ghz signaal niet sterk genoeg is (het 5 Ghz signaal is sterker maar heeft een minder groot bereik). Wat is de afstand tot de modem? En spelen de problemen ook wanneer je je dichter bij de modem bevindt? Goed dat je zelf al een aantal zaken hebt geprobeerd! In dit topic vind je nog meer stappen die je uit kan voeren om de verbinding te verbeteren. Ik hoor graag wat het resultaat is!
De afstand tot de modem is niet zo heel groot, de problemen spelen zich ook af wanneer ik dichterbij de modem ben en heb alle stappen geprobeerd en nog steeds heb ik het problem.
Reputatie 7
Hmm zou je mij via een privébericht je T-Mobile Thuis klantnummer, je volledige adres en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer door willen sturen? Dan kijk ik graag met je mee naar een oplossing!
Hallo Brian,

Ik heb sinds twee dagen hetzelfde probleem. Zou je mij ook kunnen helpen?

Groet,

Robbert
Reputatie 1
Hoeveel apparaten heb je bij je modem staan?
Dat kan een reden zijn dat je signaal verlies kan krijgen,
hoeveel Wifi / bedrading heb je in je huis?.
Zelf heb ik alles van T-mobile Thuis en ik merk zelf dat als me Media box aanstaat plus veel gebruik van het internet maak, dat alles sloom gaat tot gevolg tot uitval, Zet ik mijn mediaboxen uit (slaapkamer / woonkamer) gaat alles ineens 10x beter en sneller (ja het is vaag en wat T-mobile zegt dat het door de Mediaboxen komt dat ik signaal verlies heb)

Ik zal je aanraden om alles te resetten je hele modem, kijk even wat dat doet.

Reageer