Beantwoord

2 LAN poorten werken niet, 2 werken wel. Wifi wel. HUAWEI modem

  • 28 September 2022
  • 4 reacties
  • 197 Bekeken

Hallo,

Poort 1 en 2 werken wel op de router, maar poort 3 en 4 niet. Het heeft niks te maken met de kabels, want die werken wel juist als ik ze in poort 1 of 2 doe. Ik had er eerst geen last van omdat ik maar 2 apparaten had voor bekabeld internet, maar nu heb ik een derde en kan ik ze dus niet alledrie inpluggen zonder dat er 1tje niet doet.Ik krijg de melding bij poort 3 en 4 dat er geen IP adres te halen is. Router resetten werkt ook niet.

 

EDIT:

Als ik inlog op de modem dan zie ik hem wel staan bij ethernet apparaten maar het heeft geen internet

icon

Beste antwoord door Waqqas 28 September 2022, 10:40

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @A.Asruf 

De Huawei modem heeft 2 internet poorten (1 en 2) en 2 IPTV poorten (3 en 4). Indien je nog het oude tv platform heb dan werkt de tv via poort 3 en 4 maar als je het nieuwe tv platform hebt dan werkt de tv ook via poort 1 of 2 (internet) en zijn poort 3 en 4 dus onbruikbaar. Je zou beter kunnen wachten op de reactie van een moderator die je modem misschien om kan ruilen voor een Zyxel, daarmee kan je internetten en tv kijken via alle 4 de LAN poorten.

Dan zou ik inderdaad een andere modem nodig hebben. Het gaat namelijk niet om een tv maar om 2 pc's en 1 spelcomputer. Ik heb dus 3 internetopeningen nodig

Reputatie 7
Badge +14

De snelste, en misschien wel makkelijkste oplossing is een eigen switch toe te passen.

 

Reputatie 7

Hi @A.Asruf, goed dat je dit bij ons navraagt! De tips door @Waqqas en @eric zijn natuurlijk heel handig. Een switch zorgt vaak voor de goede oplossing, waardoor je elk apparaat kan aansluiten. Mocht dit nog niet de gewenste oplossing geven, dan kan het modem worden omgeruild voor een Zyxel modem. Daarbij staan de 4 LAN poorten geheel open om te gebruiken voor zowel de TV dienst als voor de internet verbinding. Ik hoor het graag van je!

Reageer