2 maanden zonder internet door glasvezelbreuk, geen oplossing in zicht

  • 30 October 2022
  • 6 reacties
  • 573 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Zitten nu bijna 2 maanden zonder internet en TV. Toch maar eens via dit forum proberen, omdat er ondanks het meerdere malen per week bellen nagenoeg niets gedaan wordt en het vertrouwen dat dit nog opgelost gaat worden sterk afneemt.

5 september. Problemen beginnen

De waterleidingen in de straat worden door van Gelder vervangen, tijdens deze werkzaamheden hebben ze onze glasvezelkabel geraakt waardoor hier nu een breuk in zit. Wij wisten dit in eerste instantie niet en de werkploeg verzekerde ons dan ook dat er niets aan de hand was. Omdat het internet het de volgende dag nog niet deed hebben we T-Mobile gebeld. Er werd een monteur van Guidion aangestuurd.

12 september. Monteur Guidion komt langs 

De monteur van Guidion komt langs en ziet binnen enkele minuten dat het probleem buiten zit. Hij gaf aan een monteur voor buiten te sturen. Hier beginnen de problemen, want er is niemand aangestuurd naar aanleiding van dit bezoek. Na veelvuldig contact op te hebben genomen met de klantenservice, komt er (Na 3 weken) eindelijk iemand om de situatie buiten te kijken.

6 oktober. VolkerWessels komt langs en laat vervolgens niks meer horen

Een monteur van VolkerWessels komt langs en kijkt nogmaals naar onze receiver en bezoekt daarna naar de wijkcentrale. Op beide plekken zit alles goed, dus er zit ergens voor de deur een breuk in de kabel. Hij geeft aan een vergunning nodig te hebben om te graven en dat er binnen 1 / 2 dagen contact met ons zal worden opgenomen.

We zijn nu 3,5 week verder en hebben nooit meer wat van VolkerWessels gehoord. Omdat T-Mobile dit aan moet aansturen ook meerdere malen de klantenservice gebeld, maar het lijkt alsof er niets gebeurd en wij worden totaal niet op de hoogte gehouden. We beginnen hier na 2 maanden zonder TV en Internet redelijk moedeloos van te worden. 

 


6 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Bosbess, welkom op de Community! 🙋‍♂️

Je bent bij ons aan het juiste adres met alle vragen over jouw abonnement. Bedankt voor je uitgebreide beschrijving, zo heb ik meteen een goed beeld van wat er precies gebeurd is. 

Ik heb aan onze contactpersoon gevraagd om dit nu echt zo snel mogelijk op te pakken omdat je al lang wacht op een terugkoppeling. Onze Fiber-afdeling hoopt begin deze week nog een definitieve update te kunnen doorgeven. Ze zullen je telefonisch benaderen met het resultaat hiervan. Sorry voor de lange wachttijd!

Inmiddels zijn we 15 dagen verder en is de breuk nog steeds niet verholpen. Naar aanleiding van het bericht op dit forum, is niet VolkerWessels (waar eerst contact mee was), maar KPN op 3 november langs geweest om de breuk nogmaals te constateren. Diezelfde dag zijn de werktekeningen bij T-Mobile opgevraagd en zouden we binnen een aantal dagen een afspraak voor reparatie kunnen maken. 

Hier gaat voor de zoveelste keer fout, want KPN gaf vorige week aan dat T-Mobile de storing als gereed heeft gemeld. Hierdoor kan KPN niets meer doen totdat de storing opnieuw gemeld wordt. Ondanks het meerdere malen bellen met de klantenservice (T-Mobile) staat de melding vandaag nog op gereed.

Omdat het telefonisch maar niet wil lukken, bij deze hier mijn vraag om de storing zo snel mogelijk opnieuw aan te melden bij KPN en daarbij gelijk de werktekeningen aan te leveren. Wij zitten sinds gisteren 10 weken zonder tv en internet. 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Bosbess, goed dat je hier een bericht over plaatst, ik schrik ervan dat dit al zo lang duurt! Ik wilde meteen voor je aan de slag om zo snel mogelijk tot een oplossing te komen, alleen staat er bij ons nog een opdracht open voor VolkerWessels. Het lijkt erop dat zij druk voor je aan de slag zijn alleen begrijp ik uit jouw bericht dat je niks meer van hen hebt vernomen? Ik ga in ieder geval meteen weer navraag voor je uitzetten bij de glasvezelafdeling want hier word ik absoluut niet blij van. 

Ik ga er alles aan doen zodat ik of een collega van de glasvezelafdeling snel bij je terug kan komen voor een update!

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Bosbess, een kleine tussentijdse update: ik ben flink voor je wezen schakelen en onze glasvezelafdeling weet zeker dat VolkerWessels dit aan moet pakken. Zij gaan stevig aankloppen bij VolkerWessels en hiermee hoop en verwacht ik meer teweeg te kunnen brengen. Wij gaan hier voor je achteraan!

Hoi @Cal, het klopt dat wij na 6 oktober niets meer hebben vernomen van VolkerWessels.

Wel vreemd dat VW nu weer in beeld komt. Het bericht op dit forum en de reactie van @Jason heeft namelijk een bezoek van KPN en het opvragen van werktekeningen heeft opgeleverd.

Ik hoop dat wij snel een afspraak kunnen maken voor het repareren van de glasvezelkabel. 

Reputatie 7

Hi @Bosbess, dankjewel voor de aanvulling! Op basis van alle informatie waarmee @Cal heeft aangeklopt achter de schermen, is er doorgegeven dat VWT het verder dient op te pakken. Ik duim met je mee dat er hier heel snel een reactie op komt. We zitten er in ieder geval bovenop! 

 

Reageer