Beantwoord

[28-10] Latency issues



Toon eerste reactie

564 reacties

Reputatie 1

Hoe kun je de ACM waarschuwen? Wellicht handig om dit even uit te leggen zodat het makkelijker is voor leken.

Het is vrij makkelijk om met de ACM in contact te komen, ze zijn op alle manieren te bereiken:

https://www.acm.nl/nl/contact

Een e-mailtje is het makkelijkst, maar ik denk zelf dat ik de komende dagen even in de telefoon klim (als mijn telefoons ten minste acceptabel werken, ping inmiddels naar de 130 ms), kwestie dat ze niet alleen maar e-mails ontvangen.

Klopt, heb ik dan ook gelijk maar eens gedaan. 

 

Reputatie 2

“Internet gaat fout. T-Mobile naait klanten”

https://www.geenstijl.nl/5150292/internet-gaat-fout-t-mobile-naait-klanten/

 

 

https://nos.nl/artikel/2308170-toezichthouder-kijkt-naar-t-mobile-vanwege-klachten-over-traag-internet.html

 

T-Mobile zegt hard aan een oplossing te werken voor klanten die last hebben van de aanpassingen in het netwerk, maar is niet van plan de omleiding terug te draaien.

Reputatie 4

https://nos.nl/artikel/2308170-toezichthouder-kijkt-naar-t-mobile-vanwege-klachten-over-traag-internet.html

Reputatie 7
Badge +10

Ik ben benieuwd hoe de CEO dat gaat rijmen met het oplossen van de prestaties van het netwerk. :thinking: Ik wacht het af en ook hoe snel we verbetering mogen merken. 

Reputatie 2

T-Mobile zegt hard aan een oplossing te werken voor klanten die last hebben van de aanpassingen in het netwerk, maar is niet van plan de omleiding terug te draaien.

 

 Dat is dus het einde voor mij bij T-Mobile Nederland, doei doei!

Wat is nu de beste manier om onder je contract uit te komen, en welke provider in Nederland is dan wel een goeie keuze?

Reputatie 2

T-Mobile zegt hard aan een oplossing te werken voor klanten die last hebben van de aanpassingen in het netwerk, maar is niet van plan de omleiding terug te draaien.

 

 Dat is dus het einde voor mij bij T-Mobile Nederland, doei doei!

Wat is nu de beste manier om onder je contract uit te komen, en welke provider in Nederland is dan wel een goeie keuze?

Tweak.nl  Ik heb mijn overstap ook zojuist aangemeld.

 

Hoe zit het met andere internet leveranciers?

  • UPC, Ziggo en Liberty Global zijn met soortgelijke praktijken bezig. Dus daar kan je soortgelijke problemen verwachten.
  • Tele2 NL (nu ook onderdeel van T-Mobile / T-Systems) heeft sinds vorig jaar hun dataverkeer via Zweden (!!) lopen.. namelijk via Tele2 Sweden.
  • KPN (en gerelateerde netwerken): KPN heeft al hun peerings tbv KPN NL (AS1136) bevroren via de AMS-IX .. en wil alleen nog maar peerings afsluiten via een betaalde PNI (directe koppeling) of via de NL-IX (een KPN dochter). Het is de verwachting dat de nog zelfstandige KPN dochters langzaam maar zeker ook via AS1136 (KPN NL) hun internet verkeer zullen gaan krijgen. Nu is KPN Internationaal (AS286) recent verkocht aan het internationale bedrijf (GTT), dus helemaal achter DTAG zal KPN NL zich niet gaan verstoppen. Maar zorgelijk zijn deze ontwikkelingen wel.

Wat doe je als klant van T-Mobile?
Hoe kan je als reseller of consument dit soort monopoly gedrag op de korte termijn fixen?
De enige manier waarop T-Mobile Thuis dit gaat fixen is: niet. Dus als consument kan je het beste je lijn verhuizen naar een NIET T-Mobile / Tele2 / DTAG / Ziggo / Vodafone / KPN partij.

Voor thuisgebruik kan je als alternatief voor deze partijen kiezen voor een onafhankelijke speler als Tweak

Deze kutclub gaat deze beslissing niet meer terug draaien.

T-Mobile zegt hard aan een oplossing te werken voor klanten die last hebben van de aanpassingen in het netwerk, maar is niet van plan de omleiding terug te draaien.


Nou prima toch, dan passen wij wel aan. Door naar een andere provider te gaan. Stelletje naaiers. 

Inderdaad prima allemaal hoor. Maar dan moeten ze ook niet moeilijk gaan doen als ik onder het jaar contract uit wil.

Reputatie 7
Badge +18

“Internet gaat fout. T-Mobile naait klanten”

https://www.geenstijl.nl/5150292/internet-gaat-fout-t-mobile-naait-klanten/

 

 

Geen Stijl, riooljournalistiek

Reputatie 1

Hoe kan het dat Tweak op mijn adres 1Gb kan leveren en TM maximaal 100Mb ?

 

“Internet gaat fout. T-Mobile naait klanten”

https://www.geenstijl.nl/5150292/internet-gaat-fout-t-mobile-naait-klanten/

 

 

Geen Stijl, riooljournalistiek


Ja lekker relevant wat jij vindt hier van. Normale media praat er ook over ei.

Reputatie 2

“Internet gaat fout. T-Mobile naait klanten”

https://www.geenstijl.nl/5150292/internet-gaat-fout-t-mobile-naait-klanten/

 

 

Geen Stijl, riooljournalistiek

True!

 

https://nos.nl/artikel/2308170-toezichthouder-kijkt-naar-t-mobile-vanwege-klachten-over-traag-internet.html

 

NOS te links zeker?

 

https://www.a2b-internet.com/zit-je-bij-t-mobile-en-heb-je-opeens-last-van-een-trage-internet-verbinding/

 

 

Reputatie 4

Hoe kan het dat Tweak op mijn adres 1Gb kan leveren en TM maximaal 100Mb ?

 

Ik keek nog ergens verder rond en leek erop dat ze ruzie met kpn hebben en of door deze reroute

Reputatie 2

“Internet gaat fout. T-Mobile naait klanten”

https://www.geenstijl.nl/5150292/internet-gaat-fout-t-mobile-naait-klanten/

 

 

Geen Stijl, riooljournalistiek

https://tweakers.net/nieuws/159140/t-mobile-thuis-gebruikers-klagen-over-hoge-latency-na-routering-via-duitsland.html

 

Tweakers, te technisch zeker?

Reputatie 4

Wat een topartikel van de NOS! Niet alleen een nieuwtje, maar ze zijn duidelijk goed op de hoogte waar het om gaat. En de ACM is dus wakker.

Ik denk dat we dat we de eerste stap om T-Mobile terug op het rechte pad te krijgen met goed gevolg volbracht hebben en dat als we de druk nog verder weten op te voeren, succes mogelijk is. Ik denk dat we in ieder geval alle pijlen op de ACM moeten zetten opdat die de wet ook daadwerkelijk gaat handhaven: Van die klanten die opzeggen zullen ze niet blij worden maar die kunnen een berekend verlies zijn, de ACM is daarentegen niet te negeren.

En laat ik tot slot zeggen, een concurrerend T-Mobile in Nederland is veruit te verkiezen boven een duopolie van KPN en Ziggo, dus we hebben er alle belang bij om T-Mobile op het rechte pad te krijgen.

Als ik een Duitse internet provider had gewild, had ik wel een Duitse maatschappij benadert… Erg teleurstellend dat T-Mobile zich bedacht heeft wat betreft hun beloftes zo veel aan de klant te hechten.

“Het beste netwerk van Nederland,” zeggen ze op de website.

Allicht waar, jammer alleen dat we als klant daar géén gebruik van mogen maken en toch maar een Duits netwerk moeten gebruiken.

Ik heb alvast de datum waarop mijn contract afloopt in de agenda staan. Zodra dat eerste jaartje T-Mobile Thuis er op zit dus maar op zoek naar een internet provider die vanuit Nederland werkt. 

Hetzelfde probleem in Purmerend. 

Helaas verloopt dit abonnement met veel vertragingen, letterlijk en figuurlijk. 

Fix dit aub snel T-mobile, want dit is echt niet te verkopen. 

Reputatie 1

Routering naar CloudFlare’s DNS (1.1.1.1) verloopt met zo’n 5 à 10% package loss:

 

Ping statistics for 104.17.156.85:
Packets: Sent = 100, Received = 93, Lost = 7 (7% loss),

Ben nieuwsgierig naar jullie routering naar ZeelandNet, een grote regionale provider. Deze heeft zijn servers zowat om de hoek staan maar van de latency is niets meer over, laat staan van de bandbreedte:

  1     1 ms     1 ms     1 ms  192.168.1.1
2 14 ms 13 ms 13 ms x-xxx-21-31.ftth.glasoperator.nl [31.21.xxx.x]
3 13 ms 13 ms 23 ms 10.10.10.253
4 13 ms 13 ms 13 ms 80.156.160.229
5 17 ms 13 ms 27 ms 217.239.53.129
6 88 ms 88 ms 88 ms 193.158.36.34
7 90 ms 90 ms 90 ms zeelandnet.demarc.cogentco.com [149.11.39.66]
8 93 ms 93 ms 108 ms gs-ro02-be-10-3.zeelandnet.nl [62.238.255.250]
9 94 ms 93 ms 94 ms www.zeelandnet.nl [217.63.91.13]

https://www.speedtest.net/result/8714982525.png

Dit gaat toch tegen elk verstand in?

 

T-Mobile, gaan jullie deze routes ook verbeteren? Onacceptabel om nu dat het internet volgens T-Mobile vooral bedoeld lijkt om niet meer bij regionale spelers diensten af te nemen, en in plaats daarvan te hopen dat jouw website of dienst belangrijk genoeg is om niet met factor 10 aan kwaliteit in te boeten? Dit brengt een soort proleteninternet, een discriminerend netwerk teweeg! Absurd, deze eenzijdig bedongen ‘verbetering’!

Reputatie 3
Badge +2

We hebben inderdaad de verkeersroutes veranderd naar de AS3320 van Deutsche Telekom. We hebben dit gedaan om de kwaliteit te verbeteren en verwachtten geen klantimpact. Helaas is een kleine groep klanten getroffen. Daarom voegen we aanzienlijke capaciteit toe aan specifieke routes om de kwaliteit van het netwerk te verbeteren. We werken dag en nacht om dit probleem op te lossen en zullen niet stoppen totdat ons netwerk weer de kwaliteit heeft die al onze klanten gewend zijn en verwachten.

Reputatie 7
Badge +10

T-Mobile zegt hard aan een oplossing te werken voor klanten die last hebben van de aanpassingen in het netwerk, maar is niet van plan de omleiding terug te draaien.

 

 Dat is dus het einde voor mij bij T-Mobile Nederland, doei doei!

Wat is nu de beste manier om onder je contract uit te komen, en welke provider in Nederland is dan wel een goeie keuze?

Ik zou beginnen met ze formeel in gebreke te stellen en ze een redelijke termijn te geven om de issues (dus latency, packet loss en ping issues) op te lossen en bij geen oplossing binnen de termijn dat je genoodzaakt bent het contract te ontbinden. Redelijk is meestal iets van 2 weken. Een ingebreke stelling is niet geldig via een forumbericht, maar moet via een formeel kanaal, bijvoorbeeld aangetekende brief.

Vanuit T-Mobile is aangegeven dat ze de problemen met packet loss, latency en ping op gaan lossen. Mogen ze dan laten zien.

Reputatie 1

Koekoek, meneer de CEO heeft zijn bericht van Linkedin verwijderd… :wave:

Reputatie 4

Het verzoek was een inhoudelijke reactie, Candy, geen kluitje in het riet. Wat dat kluitje in het riet betreft: Jullie gaan weer over de AMS-IX routeren, daar is geen enkele discussie over mogelijk binnen onze zakelijke relatie. Duidelijk?

Reputatie 1

Ik moet eerlijk zeggen dat ik hier weinig merk maar misschien komt dit nog.

https://www.speedtest.net/result/8715066698

 

Daarbij komt dat ik TM per 1 december opgezegd heb i.v.m. verhuizing en pas eind 2020 weer een internet aansluiting krijg in mijn nieuwe huis , tussentijds verblijf ik op een adres met KPN internet.

Kan ik aankijken of TM zich toch verbeterd anders zal ik toch voor een andere ISP moeten kiezen.

 

Reageer