Beantwoord

[28-10] Latency issues

Toon eerste reactie

564 reacties

Reputatie 1

@Candy en die packetloss blijft maar doorgaan. Wat een stelletje prutsers zijn jullie! Internet is gewoon onbruikbaar op dit moment. Logisch want het is weer tegen de avond. Dit gaat gevolgen hebben hoor.

Reputatie 4

T-Mobile zegt hard aan een oplossing te werken voor klanten die last hebben van de aanpassingen in het netwerk, maar is niet van plan de omleiding terug te draaien.

Dat is dus het einde voor mij bij T-Mobile Nederland, doei doei!

Wat is nu de beste manier om onder je contract uit te komen, en welke provider in Nederland is dan wel een goeie keuze?

Ik zou beginnen met ze formeel in gebreke te stellen en ze een redelijke termijn te geven om de issues (dus latency, packet loss en ping issues) op te lossen en bij geen oplossing binnen de termijn dat je genoodzaakt bent het contract te ontbinden. Redelijk is meestal iets van 2 weken. Een ingebreke stelling is niet geldig via een forumbericht, maar moet via een formeel kanaal, bijvoorbeeld aangetekende brief.

Vanuit T-Mobile is aangegeven dat ze de problemen met packet loss, latency en ping op gaan lossen. Mogen ze dan laten zien.

Bedankt, alleen er is al aangegeven dat ze de routing niet gaan aanpassen dus het zou nooit meer zo optimaal werken als dat het deed toen de routing nog via AMS-IX liep.

Is dit genoeg om het contract te kunnen verbreken denk je?

Nee, want je hebt ze niet via een formeel kanaal in gebreke gesteld. Pas als op jouw eigen ingebrekestelling een weigering volgt, of de termijn die je stelt verloopt, ben je gerechtigd het contract ontbinden. Nederlandse rechters hechten zeer veel belang aan de ingebrekestelling, dus wil je zeker van je zaak zijn, doe dit goed.

Ja dat snap ik, maar ik moet hun tijd geven om met een oplossing te komen maar het zou nooit meer worden zoals het was want er is gewoon geen snellere mogelijkheid dan direct via Nederland de routing te laten lopen. Mijn vraag is dus eigenlijk stel ze beperken de packet loss en latency tot minimaal maar het is nog steeds meer dan het was zou dat punt dan sterk genoeg zijn om mijn contract te kunnen openbreken.

Mijn inziens wel, omdat nog steeds een ander produkt geleverd wordt dan verkocht. Bijvoorbeeld vind ik het niet prettig dat mijn vaste telefonieverbindingen nu door meerdere landen lopen met allemaal geheime diensten met afluisterprogramma's. Dat is mijn inziens voldoende om tot ontbinding over te gaan. Uiteindelijk moet een rechter oordelen of het produkt inherent anders is dan wat verkocht is en als T-Mobile de schade beperkt, dan hebben ze daar natuurlijk wel een argument voor. Ik verwacht niet dat het voldoende is.

Echter, de kans dat dit voor de rechter komt is nul, T-Mobile gaat echt niet talloze ingebreke-rechtzaken voeren alle klanten die opzeggen met een voor hun behoorlijke onzekere uitkomst. Wat je kunt verwachten is een beetje dreigen met incassobureau's, en na een hoop geblaf ze de realiteit accepteren.

Reputatie 7
Badge +10

Het is de ACM ook opgevallen en net in het landelijke nieuws, er word dus aan gewerkt, al is het anti reclame.😁😁

Maar ik moet nog tot eind Mei 20020

Het wordt steeds langer. :P

Ja lekker, ook mobiel internet is bagger geworden, had het hersteld dacht ik voordat ik het plaatste maar hij was al bezig.

Stiekem… ;)

Als ik op 4G kijk merk je een wereld van verschil met Netflix, t.o.v. wifi en VodafoneZiggo. Zie het verkeer daar via Duitsland lopen. 

Reputatie 1

Het is de ACM ook opgevallen en net in het landelijke nieuws, er word dus aan gewerkt, al is het anti reclame.😁😁

Maar ik moet nog tot eind Mei 20020

Het wordt steeds langer. :P

Maart 2020
Spijt dat ik 1.5 jaar geleden van Tweak naar T-Mobile gegaan, voor de centjes was het wel goed. Maar heb de afgelopen jaar genoeg veranderingen in het netwerk gezien, maar geen positieve.

Einde contract is signup Tweak

Reputatie 1

Ik heb uit nieuwsgierigheid mijn VPN eens aangezet.

Wat blijkt: door op deze manier een andere routing te forceren (NordVPN heeft servers staan bij Worldstream) lijken de problemen voor zover getest ‘verdwenen’. Zowel snelheid als latency lijken onder de streep flink verbeterd!

Dus: als een stabiele verbinding cruciaal is, neem dan voor zolang deze vervelende situatie speelt een VPN af in Nederland die direct routeert naar DTAG.

(Doet geen afbreuk aan hoe overduidelijk ongewenst deze dure oplossing is, natuurlijk)

Dit heeft de CEO van T-mobile zojuist op linkedIn vermeld: 

We have indeed changed the routes of traffic to Deutsche Telekom’s AS3320. We have done this to improve the quality and did not expect any customer impact. Unfortunately, a small group of customer have been affected. Therefore, we are adding significant capacity to specific routes to improve the quality of the network. We are working day and night to correct this issues and will not stop till our network is back to the quality all our customer are used to and expect.

https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:6594852645716975616?commentUrn=urn%3Ali%3Acomment%3A%28activity%3A6594852645716975616%2C6594929402079956996%29

Niet zo heel veel nieuws dus, maar meer woorden dan de woordvoerder kon verzinnen.  

eventueel genoeg klanten zeg hun abbo op ;) dan is capaciteit er weer 

Ik heb uit nieuwsgierigheid mijn VPN eens aangezet.

Wat blijkt: door op deze manier een andere routing te forceren (NordVPN heeft servers staan bij Worldstream) lijken de problemen voor zover getest ‘verdwenen’. Zowel snelheid als latency lijken onder de streep flink verbeterd!

Dus: als een stabiele verbinding cruciaal is, neem dan voor zolang deze vervelende situatie speelt een VPN af in Nederland die direct routeert naar DTAG.

(Doet geen afbreuk aan hoe overduidelijk ongewenst deze dure oplossing is, natuurlijk)

Worldstream heeft een private peering met DTAG, daar betalen ze veel geld voor. Dit is niet echt een oplossing als iedereen dit doet, dan loopt ook die verbinding vol en is Worldstream veel geld kwijt.
En je verkeer loopt dan nog steeds via Duitsland.

Reputatie 1

Mijn Home Assistant is ook niet meer bereikbaar sinds een half uurtje… goed bezig T-Mobile, dit gaat je klanten kosten. We hadden er niet op gerekend dat dit problemen zou geven. Dat zegt genoeg over de technische kennis daarzo, vooral bij de beslissingnemers…..

Hoe kan het dat Tweak op mijn adres 1Gb kan leveren en TM maximaal 100Mb ?

misschien de beheerder van de glasvezel op jou buurt is geen TM partner.. dus geen fiber :)

mooi klaar mee,

betaal 50euries voor 500mb up en lo, en houd momenteel nog maar 50 tot 150mb over.

geluk dat mn contract vrij staat, dus TABEE tmobile-shit, voor jullie vele anderen. 

en die kleine groep waar hun t overhebben, das bull shit vele reageren niet en zeggen gewoon hun abbonm op. maar in hun beleving klinkt het wel leuk dat er maar een paar last van hebben zodat ze net doen of hun neus bloed en dit gewoon laten zoals het is, t is toch een geld kwestie. liever meer winst dan een tevreden klant. 

dit had dus 500mb moeten zijn. 

(gebruik hier hun eigen meter) 

Reputatie 7
Badge +10

Hoe kan het dat Tweak op mijn adres 1Gb kan leveren en TM maximaal 100Mb ?

Waarschijnlijk omdat je geluk hebt dat Tweak daar een eigen POP heeft en T-Mobile vast zit aan WBA.

We hebben inderdaad de verkeersroutes veranderd naar de AS3320 van Deutsche Telekom. We hebben dit gedaan om de kwaliteit te verbeteren en verwachtten geen klantimpact. Helaas is een kleine groep klanten getroffen. Daarom voegen we aanzienlijke capaciteit toe aan specifieke routes om de kwaliteit van het netwerk te verbeteren. We werken dag en nacht om dit probleem op te lossen en zullen niet stoppen totdat ons netwerk weer de kwaliteit heeft die al onze klanten gewend zijn en verwachten.

Nee een grote groep is getroffen alleen een kleine groep merkt de verandering. De grote groep geeft de schuld aan het apparatuur in huis en denkt hier niet over na. 

Als TM zo zeker is van zijn zaak dat dit voor kwaliteitsverbetering moet zorgen, zou je het toch niet erg vinden als jullie je klanten die dit probleem ervaren gratis hun contract te laten opzeggen toch?

Zit net anderhalve maand bij jullie en wat heb ik nu toch spijt..

Het is toch niet te geloven. Het enigste wat nog een beetje goed werkte was het internet sinds mijn overstap. En nu al een paar dagen is het ruk. Wat een ongelofelijke fout van mij om in de mooie praatjes te trappen van Tmobile. En nu zit je er een jaar aan vast. Ik ben echt ongelofelijk pissig. En die entone box is helemaal een dom terug in de tijd apparaat. Tmobile jullie maken er een bende van. Ben erg ontevreden. En na een jaar ga ik zeker weg. Goedkoop is duurkoop. 

mvg Peter 

Reputatie 2

T-mobile dit is echt schandalig! zeker door dat waardeloze antwoord erbij “We have done this to improve the quality”  

Reputatie 3
Badge

Jullie klachten blijven doorsturen! 

https://nos.nl/artikel/2308170-klachten-bij-toezichthouder-over-traag-internet-bij-t-mobile.html

Reputatie 3

Ook bij RTL/Bright hebben ze inmiddels een artikel geschreven over de problemen bij T-mobile. Ik kan hier alleen maar om lachen hoe dom! 

https://www.rtlnieuws.nl/tech/artikel/4901676/klanten-t-mobile-thuis-last-van-vertraagd-internet

Opzegging is de deur uit. Als je een simpel 50Mbit VDSL lijntje nog trager kan laten aanvoelen dan hij normaal al is, dan doe je echt wat verkeerd T-Mobile.

Het was leuk voor zolang het duurde, gelukkig zijn er voor VDSL gebruikers prima alternatieven zoals Online en Youfone.

Mijn advies, blijf klagen maar probeer vooral (voortijdig) op te zeggen. De enige manier waarop ze de onvrede van ons mogelijk voelen, is door ze in de portemonnee te raken.

dit is dus wat ik krijg voor 50eurie p maand voor 500mb 

hoef jullie niet te zegen wie er hier als eerste de deur uit gaat. 

Pings gaan hier soms 150+ ms met verschillende speedtest servers.

NLziet hapert. VOIP telefoon van m’n werk is heel slecht geworden. (125ms en hoger voor VOIP is compleet ruk natuurlijk)

Reputatie 4

En de avond is weer begonnen, lekkere mooie latency weer!. 
Server staat in Amsterdam. 

Reputatie 3

@Candy

We weten dat je dit MOET zeggen, zo werkt PR/communicatie nu eenmaal in de corporate wereld. Maar iedereen weet inmiddels dat het onzin en leugens zijn dus je kunt nog beter niks zeggen dan een PR-approved bericht met onzin neerzetten.

Het heeft niks met kwaliteitsverbetering te maken, alleen met het klaarzetten van je eyeball klanten om meer geld aan content providers te vragen. Het uitzetten van alle NL-based Vodafone network traffic is een milestone geweest om dit in het DT winstplan te realiseren.

IEDEREEN heeft hier last van, ook al zal het alleen naar bepaalde bestemmingen zijn. Dus ook al heb je met de ene website/dienst geen last, iedereen zal last hebben van bijvoorbeeld voornamelijk middelgrote en kleinere hosting en streaming partijen die nu ineens alle lijnen naar jullie vol hebben zitten.

Dat ze in Duitsland al jaren last van slecht internet hebben door deze praktijken, betekent niet dat dit zomaar ook even in Nederland er door geduwd kan worden. Verkeerde inschatting van de markt en de herrie dit dit nu veroorzaakt van je klanten en is gepubliceerd ALLE mainstream media inmiddels.  De naam DTAG en T-mobile heeft in 3 dagen tijd een enorme vieze smaak gekregen voor de thuisgebruiker.

Ik heb ‘t sterke vermoeden dat jullie dachten meer tijd te hebben om dure lijnen te kunnen verkopen en zo het langzaam op te kunnen lossen. Helaas is dit volledig opgeblazen en staan jullie met enorme headlines in elk nieuwsbericht dat jullie internetdiensten moedwillig slecht zijn gemaakt met oog op winst en monopoliewerking. Zelfs de ACM is een onderzoek gestart.

Het doel van dit PR bericht is niks anders dan “pappen en nathouden”, gezien een terugdraai van de situatie deze hele meerjaren strategie van tafel veegt en miljoenen zal gaan kosten in de geplande winst.

Succes met jullie marketing plan voor die prijsoorlog tegen de gevestigde orde voor de komende maanden, dit kan waarschijnlijk de prullenbak in. De marktafzet zal enorm veel lager zijn door al dit nieuws en heeft het tegengestelde effect gehad.

Goedkoop is duurkoop is het motto hier.

En zoals ik eerder aangaf, ik kijk ‘t ongeveer een week aan, als er dan geen betere verbindingen opgezet of teruggezet zijn voor lokale traffic exchange binnen de Nederlandse grenzen voor zowel grote als kleine partijen zoals ‘t bij een goed verbonden en kwalitatief goed internet hoort, gaat bij mij ook de opzegging er uit. Voor zowel m’n Internet als (zakelijke) mobiele abonnementen.

Sinds dit weekend delays van 90+ms naar Antwerpen en Eindhoven. En dat vanuit Rijen?! Dit was altijd zo'n 5ms. Echt belachelijk dit. Zet het gewoon terug op AMS-IX.

Reputatie 3

Hierbij sluit ik me volledig bij @Wunk aan. Ik kijk het ook nog heel even aan en mocht het niet verbeteren dan ben ik ook weg met mijn mobiele en vast abonnement. Hier is T-Mobile gewoon in gebreken en kan je zo je contract ontbinden. Dus laat je niks wijs maken en schakel gerust je rechtsbijstand in als je die heb. Het zal een gezamenlijke procedure worden met heel veel klanten verwacht ik. Er zullen ook wel no cure no pay organisaties ontstaan verwacht ik. Nou T-Mobile goed over nagedacht joh, stelletje kneuzen. 

Reageer