Beantwoord

500 Mb/s: youtube hapert

  • 19 March 2018
  • 5 reacties
  • 173 Bekeken

Hallo sinds wij een packet hebben bij tmobile thuis 500/500 hapert mijn youtube op de internet kabel
op de wifi geen last zover ik heb gezien
icon

Beste antwoord door Sander 26 March 2018, 14:32

Bekijk origineel

5 reacties

Ook het laden van website duurt langer dan normaal
Reputatie 7
Hoi Mennodd!

Nog een warm welkom bij T-Mobile Thuis! Leuk dat ik jou en je familie mag helpen. Dat doe ik graag! Ik heb het meteen voor je nagekeken. Ik zie dat in LAN1 een internetkabel aangesloten zit die slechts 100 Mbps doorlaat. Zo haal je inderdaad geen snelheid 500 Mbps. Ook kan het zijn dat jouw laptop deze snelheid niet aan kan, dus hou dat ook goed in de gaten. Ik adviseer je dit te checken en de kabel te vervangen met een die meer dan 100 Mbps doorlaat. Succes! En als je hulp nodig hebt, je weet me te vinden 🙂.
Die 100Mbps klopt dat is me laptop maar mn desktop is wel gigabyte en die haalt de volle 500 wel maar youtube en paginas laden heeft die moeite mee met mn vorige internet 50/5 hadden we daar geen last van
Zelf het laden van andere websites zoals twitter tmobile ect gaat heel sloom
Reputatie 7
Hoi Mennodd,

Graag geven we het supersnelle 500 Mb/s internet aan jou door. Het is nu dus zaak om te kijken waar het misgaat. Het is een rare zaak. Je geeft aan dat het op Wifi wel goed gaat, maar bekabeld niet. Er gaat dan niets mis met de lijn van buiten of met het modem. Je geeft aan dat Youtube hapert. Dat betekent dat je minder dan 5 Mb/s haalt op je bekabelde verbinding. Dat is heeeeel raar!

Daarom even een checklist:
1) Wil je een fabrieksreset uitvoeren van je modem.
2) Wil je een computer met een nieuwe Internetkabel aansluiten op LAN1 of LAN2? Zorg ervoor dat er niets tussen je modem en computer zit qua apparatuur of verlengstukjes. Dus graag een directe verbinding.
3) Wil je vervolgens deze speedtest uitvoeren?
4) Kun je vervolgens ook met een andere computer testen?
5) Wil je hier jouw resultaten delen?

Ik hoor graag, want ik wil dit graag voor je oplossen!

PS. Voor anderen die een vergelijkbare situatie hebben: Via dit stappenplan kun je de meeste internet of snelheidsproblemen oplossen!

Reageer