Beantwoord

50mbit abonnement afgesloten, haal slechts 30 mbit.


  • is een Top Poster
  • 9 reacties
Beste T-mobile,

ik heb een 50mbit abonnement afgesloten en haal slechts 30 mbit.

Computer is bedraad, router factory reset gedaan, computer is de enige verbonden machine.

Als ik de speedtest doe via mijn (nog aanwezige 40/4) ziggo router en kabel haal ik 41mb down en 4,1mb up, via de T-mobile router ADSL slechts 29 down en 3,4 up (dus aan de kabel/computer ligt het niet). De ping is ook beduidend hoger (29 ipv 18), maar goed, laten we het eerst maar over de snelheid hebben.
icon

Beste antwoord door Sander 28 June 2018, 10:23

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 5
Even paar dagen afwachten, kan beter worden.
Modem moet zich nog goed inlezen.
Wat zetten we er tussen dat over een "paar dagen" de snelheid nog exact hetzelfde is.
dag 2, gemeten vrijdagavond 23:08 uur, 30,1 mbit down 3,3 mbit up.
Reputatie 7
Welke snelheid geeft fourstack aan op jou adres ?
(dit is ook de te verwachte snelheid op jou adres)
fourstack:

Wat Koper
Beschikbaar Ja
Distributiepunt(en) MDF


Technologie Internet Snelheid
Koper/DSL 55 Mbit/s
Reputatie 7
Je kan het beste even de bekabeling controleren. andere DSL kabel proberen en of de aansluiting even opnieuw aanstrippen zodat deze op schoon koper komt. als je nog een telefoon aansluiting heb in huis dan moet je deze bridgetap verwijderen.
Het is een enkele aansluiting maar wel in een oud huis, dus zo'n oud type telefoonstekker met 4 dikke pinnen. Geen idee waar het het huis binnen komt.
Bedankt voor de tips, daar niet van, maar ik had inmiddels al wel een T-mobile medewerker reactie verwacht...
Kan aan het aansluitpunt weinig zien, zit flink verstopt in de muur. Er komt wel tocht uit, dat geeft me een beetje een idee waar het het huis binnen komt. Download snelheid is iets omhoog naar 35 Mbps, upload snelheid doet bizar, das 9,6 Mbps...
Reputatie 5
Die snelheden zit wel goed zo te zien , kijk anders even in het modem waarop hij intraint . Meestal duurt het 3dagen voor je op de maximale snelheid zit.
Reputatie 7
Hoi @WJD

Wat @jan kelder aangeeft is helemaal juist. Dit heet het intrainen van de lijn. Al kan het wel langer dan drie dagen duren. Je gaf aan dat fourstack aangaf dat er 55 Mbps mogelijk was. Dan zal je 50 Mbps ook zeker kunnen halen. Geeft onze verkooppagina het ook aan? Als je daar jouw postcode invult, wat geeft hij dan als maximaal haalbaar aan?

Dan kan het nog zijn dat je browser roet in het eten gooit, kun je het ook met de speedtest app proberen? Welke snelheid behaal je daar? Controleer ook of er nog andere aansluitpunten zijn in jouw huis. De maximaal haalbare snelheid is haalbaar op je hoofdaansluiting. Een vertakking kan snelheidsverlies betekenen. Dan loont het advies van @Hidden.nld de kabels een aansluiting te controleren.

Houd je ons op de hoogte van de ontwikkelingen?
via de app op 5 ghz haal ik 29 mb down en 9,6 mb up, 22 ms ping en 59 ms jitter.
bekabeld aan de pc 38 mb down, 9,6 mb up, 26ms ping en 1ms jitter. Om te kijken of mijn aansluiting vertakkingen heeft moet ik op zolder achter de schotten gaan kijken.
Reputatie 6
Om te kijken of mijn aansluiting vertakkingen heeft moet ik op zolder achter de schotten gaan kijken.
Alleen deze opmerking al wekt de suggestie dat er vertakkingen zijn.

Normaliter komt de telefoonlijn ergens op 50 cm diepte onder de grond een huis binnen, meestal in de buurt van een meterkast komt ie dan omhoog. Voor de beste internet verbinding moet de telefoonlijn op dat punt nergens anders heengaan dan alleen direct naar het DSL modem ingang. Als de telefoonlijn draden b.v. eerst naar de zolder gaan en dan weer terug, dan weet je wat er te doen is.
Telefoondraden in rest van het huis horen niet verbonden te zijn en kan je qua zoektocht besparen. Als je ook vaste telefonie afneemt, gaan er e.v.t draden uit het modem, die RJ11 analoge lijn uitgangen, maar dat is voor intenetsnelheid niet relevant en kan je desnoods (tijdelijk) afkoppelen.
In de meterkast zit geen aansluiting. Het Is een oude ex-senioren woning.
Reputatie 7
zijn er nog meer aansluitingen met 4 dikke pennen in huis
Zoals je hierboven al kunt lezen, nee.
Reputatie 6
In de meterkast zit geen aansluiting. Het Is een oude ex-senioren woning.
Misschien komen er dan wellicht ex-senioren uit een andere kast bij de zoektocht naar waar de telefoonlijn de woning binnen komt en wordt 50+ Mbps bereikt uiteindelijk.
Reputatie 3
@tmoesel ex-senioren die uit een andere kast komen? Hahahaha ... Die er ook nog voor zorgen dat uiteindelijk 50+ (niet) bereikt wordt? Hahahaha ...

"Gekker kunnen we het niet maken ..."
Ik begrijp anders precies wat ie bedoelt 🙂

Reageer