Beantwoord

Aansluitmogelijkheden op Huawei HG659 modem/router

  • 23 April 2019
  • 28 reacties
  • 6078 Bekeken

Reputatie 2
Op dit moment orienteer ik me om een overstap te maken van XS4all naar T-mobile. Ik ben er inmiddels achter dat het Huawei modem middels een mediaconverter wordt aangesloten op het glasvezelkabeltje op de meterkast. De UTP kabel gaat vervolgens naar de WAN verbinding in het Huawei modem.

Het Huawei modem heeft een 4 tal LAN connecties. Hiervan zijn er twee bestemd om de TV ontvangers bedraad op aan te sluiten. Tot zover duidelijk.

Is het noodzakelijk dat de TV ontvangers rechtstreeks op de Huawei LAN poorten worden aangesloten? Of mag daar een WIFI Access Point (met 4 Lan poorten) tussenzitten?

In mijn huidige setup staat er een UTP bedraad Wifi Access Point in de woonkamer voor internet toegang waaraan een TV ontvanger, TV, Playstation en Apple TV bedraad zijn aangesloten. Dat zou ik graag zo willen behouden.

Dank voor het meedenken en uw reactie
icon

Beste antwoord door Galdor68 24 April 2019, 06:56

Bekijk origineel

28 reacties

Reputatie 2
En wel fijn om te ervaren dat het T mobile community forum actieve leden heeft die elkaar proberen te helpen met allerlei vragen. Dat heeft zeker een meerwaarde!
Reputatie 7
Dank voor jullie suggesties en input! Ik wacht de veranderingen nog even af bij T mobile. Geen haast! Mijn huidige provider heeft korting gegeven na het verdwijnen van enkele TV zenders.

Hi @flyinghigh75,

Ik heb prachtig nieuws voor je! Als je nu je bestelling plaatst, ontvang je een Zyxel modem. Dit modem ondersteunt Any Port Any Service. Dit betekent dus dat je jouw setup zo kunt laten! Lees er alles over in dit topic: Zyxel topic.

Wat betreft die aanbieding: wat flauw dat ze je nu opeens wel wat korting kunnen geven. Ik ben echter zo overtuigd van onze (standaard) scherpe prijs dat we alsnog goedkoper zijn. We hebben een prijsvergelijk tabel gemaakt voor twee concurrenten: Prijsstijgingen Ziggo en KPN. Klopt het dat we alsnog goedkoper zijn?

Laat het duidelijk zijn dat we graag de markt openbreken en de huidige duopolie verbreken. 😇
Reputatie 2
Aha er gaat dus het een en ander veranderen door het gebruik van het zyxel modem. Dat maakt dat ik inderdaad mijn huidige opstelling kan behouden zoals ik deze nu heb staan.

De aanbieding heeft natuurlijk alles te maken met de perikelen rond de doorgifte van de Fox zenders. Zelfs NOS nieuws had er gisteren een topic over. Veel klanten willen nu opstappen. Bij KPN, access4all en Telfort. De korting was dusdanig interessant dat het voor mij persoonlijk een reden was om te blijven. De kans bestaat de zenders uiteindelijk alsnog blijven. Op dit moment zijn Fox en KPN nog in gesprek met elkaar.

Zodra ik mijn contract heb uitgediend wil ik zeker T-Mobile overwegen. Op dat moment kan ik ook overstappen met mijn mobiele abonnement. En dan is de prijs bij T-Mobile nog gunstiger! Dank voor je update met het nieuwe modem!

Reageer