Beantwoord

Abonnement verlengen mèt postcodekorting kan alleen met opzeggen huidige abonnement?

  • 19 July 2017
  • 8 reacties
  • 372 Bekeken

Reputatie 3
Ik wil mijn abonnement veranderen en ben bereid om daarvoor een jaarcontract aan te gaan. Dat kan maar zo zegt de telefonische helpmedewerker, dan krijg ik geen postcodekorting op mijn adres.

Ik kan die korting wel krijgen maar dan moet ik eerst mijn abonnement opzeggen en meteen weer een nieuw abonnement nemen. Ik krijg dan een nieuw modem (heb ik ivm problemen onlangs ook al gehad). Er komt een monteur langs (overbodig) en ik moet €67- aansluitingskosten betalen. Voor dat alles betaal ik dan slechts €2,50 meer per maand om van 50Mb/s naar 100Mb/s te gaan.

Nu vraag ik me af kan ik zonder opzeggen, zonder nieuw modem, zonder monteursafspraak en zonder installatiekosten en aansuitingskosten bij aangaan van een nieuw abonnement ook €2,50 meer betalen voor en snelheidsverhoging naar 100Mb/s?
icon

Beste antwoord door Sander 21 July 2017, 11:39

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Hey lemonkid!

Een terechte vraag. Op dit moment ontvang jij geen postcodekorting, maar het is wel mogelijk als je nu een nieuw abonnement zou afsluiten. Als je wilt verlengen is die korting weer niet mogelijk. Raar, je zit toch nog steeds op dezelfde postcode? Dit zal ik uitleggen.

Die postcodekorting is nog niet zo heel lang beschikbaar voor ons. Wij zijn namelijk zo'n twee/drie jaar geleden begonnen met ons eigen netwerk. Hier zijn we erg blij mee en trots op, want zo hebben we vele meer in eigen hand. Deze trots vertalen wij naar de klant in een postcodekorting. Dit netwerk breidt zich langzaam maar zeker uit.

Het kan echter zo zijn dat je abonnement is ingegaan toen ons netwerk nog niet beschikbaar was op jouw postcode. Tijdens de looptijd van je abonnement is jouw regio echter beschikbaar geworden voor ons eigen netwerk. Yes! Nu zit je echter nog op dat andere netwerk. De kabels zijn allemaal hetzelfde, dus je zou zeggen, gewoon even een schakelaar omzetten. Jammer genoeg werkt het zo niet. Om je om te zetten, moeten we eerst je huidige abonnement afbreken (compleet met retoursturen van alle hardware) om vervolgens een nieuw abonnement te kunnen doorvoeren. De nieuwe aanvraag blijft 'hangen' zolang er nog een actief abonnement op jouw adres staat. Zo ontstaat er al snel een periode van vier tot zes weken zonder diensten. :(

Kortom, tenzij je een dikke maand op vakantie gaat en geen internet mist in die periode, zou ik het je afraden om 'over' te gaan. Ik hoop dat het hiermee duidelijker is geworden rondom die postcodekorting.
Reputatie 3
Ik snap wel dat ik van het ene naar het andere netwerk moet worden overgezet. Maar ik snap niet waarom ik dan opnieuw aansluitkosten moet betalen, er opnieuw een monteur moet komen en ik zes weken zou moeten wachten want dat lijken me allemaal administratieve zaken.

De klantenservice vertelde me:

1) Eerste telefoontje

De postcodekorting is een actie die inmiddels is afgelopen. De medewerker van de klantenservice had dit met Google opgezocht. Ik vertelde hem dat op de website van T-mobile misschien betere en juistere informatie te vinden was. Maar daar liet hij zich niet door van de wijs brengen. Ik kon enkel verlengen zonder korting.

2) Tweede telefoontje

De juffrouw van de klantenservice vertelde me dat ik wel postcodekorting kon krijgen als ik mijn abonnement zou opzeggen. Ik kreeg dan AANSLUITEND op dezelfde dag dat mijn ene abonnment afliep een nieuwe aansluiting. (met alle extra's die ik al vermelde)

3)

Via jou (Sander) hoor ik nu weer een ander verhaal.

Ik ben er van overtuigd dat jullie allemaal proberen het uit te zoeken en je best doen, maar dat er toch een manier moet zijn om een en ander te regelen. Ik wil namelijk wel internet met een hogere snelheid maar ik wil geen TV of telefoon. En dan komen de aansluitkosten plots bovendrijven. Hier moet een oplossing voor te vinden zijn.....

🆒
Reputatie 3
Oh ja Sander, nog even dit. Ik zit net te bedenken dat ik al een keer eerder ben overgezet. toen door Vodafone. Dat ging ook om een verlenging en moest ik naar het 'eigen' netwerk worden overgezet. Toen kreeg ik hetzelfde argument als jij me nu vertelt. En ik zie dat dit ook echt zo was want ik kan het in mijn mail terugvinden. Er moest toen ook opgezegd worden en opnieuw aangemeld. En dat ging toch echt ook op dezelfde dag zonder extra aansluitkosten.
Reputatie 7
Nou, dan wordt het tijd om jouw gegevens erbij te pakken. Dan weet ik precies wat je nu hebt en wat en hoe lang en wanneer de mogelijkheden voor jouw situatie zijn. Wil je mij jouw postcode, huisnummer en laatste vier cijfers van je banknummer in een privébericht sturen? Dan ga ik voor je op zoek! 🙂
Reputatie 3
De affaire is dankzij Sander opgelost!
Reputatie 7
Badge +1
Hoe kun je zien of je op het netwerk van T-mobile zelf bent aangesloten of nog op het oude KPN wholesale netwerk?
Reputatie 6
Badge
Aan je tv pakket? Zaten toch een paar verschillen qua zenders ... (zoals ARD en ZDF in HD. Ik zie ook Motorsport tv in het Infotainment pakket maar dat zit hier al in het standaard pakket).
En anders of je al postcode korting hebt bij een 100 of meer of als je een 20/20 abo hebt (die om onbekende redenen niet meer wordt aangeboden :8 )
Reputatie 7
Hoi apis4,

Volgens mij zit er qua product weinig verschil tussen levering via ons eigen netwerk en het gehuurde netwerk. Voor ons is het wel veel prettiger, omdat we flink geïnvesteerd hebben in een eigen netwerk en we hier best trots op zijn. 🙂

Reageer