Beantwoord

Access Point aansluiten achter de T-mobile modem

  • 1 October 2017
  • 3 reacties
  • 3645 Bekeken

Hallo, wie kan mij helpen?

Omdat de meterkast ongunstig is geplaatst in mijn huis wil ik het wifi bereik vergroten via een extra access point. Ik heb een Linksys WAP300N aangeschaft.

Nu blijf ik vast hangen bij de configuratie en ik krijg geen werkend internet via de AP.

Heeft iemand een stappenplan paraat welke ik kan doorlopen om een AP aan te sluiten op de HG659? Ik kan er geen informatie over vinden op de website van T-mobile thuis, de HG659 manual of ergens anders.. Ik zag op het forum van de groene concullega dat er een uitgebreide beschrijving beschikbaar was hoe je een AP aansluit op de door de leverancier geleverde modem. Ik zou ontzettend blij zijn met een beetje hulp!
icon

Beste antwoord door Marcel MCi 2 October 2017, 08:56

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Hi Merlijn, is het inmiddels gelukt om de AP aan te sluiten met de tips van Marcel en Hidden? Zo niet dan vind je in dit topic uitgebreidere informatie. Het gaat in dat geval om de router maar ik denk dat je hier voldoende informatie uit kan halen. Ik hoor graag of het gelukt is!
Reputatie 7
Badge +2
Hallo Merlijn,

Inderdaad het accesspoint bedraad aansluiten op poort 1 of 2 van het modem.
Ik ken de Linksys niet, maar deze op bridge of accesspoint mode instellen. Als default gateway het adres van het modem invullen, dus 192.168.1.1.
De Linksys een vast ip adres geven welke niet in de dhcp range van het modem valt, bijvoorbeeld 192.168.1.2.
Indien de Linksys zelf dhcp heeft kan je deze uitschakelen, het modem deelt de ip adressen uit.

Mvg. Marcel
Reputatie 7
aansluiten op het modem poort 1 of 2.

Reageer