Beantwoord

Admin account Draytek?

  • 4 December 2017
  • 16 reacties
  • 3981 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
He goeiedag,

Wij zijn onlangs overgestapt naar Tmobile thuis, leuk systeem maar er mist wel iets.
Ik kan niet inloggen als admin op de router, ik denk dat die uitgezet is door jullie.

Toen ik nog bij Telfort zat had ik een setup met de google home en logitech harmony hub.. Werkte altijd goed.
Maar sinds ik de draytek router/modem heb werkt het niet meer zoals behoren.
Er is een bekende issue met de draytek modems volgens Logitech en er kan een aanpassing gedaan worden mits er admin rechten zijn op de Draytek. Echter mis ik die nu, terwijl ik zelf wel een admin zou moeten zijn over mijn eigen apparatuur..?

Ik heb hierover gemaild met Draytek zelf en zij zijn ook op de hoogte maar geven aan dat ik met jullie contact op moeten nemen voor de aanpassing..
Zie onderstaande:


To support@draytek.nl

Hello, im having problems with my Logitech Harmony hub and Google home mini.

When im saying commands it seems to work but if i wait a while and say another command it will do nothing about a minute and will work again.

Is there another way to adjust the NAT session timer other then Telnet? I have the Draytek Vigor 2132
i Live in the NL TMobile is my provider and they have a customized version of the firmware which only lets me login as a user... I do NOT have admin rights
Or can I flash the firmware or something ?

See following articles :

https://www.mysysadmintips.com/other/web/732logitechharmonyhubandamazonalexaintegrationissues

https://community.logitech.com/s/feed/0D53100006DwTepCAF

Zie reply :

Update van uw ticket 171204006
NAT session timer other then Telnet
Beste Stefan,

We too have no admin access to you T-Mobile router.
In case this setting can not be changed in user mode, you should contact T-Mobile support and request them to change the settings accordingly.

Met vriendelijke groet,

DrayTek Support


Mijn vraag is : Is het mogelijk dat jullie die setting aan passen of is het mogelijk dat de mijn rechten worden aangepast?
Als dit niet aangepast kan worden zit ik met de gebakken peren en dit is niet wenselijk, want er wordt wel betaald voor jullie producten/diensten.

Alvast bedankt voor het meedenken!
icon

Beste antwoord door SLmay 6 December 2017, 10:04

Bekijk origineel

16 reacties

Overigens als ik kan inloggen via SSH/Telnet dan kan het probleem waarschijnlijk worden opgelost
Ik heb dit kunnen testen door middel van een tp link media converter ( die convert sfp naar ethernet 1000baset) zodoende kan je de dan de draytek ertussen uit halen mits je de juiste vlannetjes kent en een router/switch hebt die dit ondersteund. Ik heb zelf de Archer c2600. Dit heeft het Harmony probleem wel verholpen maar live tv geeft nu een error...

Ik heb overigens kunnen vinden dat vlan id 300 voor internet werkt maar vlan id 640 geen live tv aanbied maar wel on demand. Is daar iets veranderd toevallig ?
Reputatie 7
Hi SLmay, goed om te zien dat het al grotendeels gelukt is! Op dit moment kan je nog niet inloggen met admin rechten op de modem. Je kan het beste je eigen router gebruiken als bridge en dan de TV via poort 3 of 4 van de Draytek. In dit topic vind je daar meer informatie over. Ik hoor graag of het gelukt is!
He Brian, weet je toevallig wanneer dit mogelijk is inloggen met admin rechten?
Wanneer ik mijn eigen router als bridge gebruik is het probleem niet verholpen omdat de Draytek er nog tussen zit.
Is er ook nog ergens duidelijkheid over de vlan id's die momenteel in 2017 gebruikt worden?

Het jammere is is dat dit bij Telfort gewoon nog wel werkte en sinds de overstap niet meer werkzaam is.

Hoop dat je me verder kan helpen
Reputatie 7
ik verwacht niet dat het mogelijk gaat worden om als admin in het modem te komen.
er zijn teveel mensen die prutsen met de instellingen waardoor alles stuk gaat. en het modem is eigendom van T-Mobile.

Je kan zelf een modem aansluiten maar dan heb je geen vaste telefoon meer en geen ondersteuning. Ik ga zelf een TP-Link C7 plaatsen zo heb ik volledige toegang en goede wifi tot op zolder 🙂
He goeiedag,
Mijn vraag is : Is het mogelijk dat jullie die setting aan passen of is het mogelijk dat de mijn rechten worden aangepast?
Als dit niet aangepast kan worden zit ik met de gebakken peren en dit is niet wenselijk, want er wordt wel betaald voor jullie producten/diensten.

Alvast bedankt voor het meedenken!


Hallo,
Heb je hier al een oplossing voor? Ik heb hetzelfde probleem. Als ik verbinding maak via Telnet krijg ik een timeout.
Reputatie 7
Hi Rene, naast de 'workaround' in het topic dat ik eerder doorlinkte als antwoord op SLmay is er geen andere oplossing. Het ziet er niet naar uit dat we de admin rechten op korte termijn vrij gaan geven. Je kan eventueel wel je eigen modem gebruiken, daar vind je meer informatie over in dit topic maar daar bieden we officieel geen ondersteuning op. 🙂
Reputatie 2
Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik heb ook geen Telnet/SSH toegang om die session timeout te verhogen. Ik vind het prima als wij zelf de rechten niet krijgen maar dna moet van de helpdesk dit toch kunnen doen?
Op welk termijn komt het admin wachtwoord vrij. Dit is namelijk voor mij keuze afhankelijk of ik voor T-mobile kies of niet.
Reputatie 7
Ga er van uit dat het niet gebeurd. gebeurd het wel dan valt het altijd weer mee :)
Ik gebruik zelf nooit de apparatuur van mijn provider en heb zo echt alles in de hand.
Reputatie 3
Bij XS4ALL kun je als klant wel alles in de in bruikleen geleverde Fritz!boxen.
Reputatie 7
jammer genoeg kan je niet cherry picking.
ziggo heeft een beter online platvorm voor tv. gelukkig is er keuze zo kan je zelf de provider zoeken die het beste bij je past.
Welke instellingen zijn er niet zichtbaar voor een user account...
Reputatie 7
Hi Rmverbaan, bij ons modem zijn de admin functies niet beschikbaar, ben je op zoek naar een specifieke instelling? Dan kijk ik graag met je mee!
Hoi Brian, ik ben op zoek naar het verhogen van de NAT session timer zoals in de eerste post aangegeven. Ik heb thuis een Google Home mini en de Harmony Hub maar deze zijn nog niet gelukkig samen icm Draytek modem. Is dit iets wat op afstand kan worden aangepast?
Reputatie 7
Hoi jhol,

Goede vraag zeg! Ik moet zeggen dat het mij nog niet helemaal helder is. Bedoel je het wisselen van NAT type 1, 2 of 3? Op afstand kunnen we geen aanpassingen doen in het modem, maar als je inlogt kun je wèl het één en ander aanpassen. Je zegt dat ze nog niet lekker praten met elkaar. Is het een idee om een port te forwarden of wellicht een IP te binden aan het modem? Die zaken kun je regelen op het modem!

Reageer