Beantwoord

Afdwingen safe search mogelijk in router

  • 2 February 2018
  • 5 reacties
  • 198 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
Volgende maand wordt ik aangesloten op glasvezel via T-mobile. Vooruitlopend op deze aansluiting alvast een vraag. Ik maak gebruik van OpenDNS voor het filteren van content. Nu zou ik ook graag safe search afdwingen voor Youtube en Google. Is dit mogelijk in het T-Mobile modem? Zie hier de instructies voor youtube: https://support.google.com/a/answer/6214622?visit_id=1-636531791390554630-123581135&rd=1
icon

Beste antwoord door Brian 5 February 2018, 16:46

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Hi nandae, goed om te horen dat je een oplossing hebt gevonden! Als provider maken we altijd de afweging tussen veiligheid, gebruiksgemak en ondersteuning enerzijds en keuzevrijheid anderzijds. Wij hebben gekozen voor dat eerste waardoor de vrijheid wat beperkter is maar we wel betere ondersteuning en veiligheid kunnen bieden. De keerzijde is dat klanten die weten waar ze mee bezig zijn hinder kunnen ondervinden van die beperkte vrijheid wat één van de redenen is waarom we dit opnieuw aan het bekijken zijn!
Hi Brian,

Dank voor je reactie. Voor nu heb ik een oplossing waarmee dit moet lukken zonder aanpassingen in de router. Ik overweeg voor het filteren van content over te stappen van OpenDNS naar SafeDNS. Het afdwingen van safe search kan bij SafeDNS in het dashboard. Op het aanpassen van de DNS servers na, is er verder geen configuratie nodig in de router.

Wat niet wegneemt dat ik liever mijn eigen Ubiquity Internet Gateway + AP gebruik. Net als ik nu doe bij Telfort en daarvoor bij Lijbrandt. Ik begrijp uit de handleiding dat het aansluiten van een mediaconverter of switch met SFP-module nodig is. Dat betekent extra kosten. Het is mij niet duidelijk waarom het bij mijn vorige providers wel mogelijk was plug-and-play een eigen router aan te sluiten en bij T-Mobile niet...
Reputatie 7
Hi nandae, allereerst alvast van harte welkom! Het is niet mogelijk om als admin in te loggen op onze modems dus je kan de functie hierboven niet gebruiken. We zijn op het moment aan het bekijken of we de modem vrij willen geven maar ik durf niet te zeggen of en wanneer dit gebeurt. Mocht je echt vanuit de router aan willen sturen dan kan je eventueel een eigen modem aansluiten. Hidden heeft hier een mooi stappenplan voor gemaakt. Maar let op, wij ondersteunen dit officieel niet en bij eventuele verbindingsproblemen zullen wij je altijd vragen om de originele modem weer aan te sluiten.
Hi Hidden,

Dank voor jouw reactie. Ligt dit aan het modem dat T-mobile uitgeeft? Ik vond ook deze instructies op de site van Draytek. https://www.draytek.com/en/faq/faq-security/security.content-security-management-(csm)/how-to-force-your-lan-clients-to-use-google-safesearch/
(Ik heb de het installatiepakket nog niet ontvangen dus kan dit zelf nog niet vergelijken)

Ik zou het fijn vinden als ik dit op het niveau van de router kan regelen zodat niet elk apparaat hoeft te worden voorzien van aparte instellingen of software.
Reputatie 7
Hallo nandae,

Goede vraag, wat in de instructies staat kan niet in het modem.
Misschien goede parent controle software een idee ?

Reageer