Beantwoord

al 3,5 week zonder internet

  • 13 October 2022
  • 14 reacties
  • 241 Bekeken

M'n schoonmoeder zou aangesloten worden op de glasvezel maar door een dubbele storing zit ze al 3,5 week zonder telefoon , internet en tv. Afgelopen week is de glasvezel voor de deur hersteld en er zit nu nog een storing in. de kabel. het nu alweer 3 dagen stil. 

Probleem is nog niet opgelost.

icon

Beste antwoord door Boris 13 October 2022, 15:59

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7

Hi @blauw4kantje, dank voor je bericht en welkom bij de Community! Goed dat je dit bij ons aankaart. Ik ben direct het systeem gaan bekijken om te zien wat er precies speelt. Ik zie daarbij dat je contact hebt gehad met onze telefonische collega's, die je al goed heeft kunnen inlichten. Momenteel is het probleem in onderzoek bij de netwerkbeheerder, KPN Netwerk. Zij hebben daarbij werkzaamheden uitgevoerd om het probleem zo snel mogelijk op te lossen, waarbij een kabelbreuk is geconstateerd. Deze breuk dient nog te worden opgelost voordat we de verbinding opnieuw kunnen maken. We zijn hard bezig dit zo snel mogelijk voor je op te lossen. Excuus voor het ongemak! 

Bedankt voor je reactie.  Ze hebben het probleem nog niet kunnen oplossen,  voorlopig is het alweer 2 dagen stil. En moeten we maar weer afwachten. 

We vinden het allemaal erg traag gaan,  zeker als je helemaal geen signaal hebt. 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @blauw4kantje, ik ben meteen voor je in het dossier gedoken in de hoop dat ik je van een update kon voorzien alleen jammer genoeg hebben we nog een update van de netwerkbeheerder KPN NetwerkNL. Vermoedelijk is de tweede kabelbreuk, die een stuk verder zit, lastiger te bereiken. Persoonlijk vind ik het ook lang duren voor een vervolgafspraak voor de tweede kabelbreuk en daarom ga ik proberen om extra druk uit te oefen op KPN NetwerkNL.

Ik hoop dat we jouw schoonmoeder zo snel mogelijk het verlossende sein kunnen geven, daar zetten we in ieder geval alles op alles op!

Inmiddels 4 weken zonder signaal en het is weer 6 dagen stil.

Wat een drama is dit............

Reputatie 7
Badge +14

Inmiddels 4 weken zonder signaal en het is weer 6 dagen stil.

Wat een drama is dit............

Eh.. Ik zie toch een reactie van een moderator 3 dagen geleden waarin wat tekst en uitleg staat. In het weekend zijn dit soort reparatie teams niet onderweg, dus het heeft geen zin om jouw topic zo te BUMPEN..

Na 7 dagen werd er weer contact met ons opgenomen om de tweede glasvezelstoring in te repareren , dus we zijn weer 10 dagen verder. We zijn dus gewoon weer onderop de stapel beland…..

Heel misschien is het morgen allemaal gerepareerd.

Reputatie 7

Hi @blauw4kantje, dank je wel voor je terugkoppeling! Ik wil je op de hart drukken dat je zeker niet onderaan de stapel ligt. We zijn constant bezig met de netwerkbeheerder om de problematiek zo snel mogelijk voor je op te lossen, maar dit lijkt lastiger dan gepland. De bekabeling is zodanig aangelegd dat graafwerkzaamheden erg lastig kunnen zijn. Ik begrijp dat er voor vandaag een afspraak in de boeken staat. Wil je ons laten weten hoe deze is verlopen? We horen het graag!

Mijn vermoeden is bevestigd. De monteur is weg en had vanmiddag een andere klus. Hij heeft op 134 meter in 2 richtingen gegraven (2x10 meter) en heeft de storing niet gevonden. Er moet een civiele ploeg komen om de storing te zoeken. Zondag wordt het 5 weken.

Ik ben benieuwd 

Vanmiddag contact gehad met KPN. Ze komen dinsdag 25 oktober weer . Dezelfde monteur komt weer zonder civiele ploeg, hij krijgt maar liefst een halve dag om de storing te lokaliseren en op te lossen.

Ons geduld wordt weer op de proef gesteld, we zitten dan op 5 ½ week zonder signaal.

 

Vanmiddag contact gehad met KPN. Ze komen dinsdag 25 oktober weer . Dezelfde monteur komt weer zonder civiele ploeg, hij krijgt maar liefst een halve dag om de storing te lokaliseren en op te lossen.

Ons geduld wordt weer op de proef gesteld, we zitten dan op 5 ½ week zonder signaal.

 

Begrijpelijk, al 10 weken zonder, ze nemen graag de tijd bij T-Mobile

[moderator-edit: het is niet toegestaan om topics te bumpen. Lees hier de Huisregels: Hoe gaan wij binnen de Community met elkaar om? | T-Mobile Community ]

Reputatie 7

Hi @blauw4kantje, dank je wel voor je terugkoppeling en update. We hadden natuurlijk gehoopt eerder tot een oplossing te komen. Wil je ons laten weten hoe het bezoek verloopt? Alvast heel erg bedankt.

afgelopen dinsdag is de tweede storing gevonden en opgelost. 

Ik ben wel benieuwd of er nu structureel wat gaat veranderen? ik denk het niet.

Hoe ze de abonnee tegemoet kunnen komen? Ik denk het niet.

ik heb zelf maar een dag vrij genomen om alles in te stellen bij schoonmoeders want het had al lang genoeg geduurd, bij Guidion lig je weer gewoon onder  op de stapel.

Het was uiteindelijk 5,5 week

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @blauw4kantje, fijn om te horen dat het is opgelost, dat is het allerbelangrijkst! Aardig dat je zo klaarstaat voor je schoonmoeder, dat kan ik erg waarderen. 

Terwijl ik het dossier doorlas was ik erg verrast dat het zo lang duurde voor KPN NetwerkNL én dat ze een aantal keer zijn langs geweest met te weinig ingeplande tijd. Omdat KPN NetwerkNL dit normaliter een stuk daadkrachtiger oppakt durf ik je niet te vertellen waarom dit zo is gelopen. Wel moet dit absoluut niet meer voorkomen. 

Alles bij elkaar wil ik er graag voor zorgen dat jouw schoonmoeder de eerste twee maanden gratis van haar abonnement gebruik kan maken. Daarom zal ik een vergoeding voor haar in orde maken en hierover krijgt ze binnenkort een email ter bevestiging.

De Internetlijn ziet er nu erg goed uit en daarom verwacht en wens ik haar veel plezier toe met haar abonnement!

Bedankt voor je reactie.

Wat mij zo verbaasd is dat er een storing gemeld wordt voor de apparatuur aangesloten en geplaatst is en dat alles volgens een tevoren gesteld protocol uitgevoerd moet worden en er op geen enkele manier een (tijdelijke) oplossing voor handen is. Via een 5G modem zou je zo iets tijdelijk op kunnen lossen.

Omdat ik al 26 jaar in het glasvezel zit had ik de storing al gemeten en gemeld , maar moest er eerst een monteur van Guidion komen , daarna een van KPN en daarna iemand met een meter en dan pas komt de ploeg die de storing moet gaan oplossen.  Iedere keer zit hier een aantal dagen tussen en kom je toch uit op 5,5 week zonder signaal. Ik denk dat dit met zakelijke klanten niet zal gebeuren.

Maar ik heb het vermoeden dat ik aan de procedure niks aan kan veranderen.

Reageer