3 dagen geen internet en geen ticket bevestiging

  • 2 February 2023
  • 48 reacties
  • 885 Bekeken

😡😡😡😡

Glasvezel ligt er uit, LOS lampje knippert rood. Huawei ONT meermalen van de stroom af gehad maar helpt niet.

Inmiddels al 3 keer aan de telefoon gehangen maar nog geen seconde dichterbij een oplossing.

Geen probleembevestiging, geen tijdsindicatie, geen communicatie tenzij we er zelf achteraan bellen, waarbij ik bij elk gesprek weer moet aangeven wat het probleem is.

Wat ik wil is heel eenvoudig:

  • een bevestiging van het probleem met een ticketnummer
  • stappen die worden ondernomen om het probleem op te lossen
  • een tijdsindicatie wanneer er een monteur kan kijken naar de vezel tussen ons huis en de wijkcentrale

Sinds een kleine anderhalve maand klant. Tot de storing tevreden, haal volle Gbps snelheden op de bekabelde PC’s en Wifi 5GHz streamen gaat fantastisch (uiteraard op eigen routers en access points).

Ga straks een weekend in zonder internet en TV; de puberdochter loopt nu al vloekend en tierend door het huis, databundels opgebruikt, maken extra kosten hierdoor, deze zou ik graag vergoed zien wanneer de storing voorbij is.

Overheersende stemming is nu dat we onze bedenkingen hebben bij de beslissing voor T-Mobile te kiezen, en als dit niet snel kan worden opgelost zetten we de betalingen stop en gaan we terug naar Ziggo.

SDT_Delft 1 jaar geleden

Hallelujah we hebben, na bijna 2 maanden, weer internet.

Nu nog iemand vinden die ons kan uitleggen wat er mis was en waarom dit 2 maanden moest duren....

Bekijk origineel

48 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @SDT_Delft, ik wil natuurlijk dat dit zo snel mogelijk wordt opgelost. Ik ben meteen gaan kijken en zag dat een collega een aantal stappen wilde navolgen via de telefoon, om zo duidelijk mogelijk beeld te krijgen van wat er aan de hand is. Hier had je op dat moment geen tijd voor. Ik lees dat je zelf terug zou bellen. Is dit al gebeurt? Zo niet, dan help ik je graag verder. Om je uit de brand te helpen kun je daarom gratis gebruik maken van internet via ons 4G netwerk. Laat je even weten of je daar gebruik van wilt maken? En of het telefoongesprek al plaatsgevonden heeft of niet. Ik hoor graag van je.

Reputatie 7
Badge +14

(uiteraard op eigen routers en access points).

 

Vergeet niet dat het storingsproces start met het aansluiten van de standaard Zyxcell router. Het heeft zeer waarschijnlijk niets met de storing te maken, maar dat moet de technische dienst eerst uitsluiten voordat ze de netbeheerder kunnen aansturen. Is dat niet besproken aan de telefoon? Dat moet bijna wel.

Hallo @Tommie,

Dank voor je reactie en aanbod. Graag maken we gebruik van het 4G aanbod om deze downtime te overbruggen.

Om je vraag te beantwoorden: Alle telefoontjes zijn beantwoord. De enige keer dat we niet direct konden meewerken was toen zowel ik als mijn vrouw niet thuis waren en dus niet konden kijken naar de lampjes. Bij thuiskomst teruggebeld en de te volgen stappen (van de stroom af, 30 seconden wachten en stroom er weer op) waren vervolgens exact de zelfde als in eerdere telefoontjes, wat dus niet bijster nuttig was.
Wanneer het LOS lampje op de ONT rood knippert is er iets mis met het lichtsignaal dat van buiten komt.

Daarnaast hebben we nog steeds geen bevestiging vanuit de backoffice dat er een ticket is aangemaakt. Qua communicatie en troubleshooting valt er op basis van deze ervaring nog een hoop te leren. Gelukkig is er de community :)

(uiteraard op eigen routers en access points).

 

Vergeet niet dat het storingsproces start met het aansluiten van de standaard Zyxcell router. Het heeft zeer waarschijnlijk niets met de storing te maken, maar dat moet de technische dienst eerst uitsluiten voordat ze de netbeheerder kunnen aansturen. Is dat niet besproken aan de telefoon? Dat moet bijna wel.

Het interne netwerk draait als een zonnetje, ook via de routers. Ik zie niet in waarom ik de standaard router zou moeten aansluiten achter de ONT voor een fysiek fiber probleem voor de ONT. Snap dat er processen zijn maar graag wel een klein beetje intelligentie in die processen.

Hier hetzelfde probleem. Sinds een maand Internet en tv via T-mobile, maar sinds 3 dagen ook zonder internet. Los lampje knippert rood, gebeld met T-mobile en bevestiging gehad dat er binnen 5 werkdagen gereageerd wordt. Nu zit het weekend er ook tussen, dus dat word 7 dagen. Afwachten dus, want ik heb ook nog niks vernomen. Hoop dat het snel opgelost wordt.

Reputatie 7
Badge +14

(uiteraard op eigen routers en access points).

 

Vergeet niet dat het storingsproces start met het aansluiten van de standaard Zyxcell router. Het heeft zeer waarschijnlijk niets met de storing te maken, maar dat moet de technische dienst eerst uitsluiten voordat ze de netbeheerder kunnen aansturen. Is dat niet besproken aan de telefoon? Dat moet bijna wel.

Het interne netwerk draait als een zonnetje, ook via de routers. Ik zie niet in waarom ik de standaard router zou moeten aansluiten achter de ONT voor een fysiek fiber probleem voor de ONT. Snap dat er processen zijn maar graag wel een klein beetje intelligentie in die processen.

Helemaal eens, maar let maar op, zolang jij de router niet aansluit gebeurt er niet zoveel. En aangezien je er nu ook niks mee kan , kan het ook geen kwaad. Je kunt alles laten zitten, maar sluit de ONT rechtstreeks op de Zyxel aan en dan afwachten op de technische dienst. Ze zullen de monteur service aansturen om eerst de ONT te controleren. Daarna pas mogen ze de netbeheerder vragen onderzoek te doen. 

Gelukkig krijg je de 4G unlimited voucher zo dat er toch nog wat aan internet verbindingen gemaakt kunnen worden.

Goeie tip, bedankt!

@Tommie Je had het over een 4G voucher? Hoe gaat dat in zijn werk? En werkt het zoals 4G voor Thuis ook met onze bekabelde apparaten of moeten we een oude telefoon als hotspot gaan inrichten en een paar wifi dongles regelen?

Inmiddels zit alles met de originele meegeleverde apparatuur verbonden en zoals verwacht geen verandering zichtbaar op de ONT. LOS led knippert langzaam rood.

De interne vezel is schoon en onbeschadigd, en een snelle test met laserpen laat zien dat de vezel het licht doorgeeft.

Hier is binnenshuis en door ons zelf niks maar aan toe te voegen of te testen. De bal ligt bij T-Mobile.

Hoog tijd om toch maar even een doormeting te doen van de vezel buiten en eventueel een blik te werpen in de wijkcentrale.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @SDT_Delft, de Unlimited Internet voucher werkt gedurende zeven dagen lang onbeperkt. Dit betekent dat je geen data hoeft aan te vullen en jouw smartphone kunt gebruiken als mobiele hotspot voor andere apparaten. Let op: de voucher kan alleen worden geactiveerd met een T-Mobile, Tele2 of Ben simkaart (prepaid of abonnement; beide kan). Ik stuur je meteen een privébericht met een geldige vouchercode.

De voucher wordt geactiveerd zodra je de code per sms verstuurt naar 2244 - met de T-Mobile, Ben of Tele2 simkaart.

Hoi @Jason. Wij zitten met het zelfde probleem, maar geen aanbod voor een unlimited voucher gehad. Hoe kan dat? En kunnen wij deze alsnog krijgen? Ook hier al 5 dagen zonder internet.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @arjenprinsen, sorry dat de situatie nog voortduurt, dat had ik heel graag anders gezien! Ik verwacht dat wij zeer binnenkort een update met je kunnen delen. Voor nu stuur ik je snel een vouchercode toe. Wij blijven hier bovenop zitten, dit komt goed!

Inmiddels 5 werkdagen verder, en helaas nog niks van T-Mobile vernomen... 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @arjenprinsen, wij zijn momenteel nog druk in overleg met de netwerkbeheerder KPN NetwerkNL. Zij hebben namelijk grote moeite om jouw lijn te heractiveren, al is ons niet duidelijk waarom. Wij blijven in hun nek hijgen en hiermee hoop ik snel een doorbraak voor je te bereiken. Hier blijven wij hard voor je op hameren!

@Cal Kunnen we alsjeblieft dit topic gefocused houden op het probleem op onze lijn, en voor het probleem van arjenprinsen een apart topic openen?

Er zijn 2 problemen, dat vereist 2 tickets.

 

Is er inmiddels duidelijkheid over het probleem op onze lijn? Vervolgstappen bekend? 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @SDT_Delft, ik heb nog iets meer informatie nodig om dit door te zetten. Wat is de status van het PON lampje? Knippert deze langzaam, snel of brandt hij helemaal niet? Hoor graag van je terug!

@Tommie Er brandt geen PON led. LOS led knippert langzaam rood (1 seconde aan, 1 seconde uit).

Voor de volledigheid ook nog maar weer vermelden dat het POWER ledje wel groen brandt, en het LAN lampje knippert ter indicatie dat er wel lokaal verkeer plaatsvindt. Dit zijn hoofdzakelijk broadcast en multicast pakketjes en pogingen om het internet te bereiken van mijn bekabelde apparaten.

Op hoeveel verschillende manieren moet ik nog aantonen dat het een probleem is met de vezel?!?!?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @SDT_Delft, bedankt voor alle info! Ik heb het probleem aangegeven bij onze technische dienst. Het vorige ticket was niet volledig aangeleverd door een collega. Mijn excuses hiervoor. Onze technische dienst gaat hier zo snel mogelijk mee aan de slag. Wordt vervolgd.

We hebben de ticket mail binnen, bedankt @Tommie. 10 dagen na ontstaan storing. Ik hoop dat deze wel wat prioriteit krijgt t.o.v. de reguliere "we reageren binnen 5 werkdagen"...

@Jason @Tommie Kan de 4G voucher nog worden verlengd? De huidige verloopt maandag. Alvast bedankt.

Reputatie 7
Badge +8

@SDT_Delft Het is niet mogelijk om een voucher te verlengen, maar ik stuur een nieuwe naar je op in een privébericht! 😁

@Demi @Jason @Tommie 

Het bezoek van de "expert" afgelopen vrijdag was voorbij in 10 seconden (ja ik zie het al, PON lampje brandt niet, daar kan ik niets voor betekenen, ik geef het door).

Graag nog een 4G voucher, en misschien wordt het tijd voor wat meer vanuit T-Mobile, zoals een router met SIM-slot zodat ook onze bekabelde apparaten weer een keertje kunnen verbinden....

Reputatie 7
Badge +9

Hi @SDT_Delft, ik heb je een privébericht gestuurd met daarin de 4g vouchercode. Je kan je mobiele apparaten, waar je de vouchercode mee gebruikt, als hotspot gebruiken. Zo kunnen ook andere apparaten verbinding maken met het 4g netwerk.

Vorige week vrijdag is er een monteur langsgeweest om met eigen ogen te aanschouwen wat al 3 weken bekend was. Het zou direct worden "doorgezet" wat dat ook moge betekenen. Nu zijn we een week verder, en inmiddels op dag VIERENTWINTIG van onze storing en blijft het op een 4G voucher na, weer volledig stil.

Geen update op de ticket status, geen enkele communicatie. We moeten er elke keer zelf achteraan.

Wat is er nu concreet gedaan sinds het bezoek van de schouwer een week geleden?

ik denk dat het tijd wordt om T-Mobile in gebreke te stellen....

Reputatie 7
Badge +9

Hey @SDT_Delft, ik ben meteen voor je gaan kijken. Ik zie dat de monteur van Guidion een ticket heeft aangemaakt om OPF aan te sturen. Dit ticket staat op dit moment nog open. Ik hoop dat OPF snel met een concretere update of oplossing komt! 

T-Mobile moet eigenaarschap tonen van het probleem.

Dit over de heg gooien bij verschillende bv'tjes is toch niet werkbaar?

Reageer