Lage internetsnelheid wordt niet opgelost

  • 10 August 2022
  • 39 reacties
  • 823 Bekeken

meer dan een jaar nu glasvezel internet 1gig.

sinds het begin van de levering ben ik al aan het bellen omdat ik maximaal 200mbits van de 1000 mbits haal (soms haal ik net de 80mbits)

Hier is 1 keer een monteur voor geweest, die een apparaat bij zich had die tot 100mbits kon meten.

vervolgens 1000 keer contact gezocht met de klantenservice die het volgende zegt:

ik monitor het probleem en ik kom er met een paar dagen op terug, ook zet ik het door naar de technische dienst. zorg dat je screenshots aanlevert, de technische dienst belt je ook terug.

Ik ben nooit terug gebeld, niet door de technische dienst en ook niet door t-mobile klantenservice.

De vraag is: hoe moeilijk kan het zijn normaal internet te leveren en op zijn minst de afspraken na te komen?

 


This topic has been closed for comments

39 reacties

 

Welkom op de T-Mobile Community!

Je zal het waarschijnlijk al vaak genoeg gehoord hebben maar zou je de speedtest.net App eens willen downloaden (Windows | MacOS) en deze willen uitvoeren?

Het is hierbij belangrijk dat je de test uitvoert met verschillende speedtest servers. De test moet bekabeld worden uitgevoerd en de resultaten (screenshots) zien we graag in een reactie in deze topic.

Een printscreen kan je het gemakkelijkste maken met de toetsencombinatie ALT en Printscreen (de speedtest app moet dan wel actief (scherm geselecteerd) zijn) deze kan je middels CTRL V hier in een nieuw bericht plaatsen.

Als je tevens ook even je T-Mobile Thuis Klantnummer invult op deze pagina dan kan een T-Mobile Medewerker (moderator) meteen meekijken als ze dit topic doornemen.

Beste Gerrit078,

Dankje voor je reactie,

Ik heb speedtests gedaan via minimaal cat5e kabels.

Deze screenshots heb ik meerdere keren gemaild naar de klantenservice van t-mobile.

Ik gooi er een paar in de chat.

Deze heb ik net gemaakt, ik gebruik een laptop die 1gig aan kan.

Ook heb ik even alle andere apparaten uit staan.

 

 

Dat ziet er inderdaad niet goed uit, helaas kan met deze screenshots alleen niet heel veel gedaan worden omdat in de regel tests via browsers niet of minder betrouwbaar zijn. Zo kan door een plugin of instelling in de browser een beperking aanwezig zijn waardoor de meting niet betrouwbaar is. Dan nog niet gesproken over de advertenties die tijdens (her)laden ook weer wat bandbreedte in gebruik nemen en ook deze een negatieve invloed kan hebben op de meting.

Browsertests worden hierom dan dus veelal geweigerd door T-Mobile. 

Het beste is het dus om even de Speedtest.net App voor Windows te installeren en deze met meerdere servers uit te voeren. De Vodafone/Ziggo Schiphol testserver is niet voldoende, de server kan je selecteren door op de op dat moment getoonde testserver te klikken en iets anders te selecteren. Sinds kort heeft T-Mobile ook

een testserver in Amsterdam, deze kan dus ook worden gebruikt om te testen.

Ik heb hem gelijk even gedownload en 2 speedtests gedaan.

ik kon verder geen andere server aanklikken, dus ik hoop dat dit goed genoeg is.

 

ik kon verder geen andere server aanklikken, dus ik hoop dat dit goed genoeg is.

Dit oogt al iets beter maar nog lang niet wat het zou moeten zijn. Een T-Mobile Medewerker (Moderator) kan misschien eens even een check (meting etc.) doen misschien dat deze iets tegenkomt.

Wat voor modem gebruik je trouwens?

Andere server kan je trouwens selecteren via;

 

 

 

Voorbeeld van de lijst;

 

Ik heb nu net ook andere servers gebruikt, geen verschil ik kom rond de 230 uit.

Ik gebruik de Zyxel t-50.

Het zou idd mooi zijn als er een T-mobile moderator mee kon kijken.

Er is wel met telefonisch contact gekeken naar mijn modem,  kruising of iets dergelijke uitgesloten en het zou mogelijk iets zijn in de centrale.

Dit zou worden opgepakt bij de technische dienst maar die nemen nooit contact op na 100 keer bellen.

Reputatie 4

mmm, als jij al een jaar bezig bent, dan mag ik met mijn 'pas' 7 maanden nog wel even geduld hebben.

Het niet terug bellen herken ik helaas ook wel, dat schijnt heel moeilijk te zijn. Verder mag je ook een aantal keer achter elkaar dezelfde speedtests doen (da's meestal een teken dat ze of tijd willen rekken, of niks aan je ticket gedaan hebben, of ze het ook niet meer weten). Voor de monteurs idem dito.

Iedereen die je aan de lijn krijgt gaat begripvol zijn en aardig en dat geldt ook voor iedereen die bij je thuis over de vloer komt. Ze kunnen alleen je probleem niet oplossen (en dat is nou net het probleem)

 

Nu ziet het er bij jou uit als een foute cap op de lijn, dus dat zou relatief makkelijk op te lossen moeten zijn. 

Waar ik wel benieuwd naar ben is of je dat gehele jaar al de volle abonnementskosten mag betalen. Bij mij konden ze daar niks aan doen en wordt achteraf gekeken wat de vergoeding gaat zijn.

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @C Edeling 

Is je laptop ook rechtstreeks aangesloten op de router zonder een switch er tussen? Testen in veilige modus kan je misschien ook eens proberen om alle factoren die de snelheid doen verminderen te minimaliseren.

Andere kabel en/of poort ook geprobeerd?

Beste Waqqas,

Ik heb werkelijk alles al geprobeerd, ook de veilige modus.

Ik heb mijn laptop rechtstreeks aangesloten op mijn router zonder iets er tussen.

Ook heb ik andere kabels en zelfs nieuwe kabels geprobeerd, ook andere poorten geprobeerd.

 

Reputatie 7

Hoi @C Edeling en @Dolphin,

Ik denk graag met jullie mee. Om een zo'n goed mogelijk beeld te krijgen waar het mis gaat, willen we inderdaad screenshots ontvangen. Deze screenshots zijn er niet om tijd te rekken, maar om duidelijk te kunnen nagaan waar het misgaat in de set-up ofwel in het netwerk. Naast de metingen die wij doen vanuit het netwerk, weten we zodoende voldoende om de oorzaak te bepalen. De aanname die daarom wordt gedaan, is niet juist. Daarbij zie ik dat er al contact is geweest, maar dat de juiste gegevens nog niet zijn aangeleverd. Graag wil ik vragen om via de volgende manier deze alsnog te tonen: 

- Ga via een browser naar www.speedtest.net/apps en download de app voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren
- Sluit alle programma's af voordat je de snelheidstesten start, vergeet niet een eventuele VPN uit te schakelen
- De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken
- Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests.
- Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers en zorg dat je hele bureaublad zichtbaar is inclusief je verbindingstype (het is belangrijk om te kunnen zien dat er bekabeld getest is)
- Maak een screenshot van het taakbeheer (Task Manager, op Windows) of activiteitenmonitor (Activity Monitor op iOS):
In Windows vind je deze door op CTRL+ALT+DEL te drukken; kies voor meer details als deze niet direct zichtbaar zijn
In Apple MacOS kan je zoeken op "Activity Monitor" vanuit het Spotlight zoekvenster
- Maak een screenshot van de IPconfiguratie:
Windows: Via de zoekfunctie onder sneltoets “Windows + R", typ in: ‘’cmd’’ en druk op enter (of zoek naar Opdrachtprompt/Command Prompt in het Startmenu). Typ na het openen in: ipconfig/all en druk op Enter
Apple MacOS: Via de Finder of het Spotlight zoekvenster de Terminal app openen. Typ in: /sbin/ifconfig en druk op enter. Dit geeft alle verbindingen weer die het device op dat moment heeft.

Wil je mij de screenshots in één keer toesturen en ervoor zorgen dat bovenstaande punten worden gevolgd?

Beste Boris, 

Ik heb deze stappen al meerdere keren doorlopen en deze gegevens hebben jullie al meerdere keren gehad.

Ook kan je de speedtests zien want ik heb er een paar gepost hier op het forum op de goede manier.

De screenshots van taakbeheer hebben jullie ook al meerdere keren gehad.

Ik snap dus niet waarom ik het nog een keer moet sturen als jullie de gegevens al hebben..

Beste Boris,

Ik begin het wachten een beetje beu te worden, ik wacht meer dan een jaar op een oplossing.

Gisteren middag heb ik contact gehad met Thijs van Tmobile klantenservice.

Thijs snapte niet helemaal waarom ik niet werd gehoord door de technische dienst of teruggebeld werd, ook het stukje dat ik gewoon de volle mep nu moet betalen aan T-Mobile terwijl de diensten niet eens geleverd worden.

Hiervoor heeft Thijs verder gekeken, hij zag dat mijn screenshots (meerdere malen) goed waren binnen gekomen, en is een formulier gaan invullen om de technische dienst een klein beetje te ontlasten zodat mijn probleem makkelijk en snel opgepakt zou kunnen worden.

Ik zou deze ochtend gebeld worden, maar nee T-Mobile verzaakt weer om contact op te nemen.

Wat ik van T-Mobile wil is:

- het binnen 2 dagen regelen en oplossen, meer dan een jaar moeten wachten is ronduit belachelijk.

- compensatie, ik heb betaald voor diensten die niet zijn geleverd.

- Afspraken die gemaakt zijn nakomen.

 

Reputatie 6

Hoi @C Edeling, ik kan mij dit heel goed voorstellen en ik wil dan ook dat dit zo snel mogelijk opgepakt wordt. Ik wilde dubbelchecken of het verzoek juist is aangekomen bij de technische dienst, maar ik kan geen abonnement vinden op basis van het e-mailadres dat jij gebruikt bij dit account. Zou je mij daarom een privébericht willen sturen met daarin je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer?

Ik ben graag eerlijk en helder en wil je dan ook laten weten dat ik de kans klein acht dat het onderzoek dit weekend is afgerond. Een onderzoek naar de verbinding neemt enkele dagen in beslag zodat de juiste vervolgstappen genomen kunnen worden. Ik hoop dat je onze technische dienst de gelegenheid wilt geven om dit secuur te onderzoeken en de juiste oplossing te bepalen. Op het moment dat daar meer over bekend is, kunnen we naar een passende compensatie kijken.

Reputatie 6

@C Edeling, bedankt voor je privébericht. Ik zie dat de technische dienst op de hoogte is gesteld en dat alle juiste documenten zijn bijgevoegd. Zodra er een update is, ontvang je die uiteraard! 

Beste Ginny,

Dat je dit wil dubbelchecken snap ik wel, alleen heb ik dit ook al 100 keer gehoord.

Hoe weet ik dat het nu wel opgepakt word?

De vraag dat ik de technische dienst de tijd wil geven vind ik apart, hier hebben ze al een jaar de tijd voor gehad.

Lijkt mij dat je als technische dienst het in die tijd wel kan regelen, anders ben je als technische dienst zijnde incompetent.

@C Edeling Dat laatste kan je zekers denken, ik had dat gevoel ook, ook al kunnen ze wel wat hoor, ze zijn alleen onderbemand denkt ik en de terug koppeling naar de klant toe gaat in de regel mis is mijn ervaring geweest, is het gekluns of beleid, die vraag is naar mij toe nooit beantwoord.

Nu het bij @Ginny op haar bordje ligt zou het wel goed moeten komen, als zij net als in het verleden bij mij door @Brian en @Sander de boel in de gaten houden en er een beetje achteraan blijven komt het zekers wel goed.

Je hebt nu contact via het forum, ik kan je 1 advies geven, doe niks meer via een ander kanaal, hou alles hier op 1 punt, verspreiding gaat alleen maar tegenwerken, heb even geduld zoals Ginny vraagt, ze kan het niet echt versnellen.

 

Beste T-Mobile Moderators,

Zou fijn zijn als jullie klanten op de hoogte zouden houden, ik hoor wederom helemaal niks meer.

Ik heb niet zo'n trek erin dat er weer niks meer te horen zou zijn, die route heb ik meerdere keren voorgeschoteld gekregen.

Gisteren middag tot gisterenavond is er een probleem geweest dat meerdere apparaten niet konden connecten via de server bij jullie, dit werd wat later vaag opgelost.

Ook werd vermeld aan de telefoon dat de technische dienst bezig zou zijn met het eerdere probleem en deze zou bellen vandaag, wederom niet gebeurd.

Ik vraag mij toch ten zeerste af of dit probleem wel opgenomen word, of opgelost kan worden.

Ik hoor het graag..

 

 

Reputatie 7

Hi @C Edeling,

Dank voor je terugkoppeling! Geen zorgen - we houden het onderzoek goed in de gaten. Momenteel had ik gehoopt dat er al een update mogelijk was geweest, maar is de technische dienst nog hard bezig de oorzaak en oplossing te vinden door middel van een onderzoek. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk voor je op te lossen. Ik houd je graag op de hoogte.

Beste Boris,

Het gaat mij erom dat ik graag geupdate word over wat er gebeurd en wat er gaat gebeuren, ik word meer dan een jaar lang gezegd dat de problemen binnen 2 dagen opgelost zijn en dat ik "terug gebeld" word.

Wat ik ook raar vind is dat ik tot dat er een oplossing is gevonden, ik gewoon de volledige pot mag gaan betalen.

Ik begin de "service" en het hele gebeuren bij de technische dienst niet echt meer te geloven.

Mijn geduld raakt op, ik heb ook niet zo'n zin om hiermee naar de geschillencommissie te stappen.

Reputatie 7

Hoi @C Edeling,

Dank voor je bericht! Ik heb nogmaals om een update gevraagd en ervoor gezorgd dat het onderzoek met de hoogste prioriteit zal worden opgepakt. We gaan dit tot de bodem uitzoeken. Ondertussen houden we je op de hoogte via dit topic. 

Beste Boris en/of Moderators,

Vandaag ontving ik een email met het bericht dat ik guidon moest bellen om een afspraak te maken.

Ondanks dat er door Boris is gezegd dat dit  de "hoogste prio" was kan ik pas over twee weken een afspraak maken.

Ze zeggen zelf dat dit geen prioriteit is en dat dit regulier is doorgevoerd.

Ook staat er bij dat bepaalde zaken nagekeken moeten worden: nieuw modem, nieuwe patchkabel, testen met speedtest app, testen met verschillende kabels op een laptop die 1 gig aan kan, de firewall even ervanaf.

Deze zaken zijn al behandeld, behalve de patchkabel, lijkt mij onnodig om dit nog een keer te doen.

Ook werd ik WEER niet op de hoogte gehouden, maar verrast met een afspraak mailtje van guidion.

Ik ben hier nu goed klaar mee, afspraken worden weer niet nagekomen.

Of dit word nu een hoge prioriteit en ik kan eerder terecht, zonder het lul verhaal in de mail, of ik ga naar de geschillencommissie.

Ik heb nu wel lang genoeg gewacht.

 

 

Ik zie trouwens dat je een HP Laptop gebruikt, gebruik je hierbij toevallig ook de HP USB-C Dock G5 en/of een HP Probook 450 G8 (misschien een combinatie van beide?).

 

 

Hoi Gerrit078,

Het is een HP USB to Gigabit RJ45 Adapter.

Voor zover ik het nu terug kan halen heb ik een HP 15 - r021nd notebook pc.

groet,

Hoi Gerrit078,

Het is een HP USB to Gigabit RJ45 Adapter.

Voor zover ik het nu terug kan halen heb ik een HP 15 - r021nd notebook pc.

groet,

Heb je in het verleden wel hogere snelheden gehaald met deze laptop? Als dit niet het geval is, zou je misschien eens bekabeld kunnen testen met een andere laptop/PC ?

Die HP USB to Gigabit RJ45 Adapter heb je wel in een USB 3.0 poort gestoken? Misschien ook even controleren of er nog nieuwe drivers zijn voor je laptop?

 

Ik heb helaas geen andere mogelijkheid om te testen met een andere laptop.

Wat betreft de adapter geeft deze wel in de router aan dat deze 1000mbits zou kunnen leveren.

Alle nieuwe drivers staan er al op.

Ik ga even testen met de andere poorten.

Hieronder wat beschikbaar is

USB 2.0 (Type-A) 2
USB 3.2 - 5 Gb/s (Type-A) 1
USB 3.0 (USB 3.1 Gen 1) 1