F.A.Q.

Al ruim 2 maanden geen internet thuis en nog steeds geen oplossing


Al sinds 3-6-2020 GEEN internet. TMOBILE had geen zin in moeite doen en zegt mijn abbonement op omdat de schade groter dan verwacht is??????? Hier heb ik niet om gevraagd, ik wil mijn internet terug heb ik aangeggeven. Na geschakeld te hebben met KPN, (die zelf ook schrok van de waardeloze service van tmobile) hebben zij aangegeven de schade te hebben gevonden (nav het plaatsten van een lantaarnpaal is deze ontstaan)

Ik blijf heen en weer bellen en een tussenschakel tussen kpn en tmobile maar ondertussen wordt er niks gedaan. tMobile zou op 1-7-2020 een nieuwe ticket aanmaken voor kpn netwerk. Op 7-7-2020 gebeld met kpn netwerk en deze geeft aan nog niks binnen te hebben wel vann mijn buren!

Weer geschakeld met tmobile en krijg ik te horen dat er in de notities is gezegd. Mevrouw wilt geen diensten????????? Ondertussen ben ik al 1 maand en 1 week aan het wachten tot ik internet heb. En blijft tmobilw gewoon maandelijks afschrijven.

SCHANDALIG! Al jaren een trouwe klant zowel mobiel als thuis dit is te belachelijk voor woorden.

interne communicatie is 0,0 gewoonweg waardeloos, hoe kun je dan uberhaupt een goede communicatie met een klant hebben. Alle telefoongesprekken met tmobile en kpnnetwerk zijn opgenomen en bewaard!!!!

Vandaag 13-7-2020 bel ik weer met Tmobile wordt er eerst opgehangen omdat het jongetje het telefoongesprek niet aan kan en vraagt mij wil je de diensten nog of niet???????

2e keer teruggebeld, zegt deze jongen dat de ticket die op 7-7-2020 OOK gesloten is op 11-8-2020 door de technische dienst????

Een en al chaos rondom de communicatie en totaal geen service

Gewenste Oplossing

Goedwerkend internet en compensatie voor alle gedoe en ongemak etc.


33 reacties

Reputatie 7

Hi @marianbp, ik heb een reactie van mijn collega ontvangen! Het heeft langer geduurd omdat Guidion het issue in eerste instantie niet op kon lossen. Guidion wordt altijd eerst aangestuurd om uit te sluiten dat het probleem zich binnenshuis bevindt. Bij jou bleek dat het probleem niet binnenshuis ligt en dus is de netwerkbeheerder aangestuurd om het probleem buitenshuis te onderzoeken en op te lossen. Mijn collega had al eerder met Open Dutch Fiber gesproken om jou sneller te kunnen helpen en zij meldden toen dat het modem defect zou zijn. Die is echter al vervangen, gaf mijn collega aan. Vervolgens zag mijn collega dat de ONT (de witte Media Converter) nog niet was vervangen, dus stuurde hij in eerste instantie Guidion weer aan aangezien Open Dutch Fiber aangaf dat het binnenshuis nog niet volledig was uitgesloten. Aangezien dit nu wel het geval is, kon hij hen nu wel aansturen. 

Wat Open Dutch Fiber exact gaat uitvoeren dat is voor ons nu nog niet bekend, dus mijn advies is om dit aan hen te vragen zodra zij bij jou langskomen. Zo heb je hopelijk een beter beeld van wat er tot nu toe is gedaan. Laat het gerust weten als je toch nog aanvullende vragen hebt.

Je komt er niet achter waar het aan mankeert. Ze willen niet en ze kunnen niet. 

Feit is dat ik in het begin gedurende ca 3 weken een hele goede, betrouwbare en stabiele internetverbinding heb gehad, precies zoals beloofd. Daar was ik heel tevreden mee en daar betaal ik graag voor. Nu heb ik NIETS voor hetzelfde geld, geen internet, geen TV en geen vaste telefoon. Kennelijk is er in het netwerk iets omgezet waardoor ik geen dataverkeer meer kan krijgen. Er is vast wel te achterhalen wat er op donderdag 28/7 is veranderd aan het netwerk. Aan de binnenkant ligt het niet, zoals door Guidion is vastgesteld. Ik begrijp dat men stapsgewijs probeert om evt oorzaken uit te sluiten. Nu is Open Dutch Fiber kennelijk weer aan zet. Ik heb wel licht dus de glasvezel werkt. Mag ik hopen en verwachten dat de oude situatie wordt hersteld? Moet ik meer diensten afnemen zoals Viaplay en filmkanalen om enige urgentie te verdienen? Zeg het maar, ik doe het meteen!

Reputatie 7

Hi @marianbp, we gaan er alles aan doen dat je weer net zo'n goede verbinding gaat krijgen als voorheen! Problemen kunnen altijd verschillende oorzaken hebben en dit is niet altijd direct terug te zien. Ik hoop dan ook dat je van Open Dutch Fiber te horen krijgt wat er momenteel precies mankeerde en hoe zij dat hebben kunnen oplossen. We maken tussen niemand onderscheid en zorgen altijd dat iedereen zo goed en zo snel mogelijk wordt geholpen. Ik kijk zelf dan ook enorm uit naar jouw volgende update waarin je hopelijk laat weten dat het weer werkt als een tierelier. 

Hi @marianbp, we gaan er alles aan doen dat je weer net zo'n goede verbinding gaat krijgen als voorheen! Problemen kunnen altijd verschillende oorzaken hebben en dit is niet altijd direct terug te zien. Ik hoop dan ook dat je van Open Dutch Fiber te horen krijgt wat er momenteel precies mankeerde en hoe zij dat hebben kunnen oplossen. We maken tussen niemand onderscheid en zorgen altijd dat iedereen zo goed en zo snel mogelijk wordt geholpen. Ik kijk zelf dan ook enorm uit naar jouw volgende update waarin je hopelijk laat weten dat het weer werkt als een tierelier. 

Beste Lisa,

 

Tot mijn grote opluchting heb ik mijn internetverbinding eindelijk weer terug. Er bleek sprake van een verkeerde kruising van de patchkabel die nu is opgelost. Ik hoop dat ik nog mag rekenen op compensatie van de 40 gemiste dagen (sinds 28/7). 

Reputatie 7

Hi @marianbp, ik ben echt ontzettend blij om dit te lezen! Super zeg. Top dat je het aangeeft, want zo heb ik inderdaad meteen de vergoeding voor jou kunnen regelen. Dit kun je checken in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/rekeningen/compensaties. Heel erg bedankt voor jouw geduld van de afgelopen tijd. Als extra blijk van waardering heb ik daarom ook nog een ander leuk kleinigheidje geregeld. Hint: houd hiervoor de deurbel in de gaten morgen. 

Soortgelijk verhaal hier, sinds 20 September geen internet/wifi meer beschikbaar thuis. Helaas 25 september pas een melding ervan gemaakt, netjes was er 27 september een monteur langs geweest. Deze zei dat het aan de kabels buiten mijn huis ligt. 30 september de monteur van KPN geweest, dat was een zaterdag en helaas niet kunnen verhelpen.

Sindsdien heel veel telefoontjes (zeker zo een 5x per week) gebeld met Odido/KPN/onderaannemer van Odido/onderaannemer van KPN, NIEMAND die er iets aan doet aangezien er altijd een belofte wordt gemaakt om een ticket aan te maken, die daarna niet opgevolgd wordt, niet nagekomen wordt of wordt afgesloten zonder reden.

 

Factureren gaat inmiddels gewoon door. Ik ben wanhopig naar wat ik nog meer kan doen, ik wil gewoon internet. Wat een genante service is dit, betalen voor internet die ik helemaal niet krijg, ik voel me opgelicht.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Priscilla_L, slim dat je jouw verhaal hier doet! Ik wil je vragen de thuissituatie qua verbindingsproblemen nog één keer volledig uit te leggen, dan check ik meteen wat de beste oplossing is. We slaan waar mogelijke alle onzin-protocollen over! 

Reageer