Beantwoord

Al sinds Donderdag zonder internet

  • 5 December 2022
  • 14 reacties
  • 197 Bekeken

Reputatie 1

Hi,

Ik zit al sinds donderdag zonder internet, het rode LOS lampje knippert en ik kan hier helaas niks zelf aan doen. Momenteel krijg ik ook het gevoel van kastje naar de muur gestuurd te worden:

-Donderdag gebeld over het lampje, persoon een de lijn vertelde me dat er uberhaupt niemand in het weekend werkt dus dat het wel even wachten wordt. Ik kon wel een voucher krijgen voor een mobiel abbonnement dat nog niet is ingegaan, schiet ik niets mee op.Ik ben doorgezet naar de mobiele helpdesk, daar werd mij verteld dat ik zelf moest betalen als dat abbonnement eerder zou ingaan (op de 20ste van deze maand). Vond ik ook niet echt oplossing, en de help desk heeft me in de wacht gezet om dat te bespreken. Na 40 minuten naar wachtmuziek te hebben geluisterd was ik het wel zat, ze waren me gewoon vergeten…

-Teruggebeld na 8 waardoor ik een wel technisch persoon aan de telfoon kreeg, vond bovenstaande ook maar een raar verhaal en zag ook dat mijn ticket die was aangemaakt niet goed was doorgevoerd. Daar heeft de technisch persoon zelf zorg voor gedragen. Echter nog steeds geen internet, en heb ik ook nog steeds niks aan de tweede voucher die is toegestuurd.

-Chat berichten via twitter zijn op dit moment in het kaliber “Vervelend, we gaan er echt snel naar kjiken’ Schiet ik niks mee op dus.

 

Mijn vraag@Cheyenne Ik zie net een topic waar een installateur direct is geboekt om te kijken naar een LOS lampje dat knippert, ik zou graag het zelfde vragen.
Op de dag van mijn aansluiting heeft iemand van KPN ook al dit probleem moeten oplossen, dat ging gelukkig een stuk vlotter dan nu.

Een aantal dagen zonder internet en totaal geen zicht op wanneer dat terug zou komen begint erg verveld te worden.
Tevens word er totaal niet meegedacht over een tijdelijke oplossing.

Groeten,

 

Sjoerd

 

icon

Beste antwoord door Sjoerdwilinternet 9 December 2022, 11:30

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Als aanvulling op de vouchers. Je kunt deze activeren op een Ben, Tele2 of T-mobile abonnement/ Prepaid kaart. Indien je deze niet hebt zou je een moderator kunnen vragen de kosten voor een prepaid kaart, die je dan in een T-Mobile winkel kunt ophalen, te vergoeden.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Sjoerdwilinternet, van harte welkom op de Community! 🙋‍♂️

Er is inmiddels een actief ticket in behandeling bij onze technische dienst. Dit proces kan ik jammer genoeg niet versnellen, maar ik zal jouw feedback zeker als comment erbij plaatsen zodat zij kunnen zien wat precies de situatie is. Bedankt voor het delen en heel veel succes met de herstelwerkzaamheden. Mocht het zo zijn dat een installateur noodzakelijk is, dan zal er telefonisch contact opgenomen worden om een afspraak met jou in te plannen - onze techneuten bellen vaak met een anoniem telefoonnummer. 

Zodra het probleem opgelost is, hoor ik graag van je. Zo kunnen we jouw oplossing met users delen die wellicht met een soortgelijk probleem te maken hebben.

Graag bieden we je altijd de optie om gebruik te maken van ons noodrantsoen in de vorm van een Unlimited Internet voucher; ik begrijp uit jouw feedback dat dit voor jou geen nut heeft, mag ik vragen waarom?

Reputatie 1

Goedemiddag @Sjoerdwilinternet, van harte welkom op de Community! 🙋‍♂️

Er is inmiddels een actief ticket in behandeling bij onze technische dienst. Dit proces kan ik jammer genoeg niet versnellen, maar ik zal jouw feedback zeker als comment erbij plaatsen zodat zij kunnen zien wat precies de situatie is. Bedankt voor het delen en heel veel succes met de herstelwerkzaamheden. Mocht het zo zijn dat een installateur noodzakelijk is, dan zal er telefonisch contact opgenomen worden om een afspraak met jou in te plannen - onze techneuten bellen vaak met een anoniem telefoonnummer. 

Zodra het probleem opgelost is, hoor ik graag van je. Zo kunnen we jouw oplossing met users delen die wellicht met een soortgelijk probleem te maken hebben.

Graag bieden we je altijd de optie om gebruik te maken van ons noodrantsoen in de vorm van een Unlimited Internet voucher; ik begrijp uit jouw feedback dat dit voor jou geen nut heeft, mag ik vragen waarom?

Hi Jason,

Dank voor je welkom.

Goed om te horen dat de ticket in behandeling is, maar dat komt feitelijk neer op een Guideon monteur die dan langs moet komen? Ik kan begrijpen dat dat wat tijd kan kosten, maar het is ondertussen alweer bijna einde van de maandag, dan is er ook nog een grote kans dat het niet een probleem binnenhuis is (het spul is net een maad oud). Dus het forum zo doorlezende kan ik daarna waarschijnlijk weer 1 week op een KPN monteur wachten. 

De voucher helpt als ik een tmobile abonnement zou hebben, die wordt pas actief op 20 december (overstap van Vodafone). Het eerder in laten treden van dat abonnement zou kunnen (maar nummerbehoud duurt wel tot 20 december) had opzich een oplossing kunnen zijn, ware het niet dat de service medewerker me daar wel voor zou willen laten betalen. Toen ik daar niet meer akkoord ging (ik ga niet betalen om een tmobile probleem te overkomen) ben ik 40 minuten in de wacht gezet (zoals genoemd in mijn eerste post). Als de helpdesk mij had kunnen vertellen wat eric net noemt was dat al een veel nettere manier van problemen oplossen geweest.

Ik bedacht me net dat mijn zakelijke sim van mijn werkgever tmobile is, dus heb daarop de voucher kunnen ativeren. Het is in ieder geval iets…

Reputatie 7
Badge +14

 

Ik bedacht me net dat mijn zakelijke sim van mijn werkgever tmobile is, dus heb daarop de voucher kunnen ativeren. Het is in ieder geval iets…

Fijn dat dit deel alvast gelukt is.

Reputatie 1

Hi @Jason,

Weet jij wanneer ik gebeld ga worden? Op donderdag is namelijk al geconstateerd dat het probleem niet op afstand op te lossen is.

Overigens een email gekregen dat in de nacht van 7 december er onderhoud gepleegd gaat worden, kan dat gecombineerd worden met mijn internet herstellen?  Ik zou het waarderen als er gewoon even in de wijkcentrale kast wordt gekeken of de kabel er uberhaupt inzit, zal niet de eerste keer zijn…

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Sjoerdwilinternet 

Kan je eens een foto toevoegen van het glasvezelaansluitpunt en ONT op 1 foto om te kijken of het probleem binnenshuis zit of buitenshuis.

Het onderhoud is er voor veel klanten en is bedoeld om de systemen stabiel en up to date te houden, volgens mij zal hier het probleem niet mee worden opgelost.

Reputatie 1

@Waqqas , LOS lampje heeft een 1hz knipper frequentie

Reputatie 7
Badge +15

@Sjoerdwilinternet 

Ah kijk, het probleem zit bij jou thuis je hebt een gele glasvezelkabel met 2 groene connectoren nodig dus die aan de Huawei kant moet groen zijn.

Nu wordt het glasvezel signaal niet goed doorgegeven.

 

Reputatie 1

Hi @Waqqas ,

Goed om te weten, ik ga weer even terug veranderen naar de andere kabel. Ik heb dit als eigen poging to reparatie gedaan.

 

EDIT: Terugveranderd, geen verschil. Ik zal in iedergeval de kabel met twee groene connectors laten zitten. het probleem was er overigens al voordat ik gister deze switch heb gedaan.

Reputatie 7
Badge +15

@Sjoerdwilinternet

Het is eigenlijk niet de bedoeling dat je hiermee zelf aan de slag gaat want de connectoren kunnen vervuilt raken wat kan resulteren in een hogere demping.

Het probleem zal dan wel ergens buitenshuis zitten waar je zelf niks aan kunt doen helaas.

Reputatie 1

Nou, na 1 volle week wachten op ‘troubleshooten’ heb ik zowaar een afspraak met een monteur. Het heeft slechts 5 keer bellen, 5 keer verbinding uitlezen en 5 keer het antwoord: ‘wat gek, duurt inderdaad wel lang voor ze reageren’ gekost (2 uur en 33 minuten met jullie 0800 gebeld).

Veel dank aan de twee medewerkers die hebben belooft mij vandaag in ieder geval terug te bellen om een update te geven of te kijken of het euvel verholpen is [/end sarcasm; niet gebeurd dus].

Wat een treurige service dit, maar ik haal er troost uit dat ik in ieder geval niet het enige slachtoffer van tmobile thuis internet en de tmobile service ben. Nu in ieder geval hopen dat het opgelost kan worden morgen.

Reputatie 1

Het probleem is opgelost, zoals verwacht een kabeltje los in de wijkcentrale.Jammer dat dit zoveel moeite kost.

 

Welke info is er nodig voor de compensatie wegens 8 dagen geen internet?

 

 

Reputatie 7

Hi @Sjoerdwilinternet, super fijn om te lezen dat je probleemvrij bent! Ik had wel heel graag gezien dat de afspraken waren nagekomen, dus dit vind ik heel rot om te lezen. Excuses hiervoor. In ieder geval hartstikke bedankt voor het melden. Dit is een mooi begin van het weekend. Deze informatie is helemaal voldoende en ik heb dan ook direct de vergoeding voor je in orde gemaakt. Dit kun je checken in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/rekeningen/compensaties. Ik wil je een heel mooi weekend wensen en weet dat je hier altijd kunt aankloppen! 🎉

Reputatie 1

Dankjewel @Lisa , jij ook een goed weekend.

Reageer