Sticky

Alles over 'bridge taps'

Alles over 'bridge taps'

Toon eerste reactie

181 reacties

@Waqqas Excuses, Wat wij ervaren is eigenlijk zoals velen hier beschrijven, het wegvallen van de internet verbinding, zeer trage internet verbinding dat zodra iemand een spelletje op zijn telefoon opent overal alles uitvalt. Daarnaast storingen op de tv waarbij het beeld vastloopt. Er is wel een werkende verbinding, maar deze valt meerdere keren per dag weg. 

Reputatie 7
Badge +20

@Jakhals 

Ik ben ook gewoon een mede klant die gewoon even meekijkt. 😉

Ik zie niks verkeerds, het enige wat je kan proberen is de kabel wat inkorten als dat mogelijk is voor je.

Wat zijn de problemen met het modem precies kort samengevat?

@Waqqas 

De kabel liep onder het metalen plint maar jouw college vroeg me uit te zoeken waar de kabel heen ging dus deze heb ik blootgelegd daardoor. De deur heeft hier dus totaal geen invloed op.. De kabel die uit de grond komt is direct aangesloten aan het kastje. in de onderstaande foto is dit te zien en hierbij ook de lengte van de kabel zelf. Maar wat is nu de oplossing dus??? want de oplossing geven over de bridge tap lijkt mij hier niet van toepassing. 

 

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Jakhals 

De kabel op foto 1 die uit de grond komt is ook aangesloten op het aansluit doosje?

Zit er nog iets anders vóór die kabel die uit je vloer komt of kan je dat niet zien?

Wat is de lengte van de kabel uit de vloer ongeveer? Dan kan ook een rol spelen namelijk en het standaard is eigenlijk zo kort mogelijk, (max 30cm) als het een kabel is van betere kwaliteit dan kan het langer natuurlijk.

Niet zo handig dat de kabel onder de deur door gaat, kan beschadigd raken bij telkens open en dicht doen maar er zijn geen extra kabels/draden zo te zien. 😉

Na een maand lang te horen te krijgen dat de technische dienst er mee aan de slag gaat en een maand lang op 4g heb moeten werken. Heb ik het volgende bericht gekregen;

”We hebben elkaar gesproken, toen je belde met T-Mobile Thuis Klantenservice. We hebben geconstateerd dat een ‘bridge tap’ (aftakking van het ISRA-punt) de oorzaak is van de problemen die je ervaart.”

Zo te zien worden alle huidige problemen binnen t-mobile allemaal op de Bridge tap gegooid als ik deze community zo mag zien. In tijden dat ze het moeten laten zien laat t-mobile het er van af weten en heb ik na een maand nog steeds geen antwoord. Kan iemand mij vertellen wat het probleem is als je de volgende foto's ziet. Foto waar de modum aan het witte kastje is aangesloten en bij de andere waar de kabel de grond in gaat….. 

Waar zitten dan de extra draden??????

 

Reputatie 6
Badge +5

Hoi @Karel2020,

Ik heb gelijk je verbinding bekeken en zie dat het er stabiel uit ziet. De errors die worden veroorzaakt door een bridge tap zijn verdwenen en je verbinding heeft ook de stabiliteit weer terug. Als je nog steeds uitval ervaart, wil ik je vragen of je je modem een factory reset wil geven. Hoe je dat doet, vind je hier. Wil je de komende drie dagen de data en tijdstippen noteren dat je wegval ervaart? Als je mij die daarna wil toesturen in een privébericht, samen met het Mac-adres en serienummer van je modem, ga ik verder aan de slag voor je!

Hoi @Karel2020

 

Ik hoop dat het lukt met aanwijzingen uit dit topic wara andere klanten een bridge tap hebben verwijderd door de lus te verwijderen. Mocht het niet lukken, dan kun je bij Guidion (0882000151) een afspraak inplannen. Let op: de kosten hiervan zijn voor eigen rekening. Is het een optie om eerst het modem direct aan te sluiten op het hoofd ISRA-punt (PTT) en te kijken of het modem daar stabiel blijft werken?

@Sander

  We hebben gisteren (donderdag) het modem aangesloten via het aansluitboxje dat we hebben gekregen toen we t-mobile afsloten ( 2 jaar geleden). Dus we hebben de aansluiting naar de wandcontactdoos losgekoppeld en via een nieuwe kabel het aansluitboxje aangesloten. Zie foto.

Het modem staat nu dus in de meterkast, vlakbij het isra punt en er zit alleen een korte kabel tussen. Helaas is het probleem niet opgelost. Internet is nog steeds instabiel en het valt nog steeds weg. Het lijkt mij dan geen bridge tap?

 

Reputatie 7
Badge +6

Nog een idee: valt alles tegelijk weg (bekabeld internet, Wifi en/of TV) of gaat het slechts om 1 ding? Gaat het alleen om Wifi, dan helpen onze Wifi-tips. Misschien gaat het dan niet om een bridge tap, maar om iets anders. Welke lampjes branden er bijvoorbeeld op het modem als het wegvalt? Op die manier kunnen we al veel uitsluiten.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Karel2020

 

Ik hoop dat het lukt met aanwijzingen uit dit topic wara andere klanten een bridge tap hebben verwijderd door de lus te verwijderen. Mocht het niet lukken, dan kun je bij Guidion (0882000151) een afspraak inplannen. Let op: de kosten hiervan zijn voor eigen rekening. Is het een optie om eerst het modem direct aan te sluiten op het hoofd ISRA-punt (PTT) en te kijken of het modem daar stabiel blijft werken?

Reputatie 7
Badge +20

@Karel2020 

Het zou wel handig zijn dat je de modem al eens test in de meterkast, wachten op een monteur kan weer even duren na een reactie van T-mobile.

Eventueel een goedkoop kort kabeltje kopen of een netwerk kabel bewerken, 1 paar gebruiken.

@Waqqas 

Helaas heb ik niet zo'n kabel in huis, dus dat kan ik niet checken.

Reputatie 7
Badge +20

@Karel2020

Geen probleem 👍

Heb je toevallig een losse telefoonkabel met één kant een stekker andere kant oranje en wit aansluiten in de meterkast ipv de oranje en wit die er nu zit. Even als test?

@Waqqas 

Dankjewel voor het meedenken. Er zit denk ik redelijk wat afstand tussen.  Ik woon in een huur appartement, dus ik weet niet precies hoe het loopt. Het klinkt dus niet echt alsof het een bridge tap is? Ik wacht nog even af wat t mobile zegt hierover. 

Reputatie 7
Badge +20

@Karel2020

Het signaal komt dus binnen op de tweede aderpaar oranje en wit.

In dat geval zou ik hierbij alleen kunnen denken dat er iets in de kabelgoot is wat storingen veroorzaakt zoals elektra.

En wat is de lengte ongeveer vanaf de aansluiting in de meterkast naar het aansluitpunt voor de DSL kabel? Dat zou ook een rol kunnen spelen bij een verminderde verbinding.

Dan zou je de modem misschien in de meterkast kunnen plaatsen of in ieder geval de afstand korter maken.

@Karel2020

Klopt het dat het signaal binnenkomt op oranje en wit? Rood en blauw lijken niet aangesloten.

Heb je wel een werkende verbinding of totaal niet? Als je de DSL kabel in de andere aansluiting prikt doet hij niks of geeft de rechter wel een signaal maar met storingen?

@Waqqas 

Er is wel een werkende verbinding, maar deze valt meerdere keren per dag weg. We hebben sinds 2018 internet van t-mobile en sinds een week of 6 is de verbinding instabiel. Hierover hebben we zes weken geleden gelijk contact opgenomen met t-mobile: er is een monteur langs geweest, hij begon over wifi frequenties, dus we hebben het op verschillende kanalen getest, dit hielp ook niet. Na nog een aantal keer contact is het uiteindelijk doorgestuurd naar de technische dienst. Toen kreeg ik de mail over de bridge taps.

We hebben even de DSL kabel in de andere aansluiting geprikt, dit werkt niet. Dan is er geen verbinding.

Reputatie 7
Badge +20

@Karel2020 

Zo hoort hij normaal aangesloten te zitten.

 

Reputatie 7
Badge +20

@Karel2020

Klopt het dat het signaal binnenkomt op oranje en wit? Rood en blauw lijken niet aangesloten.

Heb je wel een werkende verbinding of totaal niet? Als je de DSL kabel in de andere aansluiting prikt doet hij niks of geeft de rechter wel een signaal maar met storingen?

Hallo @Waqqas,

De kabel uit de ptt doos gaat een kabelgoot in en ik kan niet precies zien waar deze heen gaat. Ook weet ik niet precies of er andere elektradraden door deze kabelgoot heen gaan, deze kan ik niet openen. Het modem is aangesloten via de wandcontactdoos (zie foto).

Verder kon het bovenste kapje van de aansluiting in de meterkast wel los. Hiervan heb ik ook een foto gemaakt.

 

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Karel2020 

De kabel die uit de PTT doos komt gaat deze direct naar het modem of via een aansluit doosje?

Zitten er in die gleuf links van die PTT doos ook elektra draden? En kan je misschien ook een foto maken van de aansluiting waar de DSL kabel vanuit de DSL poort zit aangesloten maken?

Beste t-mobile,

Ik kreeg een mail over de aanwezigheid van een bridge tap. En dat deze verwijderd moet worden. In de bijlage zie je een foto van de aansluiting in de meterkast waar we niet aan mogen komen.

De wandcontactdoos is vervangen (2018) voor een nieuwer model door de t-mobile monteur.

Wat moeten we nu doen?

 

Thanks @Jason - I’ll give it a go.

Reputatie 7
Badge +15

In the first picture, the connection of the main wire isn’t really clearly visible. What might help is to check the connected wires for damage and re-mark if necessary. Apart from that, not much seems to be wrong. Maybe cut the orange and white wires so that they don't accidentally touch a contact point (the marked part) and roll it up a tad more neatly.

By the way, I’ve checked the connection via analysis: it looks like a factory reset will do trick! The uptime of your modem is 29 days, whilst the uptime of your internet-connection is just over a day. This indicates a disruption somewhere in either the wiring or another type of malfunction/error.

Reputatie 7
Badge +15

Hi @Jona_grun, welcome to the Community! :smile: Thanks so much for posting the photos. This makes it much easier to identify a possible bridge tap or deviation in the ISRA (main connection point). I’ve called upon an expert Community-dweller to check the situation at hand. He’ll help you as soon as possible.

I’ll perform a thorough line-analysis in the meantime to see if the connection’s stable enough. Will keep you updated! No worries, there’s always a solution! 

Hi. 

Hope English is ok here as well.

I got disconnects for a few seconds every half an hour and T-Mobile forwarded me the link to this topic here. I’m sharing the pics of my connection here - can someone tell if this is how it supposed to be? :)

 

Thanks heaps!

Jonathan

 

Reputatie 7
Badge +8

Hi @Claudia90, dank voor de foto! Ik zie dat mijn collega Niels de foto al doorgestuurd heeft naar onze technische dienst en je ontvangt hopelijk vandaag nog bericht van mijn collega’s! 

Reageer