Sticky

Alles over 'bridge taps'

Alles over 'bridge taps'

Toon eerste reactie

181 reacties

Er is bij mij een ‘bridge tap’ geconstateerd vind het raar want de enige aansluiting zit daar en is door een monteur van jullie aangesloten. In het begin heb ik nooit problemen gehad alleen nu de laatste paar maanden dat die telkens uitvalt  wat moet ik nu nog doen 

Hoi hoi,

Ik heb een vraag: Er is bij mij een ‘bridge tap’ geconstateerd. Nu lijkt dit wel zo te zijn, maar het eerste ISRA punt is ergens in een muur verwerkt (leuk, verbouwingen) en daar op 1 of andere manier twee kabels op aangesloten, op de ene zit de modem aangesloten en de ander hangt los in de meterkast. Deze zal dus de oorzaak van de bridge tap zijn. Vraag is dus: kan ik de bridge tap ook oplossen zonder de muur op te breken om die kabel bij de bron weg te halen? Of kan ik op een andere manier iets op de losse kabel aansluiten zodat ik kan voorkomen dat er interferentie plaats vind? Of misschien die ook op de modem aansluiten oid?

We zullen zelf wel het eea proberen voor we de muur openmaken maar ik dacht ik stel de vraag hier even!

Groeten,

Willem-Jan

Hoi @69pieter ,

Bedankt voor de foto’s. Dit ziet er niet uit zoals een ISRA punt eruit hoort te zien. :wink: Ik heb jouw foto’s en verhaal doorgestuurd naar de technische dienst. Zij gaan hier verder mee aan de slag. We houden je per e-mail op de hoogte.

Ok bedankt! Ik wacht af.

Reputatie 6
Badge +5

Hoi @69pieter ,

Bedankt voor de foto’s. Dit ziet er niet uit zoals een ISRA punt eruit hoort te zien. :wink: Ik heb jouw foto’s en verhaal doorgestuurd naar de technische dienst. Zij gaan hier verder mee aan de slag. We houden je per e-mail op de hoogte.

Situatie foto’s:

 

Reputatie 7
Badge +15

Hoi @69pieter,

 

Graag kijk ik met je mee om een oplossing te vinden! Mag ik een privéberichtje je volledige adres, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN? Dan check ik zo snel mogelijk hoe ik je hiermee kan helpen. :smile:

Ook ik heb een email gekregen met het feit dat mijn probleem aan een bridge tap ligt?! Nu komt er bij 1 draad uit de muur naar mijn isra, daar zit mijn t-mobile modem aan vast en dat is alles?!

Zie geen meerdere of andere draden!!

Daarbij zijn mijn klachten niet van constante aard maar eens in de zoveel tijd gaan dingen niet zoals ze moeten gaan. Vorige week nog, zituk tv te kijken heb ik opeen geen internet meer, enkele seconden later alles weer online en een paar uur later weer het zelfde verhaal. Deze week geen problemen.

Reputatie 7
Badge +8

Hi @kusunum, bedankt voor de foto, daar zit inderdaad overduidelijk geen bridge tap tussen 🙂 Ik laat onze technische dienst opnieuw contact opnemen met de netbeheerder inclusief deze foto zodat ze een monteur langs kunnen sturen! 

Klopt ook, de isra zit goed, enige kan zijn dat de kabel niet goed genoeg is afgeschermt tussen de 2 punten, maar dat geeft geen Bridge tap effect, lijkt mij dat KPN een lijn meting moet gaan doen.

Hoi @Sander ,

Ja, ik heb het modem op het linker kastje aangesloten; Dit kastje heb ik bij de set gekregen die ik van Vodafone ontving bij het aangaan van Vodafone thuis.

Ik weet zeker dat dit het hoofd ISRA is, De blauwe kabel komt uit de grond in de kruipruimte en het ISRA is verzegeld aan de onderzijde.

Toen ik een paar maanden geleden na een storingsmelding een nieuw modem kreeg wist de installateur van guidion mij te vertellen dat het probleem waarschijnlijk in de kabel van het ISRA naar de centralekast van KPN zit, hij mocht dat op dat moment echter niet doormeten omdat hij via T-Mobile aan het werk was en daardoor geen licentie had om aan de verzegelde kant van de KPN lijn onderzoek uit te voeren.

Hij heeft toen wel de aansluiting van het linker kastje naar het ISRA gecontroleerd en zag daar ook geen probleem.

@Sander , De lange smalle is het isra punt, die mag je niet loshalen, alleen het bovenste kapje loshalen, de rest is van/voor KPN.

Het doosje er naast is het doosje wat in jullie instalatie pakket zit, dus aangesloten conform de handleiding van de dsl aansluiting.

 

Dus aub geen klanten dingen laten doen waar ze af moeten blijven, het isra punt daarboven, de lasdop, is ook al door een klant losgehaald wat eigenlijk niet mag, als KPN hier kosten voor gaat rekenen nemen jullie die dan voor jullie rekening.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @kusunum,

 

Dan kijken we graag mee! Is het mogelijk om de kastjes los te halen? Begrijp ik goed dat je het modem hebt aangesloten op het linkerkastje? En je weet ook zeker dat dit het hoofd ISRA is? Er is geen ander punt in je woning wat lijkt op een ISRA punt? 

Op afstand is geconstateerd dat er een bridge tap in mijn aansluiting zou zitten…

Volgens mij zit er niets anders dan de modemaansluiting aan het isra punt.

Reputatie 7
Badge +10
ik vind dat dit soort zaken ook gewoon onder de installatie garantie vallen. en T Mobile dus gratis een monteur moet sturen hiervoor. sterker nog soms zit de bridgetap IN het ISRA waar de klant zelf niet aan mag komen.
Toch wel vreemd dat je maanden aan het bellen bent.....4x monteur langs geweest is en nu hoort dat het dit zou zijn! Met andere woorden zoek het maar uit!





Sinds de tijd van Ben al klant... Toch maar helemaal weg gaan bij T-Mobile, service van niks!!!
Stap niet over naar T-mobile!!!! Wat een slechte service. Je hebt last van een Bridge tap en zoek het zelf maar uit. Ja je kan een monteur laten komen, maar dan worden er wel kosten in rekening gebracht. Wij weten wel dat we gaan overstappen!!
Hi,


I recently moved to Netherlands in a new appartment and I am not sure what is ISRA. Is this mandatory in each home? All I have is a tv cable and an orange cat 7 cable without a jack. Do I need something else to connect the t-mobile modem to internet?
Ik heb een vraag over mijn ISRA punt want ik heb ik mijn woning gezocht en ik ben alleen dit tegen gekomen in mijn meter kast op de gang van mijn appartementen complex. Ik heb een foto er bij gevoegd.


Ik hoop dat iemand mij kan helpen want ik kom er niet uit met de mail de ik krijg van t mobile over bridge tap enzo

Beste T-Mobile,





Ik ben sinds 03-05-2019 overgestapt van Ziggo naar T-Mobile. Vanaf deze aansluitdatum tot en met 23-05-2019 heb ik een prima verbinding gehad. Vanaf 23-05-2019 viel mijn WAN verbinding om de 3 minuten weg, waarna deze weer terugkwam. Dit bleef consequent doorgaan.





Na zelf alle controles te doen (modem resetten, ISRA punt checken, etc) heb ik na een aantal dagen hiervan melding gemaakt, omdat ik genoodzaakt was 4g te gebruiken om thuis te kunnen werken. N.a.v. de melding [Ticket#2019052811039165] is er door iemand op 29-05 ingelogd in mijn modem, en zijn er enkele settings gewijzigd volgens de log.





Sinds dit moment doet mijn internet het weer. Nu krijg ik vandaag een mail van t-mobile dat het ticket is behandeld en dat het probleem veroorzaakt wordt door een ‘bridge tap’ en dat ik dit via dit topic kan oplossen.





Volgens mij is dit niet juist. Waarom doet mijn internet het weer sinds de login van t-mobile. Ik heb zelf niks gewijzigd. En waarom werkte dit eerder een maand lang prima, en een week niet, en nu weer zonder problemen na werkzaamheden door t-mobile.


Ik zou graag de echte oorzaak van het probleem willen weten. Ik kan me een week uitval van internet niet nogmaals permitteren.





Ik zou een passend antwoord zeer op prijs stellen. Alvast bedankt,





J. Hendriks
Reputatie 7
Badge +10
@TonvanHengel





we kunnen niet zien waar die kabel weg komt dus moeilijk te zeggen of het de binnen komende kabel is. wit en oranje horen niet aangesloten te zijn.


rood en blauw zou ik even opnieuw aanstrippen en weer aansluiten zodat deze weer schoon koper heeft.
Hier een foto van de enige aansluiting die ik in huis heb.





Ton v H

Reputatie 7
Badge +10
Hallo @Bianca-W





Ik ben bang dat je het isra nog niet heb gevonden. Het ziet er uit als een binnenkabel deze komt ook nog eens van boven af. een kabel uit de grond komt meestal van onder af.


Zo te zien word wit oranje gebruikt. zou je deze eens opnieuw kunnen aanstrippen zodat er weer mooi schoon koper is te zien en er niet zwart uit ziet. het witte draadje is doorgelekt naar een ander contact. deze mag je er gewoon tussen uit halen.


Draden die niet zijn aangesloten kunnen ook niet storen dus die mag je gewoon laten zitten.





Woon je in een appartement ? dan kan de aansluiting ook buiten de woning zitten.


Is het een ouder huis ? dan zit deze meestal in de gang. soms wel onder het luik bij de voordeur.


Is het niet een ouder huis dan is de meterkast een goed uitgangspunt.

Ook ik kreeg de mededeling dat er een bridge gap zou zijn in mijn woning. Ik heb het hele huis doorzocht naar mogelijke verdachte kabels en kastjes en tot de conclusie gekomen dat er maar 1 kabel daadwerkelijk is aangesloten aan de ISRA (zie foto). De “lus” op de foto; geen idee waar die vandaan komt of naartoe gaat. Zou dat dan de boosdoener kunnen zijn? Ik hoor graag wat mijn opties nog zijn.
Reputatie 7
Badge +8
Hi @FrankTibben, ik zou nog even wachten met draden doorknippen, laten we eerst kijken waar de kabels heen gaan! 😉 Er komt altijd een kabel binnen vanaf buiten, is dat in dit geval de kabel die uit de muur komt (is het een buitenmuur)? De andere kabel lijkt wel wat dikker, waar gaat die heen? Normaal gesproken kan je de modem rechtstreeks aansluiten op het ISRA-punt (het kastje) zelf. Één van de kabels lijkt hier door te gaan naar ik vermoed een wandcontactdoos ergens anders in het pand. Je kan die kabel loskoppelen en dan de modem rechtstreeks op het ISRA-punt aansluiten. Je kan eventueel de kap even loshalen, dan kunnen we met je meekijken hoe het er van binnen uit ziet.
ik heb doorgekregen dat een bridge tap het probleem is. Nu is me alleen niet duidelijk of het doorknippen van een van de draden voldoende is of dat ik ook de instructies moet opvolgen vanuit de installatie handleiding die is opgestuurd.





Ik neem aan dat als ik door moet knippen dat het draad is dat de muur ingaat.

Reageer