alweer geen internet

  • 1 June 2023
  • 33 reacties
  • 313 Bekeken

Vandaag is mijn internet er weer uit geknald. LOS knippert rood en PON brandt niet.

De klantenservice al gesproken, maar gezien zijn “power” toch maar escaleren via hier. Het kan toch niet zo zijn dat jullie niet van werkzaamheden af weten in de centrale? De vorige keer was hing mijn kabel zomaar los waardoor ik geen internet had en nu vrees ik hetzelfde. 
 

Graag zo spoedig mogelijk actie zonder tussenpersonen, iemand is weer bezig geweest in de centrale. Weer heb ik geen internet en TV.

 

Tommie van Odido 10 maanden geleden

Hi @S elka, ik zie inderdaad dat je de klantenservice al gesproken hebt.

Ook zie ik dat er al een ticket is aangemaakt. Naar mijn weet zijn er inderdaad geen werkzaamheden gebeurt in de wijkcentrale. Het lijkt meer op een kabelbreuk, dit kan heel veel verschillende oorzaken hebben. Onze technische dienst gaat voor je aan de slag. Zodra ze meer informatie hebben wordt er contact met je opgezocht!

Bekijk origineel

33 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @S elka, ik zie inderdaad dat je de klantenservice al gesproken hebt.

Ook zie ik dat er al een ticket is aangemaakt. Naar mijn weet zijn er inderdaad geen werkzaamheden gebeurt in de wijkcentrale. Het lijkt meer op een kabelbreuk, dit kan heel veel verschillende oorzaken hebben. Onze technische dienst gaat voor je aan de slag. Zodra ze meer informatie hebben wordt er contact met je opgezocht!

Hi @Tommie De vorige keer waren er ook geen werkzaamheden en hing mijn kabel los. Nadat deze weer erin was geplugd had ik weer verbinding. 

Reputatie 7
Badge +9

@S elka, dat is inderdaad wel apart. Op dit moment kan ik het ticket alleen afwachten. Als we meer weten wordt er contact met je opgezocht! 

@Tommie kan er dan op z'n minst een voucher voor mijn partner worden geregeld?

Reputatie 7
Badge +9

@S elka natuurlijk kan dat, ik heb je direct een code verstuurd in je privéberichten!

@Tommie zou ik ook een voucher kunnen krijgen of het opheffen van het daglimiet? Nu is 10GB per dag te weinig voor het werk wat ik doe en ben ik er zo doorheen zoals nu.

Reputatie 5
Badge +4

Hi @S elka, ik zie dat ondertussen een monteur is aangestuurd en deze binnenkort bij je langs komt! Voor de tussentijd heb ik mijn best gedaan en ook voor jou een voucher geregeld. Deze kan je in je privéberichten vinden! 😄

@Nora dankjewel. Nu hopen dat de monteur ook weet waar die moet zoeken en dat het opgelost is maandag.

@Nora @Tommie Monteur is vanmorgen langsgeweest en heeft helaas storing niet kunnen oplossen. Het lijkt erop dat het probleem groter is, kan dit met enige spoed verder opgepakt worden door jullie BO?Het werken met een mobiel als hotspot begint ondertussen niet prettig te werken en wil dat dit issue zo snel mogelijk wordt opgelost.

Reputatie 7
Badge +9

@S elka bedankt voor de update!

Ik zie inderdaad dat de monteur is langs geweest. Het ticket is aangemaakt en wordt opgepakt door onze Back Office! We gaan zo snel mogelijk voor je aan de slag. Ik snap dat de situatie niet helemaal ideaal is op dit moment. Weet dat we er alles aan doen om je zo snel mogelijk weer online te krijgen.

@Tommie Inmiddels is mijn verbinding weer hersteld. Afgelopen zaterdag zijn de KPN monteurs langs komen en hebben het opgelost. Bijzonder dat mijn "kabel” weer los hing in de centrale en dat dit ook door de Guidion niet was geconstateerd en opgelost. Weer door menselijke falen heb ik een week geen internet gehad net als in 2022. Bij wie kan ik terecht voor compensatie?

Gr,

Said

Reputatie 7
Badge +9

Hi @S elka, bedankt voor deze update!

Ik ben erg blij om te horen dat alles hersteld is. Wel vind ik het gek dat er weer een kabel los hing. Ik vergoed graag de periode dat je offline bent geweest, klopt het dat je van 05-06 tot vandaag 12-06, geen internet gehad hebt? Zo ja, dan zal ik die periode voor je gaan vergoeden. Dit is vervolgens terug te zien en wordt verrekend op een volgend factuur! 

@Tommie Dat klopt niet, donderdag 01-06 tot zaterdag 10-06 ben ik offline geweest.

Reputatie 7
Badge +9

@S elka bedankt voor je snelle reactie.

Daarom dubbelcheck ik altijd! Ik zal de periode 01-06 tot en met 10-06 voor je vergoeden. Je ontvangt hier een bericht van en is terug te zien en wordt verrekend op een volgend factuur.

@Tommie Dankjewel!

@Tommie 

 

Waar zijn we toch mee bezig met die monteurs en al????!!!!

IK HEB WEER GEEN INTERNET EN WEER HEB IK RODE LAMPJES DIE BRANDEN!!!!!!!!!!!

Dit is de zoveelste keer binnen kortste keren, ik word hier moedeloos van.

Weer geen TV, weer geen internet, weer verbinden met een hotspot.

Ik wil dat er NU een KPN monteur in de centrale gaat kijken en GEEN guidion monteur.

Hoe gaan we ervoor zorgen dat dit niet meer gebeurt?

Reputatie 7
Badge +9

@S elka ik zit vol verbazing naar mijn scherm te kijken…

Dit mag niet gebeuren, de 2e keer was al te veel. Ik zie dat er een melding van is gemaakt en er opnieuw een ticket is aangemaakt. Ik ben persoonlijk naar onze techneuten gelopen om dit met spoed op te pakken. Weet dat we er alles aan doen om dit zo snel mogelijken te fixen.

@Tommie dit mag en kan gewoon niet. Een monteur of monteurs die hun werk niet goed uitvoeren in de centrale? Ze kunnen hiermee niet ongestraft blijven, dus waar en bij wie kan ik een klacht indienen? Hoevaak zal dit nog in de toekomst voorkomen? De zoveelste keer dat mijn KABEL WEER eruit wordt geplugd.

@Tommie graag ontvang ik weer twee codes voor internet, ik word hier echt moedeloos van 

Reputatie 7
Badge +9

@S elka ik heb navraag gedaan naar de situatie en het lijkt er op dat er een foute ONT gebruikt wordt door nieuwe klant die op dezelfde lijn zit. Dit kan komen doordat een klant, die op dezelfde lijn zit, een ONT gebruikt die een oude aanbieder is. Nu moeten de montuers gaan onderzoeken welke nieuwe klant de foute ONT gebruikt. Ik hoop dat de stoorzender snel wordt gevonden. Ik heb je direct twee vouchercodes toegestuurd in een privébericht.

@Tommie Heel vervelend, maar makkelijk te achterhalen? Zoek degene op die als laatst is aangesloten.. Ik hou m'n hart vast wanneer dit opgelost gaat worden, weekend nadert ook. Ik ben nog steeds niet gebeld voor aan afspraak overigens.

@Tommie 

Dit kan ook nog komen dat een bestaande klant met de vrije router keuze een eigen glasvezel router probeert aan te sluiten.

Als dat bijvoorbeeld een Fritzbox AON is dan gaan de klanten op de passieve GPON splitter offline.

Helaas gaan we dit vaker mee maken met de vrije router keuze.

Het kan ook zijn wat je zegt dat een nieuwe klant nog de bijvoorbeeld Kpn NT (AON) heeft hangen die aangesloten is.

Dit is ook het probleem dat in de pop (wijkkast) AON en GPON technieken door elkaar gebruikt worden met verschillende providers.

 

 

@Tommie wat is de nu status hiervan? Dit duurt me allemaal te lang. Ik heb vrijdag een email gekregen dat jullie KPN hebben ingeschakeld en dat ik per SMS een link zou ontvangen om een afspraak te maken. Tot heden niets meer vernomen, graag meer actie en spoed hier achter aan

Reputatie 7
Badge +9

@S elka ik ben meteen voor je gaan kijken en ik zie dat er een afspraak met de monteur is ingepland! Wil je mij op de hoogte houden van het bezoek?

@Tommie het is weer gemaakt, maar voor hoelang? Zoals ik dacht en zei, mijn kabel hing weer los zodat iemand anders internet heeft, dit heeft de monteur bevestigd. Hierbij wil ik ook een klacht indienen voor wat daar allemaal in de centrale gebeurt. Dit mag en kan gewoon niet dat mijn kabel eruit wordt gehaald zodat iemand internet heeft. Wanneer gaat hier iets aan gedaan worden, er is gewoon geen capaciteit meer

Reageer