Beantwoord

ASUS RT-AC87u router aansluiten op VSL modem

  • 12 April 2017
  • 2 reacties
  • 1977 Bekeken

Hallo,

Ik heb een ASUS RT-AC87u router aangeschaft, en wil deze aansluiten op het VSL modem.
Alles vlgs de gebruiksaanwijzingen gedaan, maar WAN lampje blijft rood branden, of wel geen verbinding met het modem ?
Had gehoopt dat eea plug en play was, maar het is meer plug en pray geworden.....
wie helpt me hier ff doorheen ?
icon

Beste antwoord door Pieter_B 13 April 2017, 14:50

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Hallo HellenSch

Weet niet hoe je de opzet precies hebt gemaakt, maar heb hier een vergelijkbare opzet maar dan met de Vigor Draytek naar een ASUS RT-AC68U.

1. Sluit de ASUS aan op 220V
2. Sluit nog geen andere kabels aan
3. Sluit met een netwerkkabel een PC aan op LAN poort 1
4. Log in op je ASUS via 192.168.1.1
5. Ga naar Advanced Setting => LAN
6. Wijzig IP adres setting naar 192.168.2.1 en klik Apply
7. Log opnieuw in op je ASUS, maar nu met 192.168.2.1

Als dat gelukt is, gaan we door naar het volgende.

1. Sluit het VDSL modem aan op 220V
2. Log in op je VDSL modem via 192.168.1.1 met een computer via LAN 1 bijv.
3. Als het goed is kun je inloggen op je VDSL modem
4. Verwijder de LAN kabel naar je computer en sluit deze aan op de LAN 1 van je ASUS
5. Trek een LAN kabel tussen LAN 1 van het VDSL modem en je WAN ingang van je ASUS

Je hebt nu toegang via de ASUS tot je VDSL modem op 192.168.1.1 en tot je ASUS op 192.168.2.1.
En als toetje, want daar gaat het om, je internet is up and running via de ASUS.
Er zijn natuurlijk nog wel een paar dingen fine te tunen, maar voor nu eerst deze opzet eens opbouwen om te kijken waar we staan.

Finetune kan bestaan uit;

1. Fixed LAN IP naar je ASUS vanuit de VDSL
2. Wifi op de VDSL uitzetten (als dat nodig is)

weet niet of je ook nog toegang moet hebben tot een NAS vanaf buiten, maar dat is dan iets complexer.
Dank je Pieter, ik ga dit proberen.
Ik ben er inmiddels achter dat de kabel niet van de WAN vh modem, naar de WAN van de router moet...., maar dat de de kabel van LAN1 vh modem naar de WAN van de router moet....
Handig dat zoiets dus niet in de manual staat....

Reageer