Beantwoord

attacks dagelijks en apparaten schade..

  • 20 January 2023
  • 10 reacties
  • 197 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ben meerdere keren aangevallen in modem modem aangepast.. nu met admin inlogwijziging kom ik er weer niet in en ervaar problemen met mobiele tel apps uit het niks gedownload en pinsim erafgehaald e.d. dit is ook tmobile  dus ben thuis en mob klant…

Wat te doen... advies 2 dagen van stroom en vragen hier te delen dus bij deze

 

icon

Beste antwoord door eric 20 January 2023, 19:19

Bekijk origineel

10 reacties

Ben meerdere keren aangevallen in modem modem aangepast.. nu met admin inlogwijziging kom ik er weer niet in en ervaar problemen met mobiele tel apps uit het niks gedownload en pinsim erafgehaald e.d. dit is ook tmobile  dus ben thuis en mob klant…

Wat te doen... advies 2 dagen van stroom en vragen hier te delen dus bij deze

 

Daemon bekend??

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Klant attacked , welkom bij de community. 

Als jij niet meer in je modem kan komen is het verstandig een volledige reset van het modem te doen. (Knopje op achterkant). Dan worden alle standaard instellingen,  inclusief het wachtwoord dat op het kaartje wat bij het modem zit, teruggezet.

Dit heb ikdus al gedaan... hele inlog aangepast van modem en wifi wachtwoorden... als ik het terug heb gezet dan dit weer doen?

Reputatie 7
Badge +14

Als je met de user/pass niet meer in je router kan inloggen is dat de enigste manier om het wachtwoord weer standaard te krijgen en dan weer naar een eigen versie aan te passen. 

Reputatie 3

Ik ben nog maar sinds kort bij t-mobile. 

Maar heb gemerkt dat ik het wachtwoord langzaam moet in typen. Geen idee waarom. Op een gegeven moment inderdaad ook factory reset gedaan, wist daarna zeker dat wachtwoord goed was. Ik gebruik normaal een wachtwoord manager, maar die "typt" ook te snel. Als ik met de hand langzaam type, gaat het wel goed. 

 

Reputatie 7
Badge +16

@JwBokx Doel je op het wachtwoord voor de admin-inlog van het modem of op het wachtwoord voor de wifi (bijvoorbeeld wanneer je dit intypt op een mobiele telefoon of laptop)?

Reputatie 3

@Jason ik bedoel inderdaad het admin wachtwoord om bij de instellingen van het modem te komen.

 

Reputatie 6
Badge

Ben meerdere keren aangevallen in modem modem aangepast.. nu met admin inlogwijziging kom ik er weer niet in en ervaar problemen met mobiele tel apps uit het niks gedownload en pinsim erafgehaald e.d. dit is ook tmobile  dus ben thuis en mob klant…

Wat te doen... advies 2 dagen van stroom en vragen hier te delen dus bij deze

 

Probeer inderdaad eerst of langzamer intypen werkt. Check ook of je niet onder hanburger menu/ onderhoud/external beheer niet toevallig voor https de WAN aangezet. Dat maakt het voor hackers wel erg makkelijk om je router te hacken… Of heb je port forwarding aanstaan naar interne hosts? Als die gehacked zijn (zeker als het je PC is waarop je je wachtwoord invoert)  kan het ook mogelijk zijn je modem te hacken via een geinfecteerde PC.

Reputatie 7
Badge +16

@Jasonik bedoel inderdaad het admin wachtwoord om bij de instellingen van het modem te komen.

 

@JwBokx Bedankt voor je terugkoppeling: helder! Ik geef jouw feedback door aan mijn collega’s. Begrijp ik goed dat het met langzaam typen dus wel lukt?

Reputatie 3

@Jason Dat klopt. Kwam er toevallig achter doordat als ik snel type, de sterretjes weer verdwijnen en er uiteindelijk minder sterretjes staan dan het wachtwoord lang is.

Had eerst inderdaad de factory reset maar gebruikt. Maar zag toen het effect doordat het wachtwoord achterop eerst ook niet gepakt werd…. Daar heb je het minder snel mee, dat wachtwoord is zo vreemd dat je tussen de letters door goed moet kijken wat de volgende is en dus meer tijd nodig heb

Reageer