Beantwoord

Bekabeld geeft bij MS Teams geen geluid van de ander, Via Wifi geen probleem

  • 12 October 2022
  • 5 reacties
  • 107 Bekeken

Ik heb sinds gisteren Glasvezel van TM. Daarvoor was het ziggo. 

Gek genoeg kan ik wel normaal MS Teams gebruiken via de Wifi maar niet via het bekabeld netwerk. 

Op een of andere manier valt dan het geluid van mijn gesprekspartner weg. Zij horen mij wel goed.

Enig idee waar dit aan kan liggen. Microfoon en speakers zijn goed ingesteld. Op andere manieren deze gebruiken gaat gewoon goed. Ook de interne test mogelijheid van MS Teams zelf geeft geen problemen aan. Misschien QoS of Poort die aangepast moet worden?

icon

Beste antwoord door bluesbrother71 16 October 2022, 14:49

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

5 reacties

Reputatie 7

Hi @bluesbrother71, welkom hier op de T-Mobile voor thuis Community! 😁 Merci dat je zo helder de situatie in kaartbrengt. Wat een gekke situatie zeg. Ik wil dit mysterie voor je ontrafelen en schakel daar graag de hulp van @Pieter_B en @TechRacing93 bij in. Hebben jullie enig idee wat hier aan de hand zou kunnen zijn en wat een tip is voor dit issue? Merci!

Reputatie 6
Badge +3

Hi @bluesbrother71

Dat is zeker een raar probleem, zo op het eerste moment heb ik even geen idee. Laten we eens zien of we wat wijzer kunnen worden wat het probleem veroorzaakt. 

  • Als je bedraad bent aangesloten is dat dan direct op het modem, of ziet een ander device tussen?
  • Maakt het nog uit of je de teams applicatie of web versie gebruikt?
  • Heb je het op 1 computer? Werkt het bijvoorbeeld wel met een andere pc?
Reputatie 7
Badge +3

@bluesbrother71 

My Microphone Doesn’t Work on Windows 10

20 Ways to fix “Audio Not Working”, “No Audio” issues on Microsoft Teams

Een aantal zaken die @TechRacing93  ook al een beetje aanvoerde, maar blijft opvallend dat bij een Wifi connectie het wel werkt .. maar aan de LAN kabel niet.

Lieve mensen dank voor het meedenken! 

Vreemd genoeg lag het aan de andere kant. Ik sprak met verschillende collega's op kantoor en het bleek aan die kant te liggen. Dat is dus daar opgelost en deze vraag ook. Post kan dus dicht.

Dank nogmaals. 

Reputatie 7

Hi @bluesbrother71, yay - super om te lezen dat dit mysterie is ontrafeld en dat het is opgelost! 😁 Merci voor het delen. Dit topic gaat nu op slot.