Beantwoord

Bekabeld internet veel trager dan normaal

  • 7 February 2022
  • 58 reacties
  • 1345 Bekeken

Mijn bekabelde internet is blijft al een aantal dagen VER achter in z'n download snelheid.
Deze hoort rond de 1000mb/s te liggen (reeel is dat ong 900mb/s), maar het is nu al een aantal dagen rond de 300mb/s. 
Mijn uploadsnelheid is wel redelijk, rond de 750mb/s (hoort ook 900 te zijn, maar dat heeft het nog nooit gehaald)

Hoe kan dit? 
 

icon

Beste antwoord door Waqqas 7 February 2022, 20:55

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

58 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Het lijkt erop dat iemand jullie het leven zuur wil maken. Al die dingen die jullie zijn overkomen heb ik gelukkig nog niet meegemaakt. Drama! 

Dat je jezelf dan stealth probeert te maken is begrijpelijk. Alleen kun je dan niet van leveranciers zoals Ziggo of T-Mobile verwachten dat zij hun dienstverlening ook naadloos in jouw beveiligde wereld kunnen leveren. Ik denk dat je blij moet zijn dat je zo ie zo nog een werkende verbinding hebt. Misschien zijn jullie stalkers wel in staat je thuisnetwerk af te tappen of plat te leggen. Wifi blijft een medium waar de ontvangst niet van stopt bij de voordeur.

Reputatie 3

Het lijkt erop dat iemand jullie het leven zuur wil maken. Al die dingen die jullie zijn overkomen heb ik gelukkig nog niet meegemaakt. Drama! 

Dat je jezelf dan stealth probeert te maken is begrijpelijk. Alleen kun je dan niet van leveranciers zoals Ziggo of T-Mobile verwachten dat zij hun dienstverlening ook naadloos in jouw beveiligde wereld kunnen leveren. Ik denk dat je blij moet zijn dat je zo ie zo nog een werkende verbinding hebt. Misschien zijn jullie stalkers wel in staat je thuisnetwerk af te tappen of plat te leggen. Wifi blijft een medium waar de ontvangst niet van stopt bij de voordeur.

Nu wel ja, maar bij ziggo niet toen, klantenservice zei letterlijk geen tijd voor ik ga volgende klant doei.

 

En ik vraag niet om veiligheid? Ik vraag om mijn snelheid waar we voor betalen. Stealth doe ik niet, hebben geen nut aan een pc. 
 

Mja zie wel of overstappen, waarom zou 4g sneller download zijn dan bekabeld xbox 250/850 vgm of 5ghz wifi naast de router .. 100-150/300-350

 

 

 

 

 

 

 

Reputatie 3

 

06-48 is niet per definitie T-Mobile, het is wel een nummer dat ooit van T-Mobile/Orange/Dutchtone geweest is, maar vandaag de dag hoeft dit zekers niet meer het geval te zijn (lang leve nummerbehoud).

Helaas kan door spoofing een telefoonnummer worden misbruikt, dit gebeurt de laatste tijd helaas ontzettend veel en hiertegen kan T-Mobile niet heel veel doen. Wat je wel zou kunnen doen is eens te kijken op Have i Been Pwned om te zien of jullie telefoonnummers niet ooit eens ergens zijn bemachtigd door een lek bij bijvoorbeeld Facebook of een ander bedrijf die slachtoffer is van datalekken/hacks etc.

 

Niks is pwned behalve de oude mails van toen, zal wel random zijn dan. 

Nu wel ja, maar bij ziggo niet toen, klantenservice zei letterlijk geen tijd voor ik ga volgende klant doei.

 

Bij een hack is er sprake van een strafbaar feit en is het een zaak voor de politie. Dat ze je teleurgesteld naar huis stuurde is helaas het probleem van onkunde bij veel politiebureaus en een enorm te kort aan personeel. Naast dit soort aangiftes, zijn er nog veel meer aangiftes niet opgenomen terwijl wel bleek dat er een strafbaar feit was gepleegd (stalking bijvoorbeeld).

Dat Ziggo in dit geval niets voor je kon betekenen is logisch.

 

Voor wat betreft je storing/probleem. De snelheid wordt misschien wel gehaald maar zoals bekend heeft Xbox vaker problemen met het behalen van snelheden (getuige de vele resultaten in zoekmachines. Daarom is er de eis vanuit de overheid dat je test met een laptop of PC, daar kan en zal de ACM dus niets aan veranderen.

Ergens hoop ik echter wel dat T-Mobile een mogelijkheid gaat bedenken voor dit soort situaties - gelukkig komen ze niet vaak voor - wat Ziggo en KPN veelal doen is een monteursbezoek gewoon in rekening brengen als de klant niet in de gelegenheid is om zelf e.e.a. te testen. Dat die kosten aanzienlijk kunnen oplopen is tot daaraantoe, maar je biedt dan wel op z'n minst een oplossing. Op de huidige manier is er geen uitzicht op een oplossing.

 

Reputatie 3

Nu wel ja, maar bij ziggo niet toen, klantenservice zei letterlijk geen tijd voor ik ga volgende klant doei.

 

Bij een hack is er sprake van een strafbaar feit en is het een zaak voor de politie. Dat ze je teleurgesteld naar huis stuurde is helaas het probleem van onkunde bij veel politiebureaus en een enorm te kort aan personeel. Naast dit soort aangiftes, zijn er nog veel meer aangiftes niet opgenomen terwijl wel bleek dat er een strafbaar feit was gepleegd (stalking bijvoorbeeld).

Dat Ziggo in dit geval niets voor je kon betekenen is logisch.

 

Voor wat betreft je storing/probleem. De snelheid wordt misschien wel gehaald maar zoals bekend heeft Xbox vaker problemen met het behalen van snelheden (getuige de vele resultaten in zoekmachines. Daarom is er de eis vanuit de overheid dat je test met een laptop of PC, daar kan en zal de ACM dus niets aan veranderen.

Ergens hoop ik echter wel dat T-Mobile een mogelijkheid gaat bedenken voor dit soort situaties - gelukkig komen ze niet vaak voor - wat Ziggo en KPN veelal doen is een monteursbezoek gewoon in rekening brengen als de klant niet in de gelegenheid is om zelf e.e.a. te testen. Dat die kosten aanzienlijk kunnen oplopen is tot daaraantoe, maar je biedt dan wel op z'n minst een oplossing. Op de huidige manier is er geen uitzicht op een oplossing.

 

Hoezo is dat logisch als ze ook in de modem zitten? Alles wat op de modem ging werd gehackt. 
 

U liet ons weten liever zelf uw opzegging te regelen bij uw huidige provider. Om verwarring te voorkomen hebben we daarom ons overstapverzoek bij uw huidige provider geannuleerd. Uw bestelling bij ons loopt gewoon door. De apparatuur komt op 31-01-2022. Voor deze datum sturen we u nog een e-mail met een track trace code van het pakket

 

En deze e-mail kwam op 14-02-2022. Professioneel allemaal. Heb nooit apparatuur gehad, al gelijk aan de deur retour gedaan zoals afgesproken met ziggo. 
 

Omdat ik het bij t mobile fijner vind en ze nu wel 1000/1000 konden bieden, mja. 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Chris en Vera, het is zoals @Gerrit078 hierboven omschrijft erg lastig om een alternatief te bedenken wanneer er niet bekabeld getest kan worden op het wettige medium: een pc of laptop. Omdat ik de situatie zeer betreur en jullie toch graag wil helpen, stel ik een alternatief voor:

Ik stuur een monteur aan die langskomt om de snelheid te meten en zal dat doen met eigen apparatuur. Houd er daarbij dan wel rekening mee dat als er inderdaad netjes 80 procent gemeten wordt (800 Mbit/s), dat er dan geen vervolgacties kunnen worden aangemaakt. In dat geval zit het probleem echt in het apparaat waarmee getest wordt (Xbox) en kunnen wij er niets meer aan doen. Dat klinkt wellicht bot, maar dat is echt het maximale dat ik voor je kan doen. Normaliter dient er getest te worden op een pc/laptop, maar in jouw specifieke geval maak ik graag een uitzondering omdat die apparatuur niet beschikbaar is. 

Wat ik dan nog wel aan je wil vragen voor een allerlaatste keer: kun je mij drie speedtests toesturen van speedtest.net waarbij duidelijk zichtbaar is in de screenshots dat er met LAN-kabel getest is, alsjeblieft?

 

Reputatie 3

Xbox en dan via browser naar speedtest bedoel je? 
 

Want dat had ik nog niet geprobeerd

Reputatie 7

Hoi @Chris en Vera,

Dat is zeker de optie die openstaat! Wellicht dat het ook mogelijk is om aan te tonen dat de Xbox bekabeld is aangesloten via de internetinstellingen. Met deze informatie en samen met de screenshots waar @Jason om vroeg, kunnen wij aan de slag.We horen het graag van je!