Beantwoord

Bepaalde websites ontoegankelijk via mijn T-mobile Thuis verbinding.

  • 16 October 2018
  • 7 reacties
  • 860 Bekeken

Mijn schoonvader komt af en toe op bezoek vanuit China, en wanneer hij bijvoorbeeld zijn bankzaken wil regelen krijgt hij nu sinds kort opeens timeouts bij het benaderen van die websites. Het lijkt specifiek een probleem te zijn van onze T-mobile verbinding omdat ik onderstaande combinatie al geprobeert heb:

  1. Via Wifi
  2. Bedraad
  3. Meerdere apparaten (telefoon, ipad, laptop etc.)
  4. DNS aangepast in de modem
Wanneer ik mijn 4G verbinding van KPN gebruik kan ik de websites wel benaderen. Het zijn gewoon de oficiele websites van de Chinese banken, dus geen vreemde websites. Toen mijn schoonvader hier was in januari kon hij nog wel overal bij. Is er bij T-mobile recentelijk een wijziging geweest waardoor nu opeens veel Chinese websites geblokkeerd worden?

Helaas kon de T-mobile klantenservice chat mij ook niet helpen.
icon

Beste antwoord door Folkert 16 October 2018, 12:55

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Beste xiaodai7,

Er zijn problemen met de DNS servers van T-Mobile. Kijk even in deze forum post voor een tijdelijke oplossing. Wellicht helpt je dit, gewoon proberen.

Groet, Folkert
Beste Folkert,

Bedankt voor je snelle reactie! Helaas heeft het niet geholpen, ik had hiervoor ook al mijn DNS aangepast naar OpenDNS dat hielp niet. In de forum post noemen ze Cloudflare DNS als oplossing, deze heb ik zojuist ook even getest maar jammer genoeg krijg ik nog steeds een time-out.

Mvg,

Xiaodai
Reputatie 7
Badge +3
Beste Xiaodai7,

Blijkbaar blokkeren ze je T-Mobile IP adres. Je zou het nog met een VPN kunnen proberen om te zien of het daar aan ligt. Diverse VPN providers bieden wel een gratis probeer account aan.
Meer zou ik even niet kunnen bedenken.

Groet, Folkert
Beste Folkert,

Dat zou ook een reden kunnen zijn, want met mijn 4G verbinding van KPN kom ik wel bij de websites.

Mvg,

Daryoush
Goedemiddag Xiaodai7,

Er zijn ook problemen aan de gang tussen Ziggo en T-Mobile, waardoor zover verschillende sites ook niet bereikbaar zijn. Ook al lijkt het me sterk dat de Chineeze verbinding zoeken met een Ziggo ip?

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/webpagina-van-home-assistant-io-niet-bereikbaar-via-t-mobile-thuis-306318/index1.html
Reputatie 7
Hey @xiaodai7 top dat je zelf al een aantal dingen hebt weten uit te sluiten! Kun je mij een privébericht sturen met je privé gegevens en opnoemen welke Chinese websites onbereikbaar zijn? Dan zorg ik ervoor dat onze technische dienst hiermee aan de slag gaat. Het kan namelijk zijn dat dit los staat van de DNS-problemen.
Allen bedankt voor de reacties.

@Piotr Ik heb je een bericht gestuurd met daarin de info die je nodig hebt. Alvast bedankt. 😄

Reageer